Avatar Ellenate Op reis

Ellenate Op reis

Oudejaarsavond en nieuwjaar

Bericht - 04 januari 2019 om 17:36 uur

Oudejaarsavond, we aten in de oude stad op de markt. Het was daar echt gezellig. Er was een bandje muziek aan het spelen dus gingen we daar nog even kijken en luisteren naar de muziek. We waren ondertussen ook aan het afwachten wat de plannen waren bij de rest voor nieuwjaar te gaan vieren. Nick stuurde dat het weer te doen was in de zoe in yellow. Daar waren we deze week al geweest.

Onderweg naar de zoe in yellow lieten Nate en ik allebei een wensballon in de lucht. Prachtig om te zien dat heel de lucht vol hing (...)

Chiang mai

Bericht - 03 januari 2019 om 12:31 uur

Gelukkig nieuwjaar iedereen!

WoW amai tis echt heel lang geleden dat ik nog een blog heb geschreven. Maar het is hier meer dan geweldig in chiang mai. Wat we elke dag hebben gedaan weet ik al niet meer exact maar ik doe mijn best om het nog zo goed mogelijk te vertellen.

De dag nadat we met Nick en zijn vrienden weg gingen waren wij allebei echt heel brak en moe. We deden die dag eigenlijk echt niets.

Een van de voorbije dagen was het vrij slecht weer en wilde ik me laten masseren. Ik zocht op via TripAdvisor waar ik het (...)

Pai en de rit terug naar chiang mai

Bericht - 28 december 2018 om 09:45 uur

Hey iedereen,

Eergisteren hadden we een fantastische dag in pai. In pai is er niet heel veel te zien maar we konden meerdere dingen op 1 dag combineren. We starten bij de canyon in pai. Wou super mooi, we vonden het rustgevend om daar te zijn. Alleen liepen er Chinezen rond die veel te veel lawaai maakte.

Beneden aan onze brommer waren allemaal winkeltjes met fruit shakes enz. Nate nam een ice coffee en ik een verse fruitsap. Er zat wel echt veel te veel ijs in.

Nate had op TripAdvisor iets gelezen over de land split. Echt zot om te zien (...)

Op de scooter naar PAI

Bericht - 26 december 2018 om 17:56 uur

Hey jongens sorry dat zolang geleden is dat ik nog iets geschreven heb.

Na krabi namen we dus het vliegtuig tot in chiang mai. Daar aangekomen waren we ontzettend snel uit de luchthaven.
We hadden direct onze bagage. Dus liepen we naar buiten om een taxi naar het hotel te nemen. Ons hotel lag blijkbaar 5Km uit het centrum.
Ik dacht dat dat goed te doen was. Maar was eigenlijk echt veel te ver. We zaten echt in een prachtig nieuw hotelletje.
Langs buiten was het met kerst versiering versiert wat ons toch dat extra kerst gevoel gaf. Savonds hebben (...)

Reisdag naar Chiang mai

Bericht - 26 december 2018 om 12:06 uur

Hey allemaal,

Vandaag was weer een verhuis dag. Wanneer we wakker werden gingen we eerst ontbijten. Nadien moesten we onze backpacks weer inladen. Om elf uur moesten we uit onze kamer. We verbleven de afgelopen vier nachten in hotel de ri. Echt een goed hotelletje.

We mochten onze bagage achter de receptie achter laten. We hadden geen plannen gemaakt voor vandaag.

Nate zijn 4g op zijn telefoon was op dus moesten we deze gaan herladen. Na alle Seven elevens afgewandeld te hebben lukte het dus nog niet. Bij de ene Seven eleven hadden ze dat niet, de andere probeerde het op te (...)

Railay beach

Bericht - 22 december 2018 om 16:23 uur

Joehoew! Nate sliep vandaag uit tot kwart voor negen, ik was al vroeger wakker. Vandaag was een chille dag, een strand dag. We gingen naar railay beach. Dit is een vrij bekend strandje. We moesten met een longtail boot naar daar. Dit kostte ons 200 bath per persoon voor een retourtje. Toen we daar aan kwamen dachten we WoW wat is dit! Veel te toeristisch! Mooie foto’s maken ging niet omdat het strand bomvol mensen lag. Beetje teleurstellend dat we daar dan ongeveer 6 euro voor betaald hadden per persoon. Ik dacht bij mezelf we wandelen hier de kustlijn (...)

Enorm zware beklimming naar het viewpoint

Bericht - 22 december 2018 om 16:01 uur

Hey vriendjes, Nadat we gisteren ontzettend lekker gegeten hadden, werden we rond een uur of 8 weer zelf wakker door het zonnetje. We hadden besloten dat we vandaag een wandeling gingen maken naar een uitkijkpunt. We besloten een stevig ontbijt aan te schaffen. Deze keer waren er in het hotel pannenkoeken als ontbijt en deze waren een succes! Blijkbaar was het een wandeling van twee uur klimmen naar het punt en dan nog eens twee uur terug. Ik dacht dat de wandeling in totaal maar twee uur was. Haha totaal verkeerd ingeschat, alle geluk wist Nate me dit op (...)

Ao nang! Zon zee strand

Bericht - 21 december 2018 om 04:14 uur

Hey allemaal,
 Gisteren wilde we graag uitslapen omdat we erg moe waren. Ik denk dat we woensdag avond al rond half elf sliepen en we werden donderdag rond 8u s’ochtends wakker.
We hadden allebei zalig geslapen en waren van zelf wakker geworden door het licht dat in onze kamer binnen kwam. Wij hebben niet echt een raam in onze kamer maar zo zes van die glazen vierkantjes. Waar je zelden door kan kijken.
Daar hangt geen gordijn dus daardoor werden we wakker.

Ik moest gisteren nog zoveel bloggen dus ik begon vanaf ik wakker werd. Nate ging ondertussen een brommer huren. Dat (...)

Khao sok national park - leven in de jungle

Bericht - 20 december 2018 om 05:04 uur

Oke jongens tijd om te bloggen! Want het is al veel te lang geleden. Dus dinsdag ochtend moesten we vroeg bij het kantoor van smiley tours zijn om te ontbijten en te vertrekken richting khao sok national park. We mochten onze backpack daar achter laten en met een daypack verder reizen. Wanneer we van ons hotel, (waar we eindelijk ook eens ontbijt hadden) naar het smiley kantoor wilde stappen was het enorm hard aan het gieten. Maar we hadden nog 20 minuten tijd om daar te geraken dus besloten we eventjes te wachten. Na een dikke tien minuten hevige (...)

Aangekomen aan khao sok national park

Bericht - 17 december 2018 om 15:51 uur

Hallooooow!
Deze ochtend rond een uur of zes zijn wij wakker geworden op de nachttrein doordat er wat mensen passeerde. We hadden allebei tamelijk goed geslapen. Wel een aantal keer wakker geweest.  Gisteren was ik me dus vergeten insmeren voor de muggen en ik ben echt gigantisch veel gestoken op de nachttrein. Ik denk zeker dat ik 20 muggenbeten heb. En die jeuken echt verschrikkelijk.

Ik deed het gordijntje open en we zagen dat er veel velden onder gelopen met water uit zagen. We hadden al direct door dat we de komende dagen niet op zon moesten gaan rekenen. Veva effe een (...)