Avatar Long Ngo

Long Ngo

Pokhara - Poonhill track 7 - 13 oktober

Bericht - 16 oktober 2017 om 16:33 uur

We kregen om 6 uur een ontbijt wat moeilijk weg te krijgen was, maar het was in ieder geval iets. We gingen richting de bushalte en we zaten met een gezellige opstelling jongen - meisje met in totaal 6 mensen. Het verkeer was niet normaal druk en kwamen de eerste 2 uur ook de stad niet uit. Vervolgens reden we door grote valleien met gigantische groene vlaktes en heuvels. Het was weer een en al genieten in de bus. Heerlijk een muziekje in en lekker naar buiten staren. We stopten regelmatig om wat eten te scoren en naar de (...)

Kathmandu 29 september - 6 oktober

Bericht - 10 oktober 2017 om 18:14 uur

In de ochtend werd ik door de taxi naar het vliegveld gebracht en was ik ruim op tijd. Het verkeer viel gelukkig een keer mee. Zoals verwacht ging de incheckbalie wat later open en zat er geen tempo in. Gelukkig heb ik die mentaliteit van de Mongolen overgenomen en zit ik niet met de westerse tijdsdruk. Wel ging het allemaal een stuk langzamer en hadden we zelfs een half uur vertraging, ze zullen het ook nooit leren. We vlogen met Air China, waar je je mobiel nog volledig moet uitzetten tijdens de vlucht. Het is nog wat ouderwets, als (...)

Gobi Dessert 21 - 28 september

Bericht - 01 oktober 2017 om 10:56 uur

Op de 21e zou ik terugvliegen naar de hoofdstad en kon ik hopelijk snel een wasje draaien. We werden al om half 7 weggebracht naar het vliegveld, terwijl het maar een kwartier rijden was. Wetende dat de incheckbalie pas anderhalf uur van te voren gaat als dat niet korter is. We zouden om 9.20 gaan vliegen en gingen langs de handbagagecontrole. Op dat moment belden Enrico en Claudio via een videogesprek. Hun vlucht was vertraagd, omdat het sneeuwde in Ulaanbaatar. Ze vroegen of ik met ze wilden chillen in de middag. Natuurlijk zei ik, zonder bij na te denken (...)

Ölgii 18 - 20 september

Bericht - 25 september 2017 om 12:47 uur

De nacht van 17 - 18 september begon geweldig door een koude douche te moeten nemen om 2 uur door de verloren weddenschap. Gelukkig was het niet te erg, doordat we een heater hadden in onze Ger. Maar het zou wel een startsein zijn voor een hele rare dag. Ik was vrij kapot van afgelopen dagen en werd door de 2 wakker gezongen / gerapt. Na een uur wakker worden moest ik naar het toilet, en zag dat het niet helemaal soepel liep met het toilet. De spoelbak was namelijk aan het overstromen en Enrico was de aanstichter. Ik (...)

Altai Eagle Festival 16 - 17 september

Bericht - 25 september 2017 om 12:46 uur

Op naar het Altai Eagle Festival in Sagsai, waar 40 eaglehunters strijden om een gloednieuwe motor en de eer om de beste te zijn van de regio. De tijd vloog alsnog aardig richting de inchecktijd op het vliegtuig. Maar in Mongolië zijn ze niet zo van de tijd en organisatie. De inchecktijd zou namelijk om 3.40 zijn, hetzij de incheckbalie om 4.10 openging. Geen probleem dacht ik, maar de handbagage controle was ook nog niet open. Om 5.00 konden we door de controle. Om 5.20 zaten we in de bus naar het vliegtuig, om precies om 5.40 te vliegen. (...)

Rustdagen Mörön - Ulaanbaatar 14 en 15 september

Bericht - 25 september 2017 om 12:43 uur

Laat in de avond kwamen we aan in Mörön. Terwijl ik uitstapte en mijn spullen pakte, kon ik de tent niet vinden.. Ja hoor was ik weer wat kwijt. Ik maakte aan de chauffeur duidelijk dat ik de tent bij vertrek aan had gegeven. Hij belde snel rond en bleek dat de tent er nog steeds was en niet mee was gegaan naar onze eindbestemming. Allemaal een zorg voor morgen dacht ik, even langs de supermarkt bier en wodka halen om de avond uit te rusten.

De dag erna was het alle vieze kleren wassen, eindelijk douchen en de lege (...)

Rendierfamilie (Tsatan) 8 september - 13 september

Bericht - 15 september 2017 om 09:40 uur

In de ochtend werd ik opgehaald door mijn driver, waar het avontuur richting de rendierfamilie  begon. Eerst zouden we met 5 mensen gaan, maar 3 haakten af. Dus ik bleef over met een Deense gast, Christian. We hadden boodschappen gedaan voor 6 dagen, aangezien we bij de rendierfamilie eten zouden krijgen. We zaten in een busje, met 4x4 aandrijving. Man wat kregen we weer veel te zien onderweg. Hordes dieren, gigantische vlaktes met bergen en bossen met groen gekleurde bomen die lichtelijk geel werden. De weg was wel echt dramatisch. Na een uur had ik geen koolzuur in mijn (...)

Khavsgal en Mörön 4 - 7 september

Bericht - 15 september 2017 om 02:04 uur

Het bed lag heerlijk, dus volle energie voor de daytour! Ik zou met in totaal met 3 dames die kant opgaan, waar we de kosten splitsen voor de chauffeur. 1 dame had ik gister al ontmoet, die was echt kneitervaag. Die haakte uiteindelijk af en er zou een jongen aansluiten.  Na het ontbijt ontmoette ik de 2 Australische dames Rebecca en Sarah, 2 zusjes van eind 20 gok ik. Toen we werden opgehaald en alvast plaatsnamen in de auto, kwam de jongen aangerend door de regen. Carter, een gast van 26 uit Ihowa van de States. Gelukkig niet té (...)

Ulaanbaatar 2 - 4 september

Bericht - 15 september 2017 om 02:02 uur

Op weg naar Ulaanbaatar. De trein zag er wat anders uit, maar het verschilde niet veel van de Russische treinen. Sommige dingen prettiger, sommige dingen niet. Even nog met Milos en Alexander gefacetimed en eigelijk vrij snel gaan tukken. Biertjes van de avond ervoor begon ik een beetje te voelen. De reis zou maar 14 uur duren, waarvan je bijna 4 uur stilstaat wegens 2 grenscontroles. Ik verwachte minstens een metaaldetector of steekproefsgewijs een controle per tas. Bij de eerste stop niets minder waar. Er kwam iemand je paspoort controleren. De tweede persoon sprak een zin uit die ze (...)

Bijzonder, dat Rusland

Bericht - 04 september 2017 om 11:22 uur

Altijd mooi om de ongebruikelijke dingen mee te maken in een ander land, dit is mij opgevallen in Rusland:

Russen zitten veel in hun auto, in welke stad dan ook. Gewoon te chillen, te wachten of eigenlijk geen idee wat die daar doen. Af en toe is het 1 op de 5 keer raak als ik door de stad loop. Vreemd fenomeen.

Vapen (e-sigaret) schijnt niet schadelijk te zijn, er zit namelijk geen nicotine in. Genoeg 12-jarigen die er met zo'n ding rondlopen.

Daarnaast ging het inwisselen van euro's niet geheel soepel. De ene bank erkende onze nieuwe biljetten niet, bij de (...)