Avatar Ellenate Op reis

Ellenate Op reis

Laatste dag ho chi mihn city en mui ne

Geplaatst op 10 januari 2019 om 06:05 uur

Op maandag of verloren maandag, ja dan misten wij wel een lekker worstenbroodje! Maar die Driekoningentaart heb ik toch ook wel gemist.

We moesten vandaag uitchecken, of dat dachten we toch. We kwamen beneden aan de receptie en zeiden we komen uitchecken en die man zei dus dat we nog een nacht hadden geboekt. Ja lap daar stonden we dan. Op twee plekken konden we gaan overnachten. Dat grapje heeft ons weer wa geld gekost want we hadden voor 40 euro dat hotel in het centrum geboekt. Eerst was ik een beetje slechtgezind omdat dat zo zonde is van ons geld. Maja bon. Het is nu zo, die fout zal ons niet meer overkomen.
We namen dan maar een grab richting het hotel. Alle geluk was dat een meevaller, we kregen een upgrade en ik was wel echt blij met het hotelletje. Het was niet extreem mooi ofzo maar toch nog is een klasse beter als anders. En we hadden een bad! In het appartement eigenlijk ook al maar daar was ik niet in geweest.

Ik had de vorige nacht ontzettend slecht geslapen doordat ik last had van een kriebelhoest door de airco. We hadden dan maar zonder geslapen maar dat was dan weer veel te warm.
Die maandag hebben we ho chi mihn vanuit een andere ooghoek leren kennen. Het was er toch mooier dan wat wij gezien hadden. Er waren mooie gebouwen, minder afval enz... de buurt waar het hotel lag was gewoon 10 keer beter als waar ons appartement lag.

We gingen dan maar eindelijk ontbijten want het was ondertussen al half twee denk ik. We kwamen een Vietnamees restaurantje tegen en stopte daar. We deelde loempia’s en omg die waren echt zo goed! En namen ook ieders een bord met een soort van varkenslapje gemarineerd in een bepaald sausje met witte rijst en een spiegelei. Dat was zo lekker. We oefende op het eten met stokken. Maar geef ons maar een vork en een mes haha! We wandelde wat rond en zochten eigenlijk een terrasje. Maar WoW wat een moeilijke opgave was dat! Nergens vonden wij iets, uiteindelijk dan toch een koffiebar gevonden met terras. Maar daar hadden ze natuurlijk geen biertjes voor Nate, dan maar een ijskoffie.
We zochten rooftopbars op en gingen uiteindelijk naar eentje op het cheraton hotel. Wij waren de eerste mensen daar. Nate was gelukkig want ze hadden Leffe. In die bar hebben we wel een aantal uren gezeten. We hebben de zon zien onder gaan, en zijn dan naar het hotel gegaan. We wilde opzoeken waar we zouden gaan eten. En ahja eigenlijk gingen we ook naar het hotel omdat we naar een toeristische markt waren geweest en ik had daar mijn rieten handtasje gekocht. En dat wou ik ook in het hotel gaan leggen.
We vonden niet direct iets om te gaan eten dus belandde we ergens het eten was vrij duur. Tien euro per persoon en we merken dat dat toch veel te veel was voor hier.

Die avond keek ik voor de eerste keer een film op Netflix. Wat heb ik daar van genoten. Ik verlang al heel de tijd om eens een goei tv programma te zien. Maar helaas doet het internet altijd zo moeilijk waardoor het programma vast loopt. We gingen pas laat slapen. Ik denk pas om 1uur.
Of toen probeerde ik toch te slapen. Maar om half drie lag ik nog te keren en te draaien in mijn bed. En kreeg ik een gigantische kriebelhoest. Uiteindelijk is het toch over gegaan. Wanneer ik dan moest opstaan om elf uur was ik natuurlijk steen dood. Dat was al de tweede nacht na elkaar dat ik super slecht sliep.

Die ochtend deden mijn longen pijn van het hoesten. We besloten dan om ontbijt te halen en naar de apotheek te gaan. Ik kreeg vitamine en nog medicatie voor de hoest. Momenteel gaat het al heel wat beter.

Die dag vertrok ook onze tweede treinrit richting hui ne. Het waren weer ligbedjes,ook al  reisde we overdag. We moesten vier uur op de trein zitten. Ik keek weer een film. En de tijd ging snel voorbij.

Ons hotel mui ne Hills bliss hotel lag op een berg. 300meter van de hoofdstraat. De eigenaar had gezegd dat we tegen de taxi moesten zeggen dat hij ons daar moest afzetten. Dat je tot boven kan rijden. Maar het padje was te smal volgens onze taxi chauffeur. Hij zette ons eerst aan de overkant van de straat af. Maar Nate zei nenee je kan tot boven. Dus de man draaide en wij dachten hij gaat tot boven rijden. Nowp verkeerd gedacht! We mochten aan het padje uit stappen. Dat was dan bergop met al onze zakken. Maar het viel wel goed mee hoor!

Aangekomen in het hotel kregen we een upgrade omdat we Belgen zijn! De eigenaar is blijkbaar ook Belgisch. We kregen een kamer met een groot terras. En we hebben zelfs een hangmat en uitzicht op zee.
Waar we nu zijn is eigenlijk opgedeeld in verschillende delen hotel en hostel. Hier zijn enorm veel backpackers. Elke dag kan je bierpong spelen.

We aten in het restaurant, het eten is hier echt goedkoop.
Die nacht sliep ik echt fantastisch als een roosje. Ik had wel een mondmasker opgezet zodat ik geen last van de airco zou hebben. En dat was niet het geval.

Sochtends gingen we ontbijten bij het hotel. Je had keuze uit verschillende ontbijten.
Nadien wilde we de omgeving wat verkennen. Maar ow het was echt veel te warm! We wandelde naar zee en gingen daar even zitten op het strand. We keken naar al de kitesurfers. Super cool om te zien. Ondertussen waren we lekker aan het verbranden maar dat hadden we dus niet door omdat er zoveel wind was. Mijn kleed waaide zelfs een keer helemaal omhoog. Daar stond ik dan hahah. Best gênant, nadien heb ik mijn kleedje goed vastgehouden.

We wilde gaan zwemmen bij het hotel, we hadden nog net twee ligstoelen maar die lagen vrijwel in de schaduw. Na het zwemmen zagen we pas dat we goed verbrand waren. Morgen toch een beetje beter smeren.
We aten weer in het restaurant van het hotel en we gingen nadien eens bij de jongeren in het hostel zien hoe het daar aan toe ging. We dronken allebei iets maar zijn niet heel lang gebleven. Blijkbaar zijn er hier heel veel Belgen en Nederlanders. Maar we hebben nog geen vriendjes gemaakt.

Mijn nachtrust werd weer onderbroken.
Ik sliep een vier uur goed, dan weer wakker voor een uur of langer en dan terug goed. Met als gevolg de ochtend nadien weer super moe.