Avatar Helma Horsmans

Helma Horsmans

Dag 12

Bericht - 20 juli 2017 om 23:16 uur

Vanochtend opgestaan na een heerlijke nacht. Een lekker bed en een lekkere douche doet wonderen. We besloten te ontbijten bij het restaurant van het hotel. Achteraf hadden we dat beter onderweg kunnen doen, gezien de rekening, maar wel heerlijk gegeten. Standaard krijg je een glas ijswater. Yves en ik hadden glas jus d' orange besteld. De thee en koffie kregen we in een thermoskan. Lara had 3 pannenkoeken met aardbeien, ik met bosbessen. Isabelle had een heerlijk kom met cruesli, vers fruit (ananas, aardbeien, bosbessen, kokos) en bosvruchtenijs. En Yves had een bord met ei, soort draadjesvlees, gebakken aardappelen, (...)

Dag 11

Bericht - 20 juli 2017 om 06:02 uur

Ik zou jullie nog vertellen over ons eerste hotel Amargosa. Ik zei al dat we teleurgesteld waren over hoe het eruit zag,  maar al vrij snel voelde we ons heel erg thuis. Nadat we het verhaal hadden gehoord, waren we heel erg onder de indruk van de geschiedenis die er bij dit pand hoorde. Tijdens de rondleiding kregen we het verhaal te horen van Martha Becket. Zij was een balletdanseres die danste op Broadway in New York. Toen ze onderweg waren naar het Westen, kwamen ze door Death Valley. Ze kregen in 1967 een lekke band voor het Amargosa (...)

Dag 10

Bericht - 19 juli 2017 om 07:19 uur

We werden wakker op de veredelde parkeerplaats en wisten dat de kampeerweek voorbij was. Lara en ik hadden niet echt goed geslapen. Vannacht werden we allebei wakker van warmte. Ik dreef m'n bed uit. Toen we even buiten hadden gestaan en de camper weer in gingen, bleek de airco niet goed te staan. De fan bleek wel te draaien, maar waarschijnlijk met lucht van buiten. En buiten was het warm!! Ook om 5.00 uur 's ochtends. Dus snel op "cool" gezet en nog even geprobeerd te slapen.

Toen we wakker werden, waren we best moe. Maar we hadden geen tijd (...)

Dag 9

Bericht - 18 juli 2017 om 18:32 uur

Hallo allemaal,

Vandaag was ons laatste dagje met de camper aangebroken! Ik denk dat ik het straks nog ga missen 😕.

Bij het ontbijt alvast zoveel mogelijk opgemaakt. Het pak jus d'orange leeg gemaakt, de eieren opgebakken. Yves had het zonnescherm van de camper al laten zakken, want zonder zonnescherm was het veel te warm. Terwijl we buiten zaten te eten kregen we continue bezoek van voorbij huppelende eekhoorns, wandelende hagedissen en geel gekleurde vogels die vanuit de boom ons toekeken.

Wat heerlijk om zo dichtbij de natuur te leven. Straks zouden we 2 weken in hotels zitten. Qua luxe wel lekker, (...)

Dag 8

Bericht - 16 juli 2017 om 23:17 uur

Yves maakte ons op tijd wakker. We moesten uiterlijk 10.15 uur wegrijden omdat we voor 13.00 uur bij het postkantoor moesten zijn in Zion. We hadden namelijk een WiFi-apparaatje gehuurd bij Go Amerika (ons reisbureau). Zo zouden we tijdens onze reis ook onderweg WiFi hebben. Dit zouden we bij ons eerste hotel ontvangen. Voor ons was dat hotel Luxor in Las Vegas. Er stond nog zo in de reispapieren dat als je het bij het uitchecken niet zou ontvangen, je er zelf naar moest vragen. Dit waren we dus vergeten. Dus toen we bij het verhuurbedrijf van de camper (...)

Dag 7

Bericht - 16 juli 2017 om 22:02 uur

Wat een heerlijke manier van vakantie vieren, zo'n camper! Alles bij de hand, echt een huisje op wielen. Vanochtend ontbeten bij de camper met als extra luxe een heerlijk temperatuurtje en uitzicht over Lake Powel. Vandaag gingen we op weg naar Bryce Canyon en lieten Wahweap Bay Campground achter ons. Het zou een tripje worden van ongeveer 2,5 uur, dus dat viel mee. Onderweg zie je de landschappen veranderen. Van het groene uitgestrekte landschap verandert het ineens naar rood gekleurd berggebied. Lara heeft onderweg film gekeken en Isabelle en ik hebben nog even geslapen. Toen we even later de (...)

Dag 6

Bericht - 15 juli 2017 om 06:55 uur

Vandaag hadden we voor het eerst niks op het programma staan. We zouden nog de hele dag en nog een nacht op Lake Powel staan. We hadden niks gepland staan, dus dat was een welkome afwisseling.  Eerst hebben we lekker buiten ontbeten. Het begon al aardig warm te worden. Yves had bij de receptie informatie meegenomen met wat je allemaal kon doen. Een cruise maken van 1,5 uur. Je kon een kano huren. Allemaal leuke dingen, maar Lara, Isabelle en ik wilde eigenlijk liever even niks. Dus besloten we allemaal iets voor onszelf te doen. Yves ging wat internetten op z'n (...)

Dag 5

Bericht - 14 juli 2017 om 23:59 uur

Dag 5 alweer! Omdat we zoveel indrukken opdoen, lijkt het of we al heel lang onderweg zijn. Vandaag was weer een dag waarbij we vroeg moesten op staan. We zouden naar de Grand Canyon gaan en hadden gehoord dat je de camper vroeg op de parkeerplek moest zetten. Ten eerste omdat je dan vroeg op pad gaat en het nog niet zo warm is. En ten tweede omdat je anders misschien je camper niet kwijt kan. Maar toen de wekker eenmaal ging, vond ik het nog wel heeeeel vroeg. We besloten de camper vast naar de parkeerplek, halverwege de (...)

Dag 4

Bericht - 13 juli 2017 om 23:47 uur

Goedemorgen. Wat heerlijk om wakker te worden zonder wekker. Gewoon omdat je "klaar" bent. Voor mij is het heel uitzonderlijk om om 6.30"klaar" te zijn met slapen. Doordeweeks gaat ook m'n wekker om deze tijd, maar dan ben ik nog lang niet uitgeslapen! Ik ben sowieso meer een avondmens. We gingen nu ook wel heel vroeg slapen en het is hier al vroeg licht. Dus lekker opgestaan. Yves was al eerder wakker en had z'n bakkie koffie al gezet. Aan de picknick tafel en banken die bij de camperplek stonden, konden we mooi ontbijten. We hadden zelf ook (...)

Dag 3

Bericht - 13 juli 2017 om 09:03 uur

Vanochtend ging de wekker al vroeg. We moesten allemaal douchen, spullen in de koffer doen en om 7.00 uur richting de lobby lopen om weer uit te checken. Daarna nog even een broodje en wat drinken scoren, want om 7.30 uur werden we opgehaald door het verhuurbedrijf van de camper. Eenmaal daar aangekomen, kregen we eerst al het papierwerk en daarna een uitleg van de camper (ongeveer een uur, inclusief vragen van ons). Nadat we de camper rondom hadden bekeken en alle schade hadden vastgelegd op papier en op camera, konden we beginnen met inrichten. Kleding en toiletspullen in (...)