Avatar Ellenate Op reis

Ellenate Op reis

Cambodja

Bericht - 17 februari 2019 om 06:50 uur

Het aanschuiven voor het visa in Siem reap in Cambodja verliep mega vlotjes. We moesten niet kei lang wachten ofzo. Via het hotel was er ook een gratis pick up op de luchthaven inbegrepen. Dat was enorm handig, wanneer we de luchthaven uit wandelde stond er al een man met een bordje met Nate busschots op. Het hotel was een 20min met de tuk tuk rijden denk ik. De man die ons aan het hotel afzette vroeg of we met hem naar ankor wilde gaan. (De beroemde tempels hier). Een grote tour zou 18$ kosten. We wilde er eerst (...)

Vang vieng, vientiane, thakekloop

Bericht - 12 februari 2019 om 06:45 uur

Die zelfde dag aan de blue lagoon bezochten we ook een grot daar. De klim naar boven was weer heel stijl. Klauteren over rotsen, maar deze keer hadden ze toch een leuning gefabriceerd met bamboo. Haha alle geluk. Daar kon ik me af en toe eens aan op trekken. Aangekomen aan de grot moesten we ons hoofdlampje dat we gehuurd hadden voor 1 euro aanzetten en konden we zo naar binnen wandelen. Eerst was er nog veel zonlicht dat de grot binnen kwam, er waren enkele toeristen in de grot foto’s aan het maken. Je kon dan door de (...)

Het bergdorpje sapa + luang prabang in laos en Vientiane

Bericht - 06 februari 2019 om 05:38 uur

Nadat we dan een zeer kort nachtje geslapen hadden werden we om 6 uur wakker gemaakt door het geluid van onze wekker. Buih we hadden echt geen zin om op te staan. Maar tussen half zeven en zeven kwamen ze ons oppikken aan het hotel om richting Sapa te vertrekken. Dat is dat bergdorpje gelegen bij alle rijstvelden. We waren de laatste pick up, dus ja we moesten veel te lang wachten :s. & hadden uiteindelijk dus een half uur langer kunnen slapen. We hadden een lunch pakketje van het hotel gekregen. Maar dat stelde niet veel voor.

Wanneer we (...)

Hué naar Hanoi

Bericht - 26 januari 2019 om 10:47 uur

Hihi ik was nog iets grappigs vergeten te zeggen. Ik had al een beoordeling gemaakt over het hotel op booking en die man kwam vragen wat ik niet goed vond aan de badkamer. Hahaha en Nate wist niet dat ik dat had gedaan. Oeps! Wel gênant... en Nate kon het dan nog gaan uitleggen omdat hij beter Engels kan als mij hahahah sorry schat!

Het was weer tijd om te vertrekken. We hadden rond een uur of 1 onze vlucht richting Hanoi.

We kozen voor een vlucht aangezien dit goedkoper was dan met de trein. Ik denk dat we 30 euro (...)

Hoi aan vervolg en hue

Bericht - 18 januari 2019 om 15:30 uur

Het ontbijt in het hotel was weer zo triestig. Staan we daar speciaal voor op. Je kon maar tot half tien ontbijten. Er was keuze uit een ei en een drankje en je kon dan brood toasten. Er lag spek en worstjes enz op borden die niet eens warm gehouden werden.

We huurde vandaag een scooter en gingen naar marble mountain

Toen we bij de marble mountain aankwamen was er een Aziatisch vrouwtje die ons de weg wist te wijzen naar de parking van de brommers. Dat was natuurlijk voor haar winkel en ze vroeg of we na het bezoek iets (...)

Laatste dagen mui ne en de rit naar hoi an

Bericht - 14 januari 2019 om 15:52 uur

WoW, de dagen zijn weer voorbij gevlogen! Ik probeer even terug te schetsen wat er ondertussen gebeurd is.

We hadden een privé jeep tour geboekt bij de hostel/hotel waar we verbleven. Dit kostte ons 25$. Dus ongeveer elf euro per persoon. We waren vooraf tegen elkaar bezig van WoW hoe cheap is dat.

Die dag om 13u werden we opgepikt verwacht om aan het budget hotel te gaan staan. Dat was een onderdeel van ons verblijf. Daar zouden we dan opgepikt worden door de jeep.

We kregen te horen dat de auto beneden van de berg stond te wachten op ons. Het (...)

Laatste dag ho chi mihn city en mui ne

Bericht - 10 januari 2019 om 06:05 uur

Op maandag of verloren maandag, ja dan misten wij wel een lekker worstenbroodje! Maar die Driekoningentaart heb ik toch ook wel gemist.

We moesten vandaag uitchecken, of dat dachten we toch. We kwamen beneden aan de receptie en zeiden we komen uitchecken en die man zei dus dat we nog een nacht hadden geboekt. Ja lap daar stonden we dan. Op twee plekken konden we gaan overnachten. Dat grapje heeft ons weer wa geld gekost want we hadden voor 40 euro dat hotel in het centrum geboekt. Eerst was ik een beetje slechtgezind omdat dat zo zonde is van ons (...)

De oorlog in Vietnam

Bericht - 07 januari 2019 om 16:27 uur

De dag nadien of eergisteren dus was onze eerste volledige dag in Vietnam. We gingen naar het oorlogsmuseum hier. Er hingen echt zulke erge foto’s aan de muren. Dit was niet bepaald het tofste om mee te starten maar als je hier bent moet je dit gezien hebben.

Er hingen foto’s van allemaal kinderen die door chemicaliën misvormd waren. Wanneer we dan die hal buiten wandelde zaten er echt mensen souvenirs te maken die een lichamelijke beperking hadden. We kochten een sleutelhangertje om ze te steunen.

Na het museum was het tijd om iets leukers te doen. We boekte een toer (...)

Laatste dag chiang mai en aankomst ho chi mihn

Bericht - 06 januari 2019 om 17:00 uur

De volgende ochtend moesten Nate en ik weer vroeg opstaan. Maar we konden op de laatste avond samen uit toch niet zeggen jow manne wij gaan vroeg slapen! We wilde voor de laatste keer met ons alle de bloemetjes buiten gaan zetten.

Wij hadden normaal om negen uur smorgens een brommer gereserveerd. Die man had gezegd dat als we hem om tien uur niet waren komen halen dat hij hem dan aan iemand anders zou verhuren.

Nate had savonds al een mail gestuurd om te zeggen dat we er niet zo vroeg zouden geraken omdat we savonds uit zouden gaan. Die (...)

Olifantenpark en avondje stappen

Bericht - 04 januari 2019 om 18:03 uur

EINDELIJK! We gaan olifanten zien!!! We hadden er ontzettend veel zin in, maar het was echt veel te vroeg. Ik zat echt met enorme wallen in de auto onderweg naar het olifantenreservaat. De weg er heen was weer erg hevig. Kei veel bochten doorheen de bergen. Op een gegeven moment voelde ik mij misselijk. Alle geluk waren we er toen bijna.

Dan was het tijd om uit te stappen. We kregen allemaal hetzelfde stoffe ding om over onze T-shirt aan te doen. We moesten nog een stukje naar beneden lopen. De auto kon niet tot daar rijden omdat de weg (...)