Avatar Helma Horsmans

Helma Horsmans

Dag 4

Geplaatst op 13 juli 2017 om 23:47 uur

Goedemorgen. Wat heerlijk om wakker te worden zonder wekker. Gewoon omdat je "klaar" bent. Voor mij is het heel uitzonderlijk om om 6.30"klaar" te zijn met slapen. Doordeweeks gaat ook m'n wekker om deze tijd, maar dan ben ik nog lang niet uitgeslapen! Ik ben sowieso meer een avondmens. We gingen nu ook wel heel vroeg slapen en het is hier al vroeg licht. Dus lekker opgestaan. Yves was al eerder wakker en had z'n bakkie koffie al gezet. Aan de picknick tafel en banken die bij de camperplek stonden, konden we mooi ontbijten. We hadden zelf ook campingstoeltjes en een tafeltje gekocht bij de Wallmart, dus Isabelle wilde liever in haar campingstoel zitten en wakker worden. Nadat de meiden de tafel hadden gedekt en ik een begin had gemaakt met mijn reisverslag van de vorige dag, konden we gaan eten. Het was heerlijk weer en nog niet té warm. Wat kan een simpele boterham met kaas of pasta en een kopje thee lekker zijn. En ook lekker dat er niet zoveel gepland is voor vandaag. Yves ging afwassen, de meiden opruimen, want die zouden daarna even met z'n drieën een duik nemen in het zwembad. Ik wilde graag verder met m'n verslag want ik liep achter. Ik wilde ook heel graag douchen, dus dat zou ik daarna gaan doen.Nadat iedereen fris en fruitig gewassen was, gingen we weer op pad. De campground in Kingman lieten we achter ons en gingen op weg naar de volgende bestemming. Vandaag zouden we eerst richting Seligman rijden en daarna verblijven op een campground vlak voor de Grand Canyon. We wilden uiteraard een stukje van de bekende Route 66 meepakken. Toen we daar eenmaal op reden, wilde ik eigenlijk ook wel eens proberen in de camper te rijden. Dit zou voorlopig alleen maar rechtdoor rijden zijn, dus dan was dit het moment om het te proberen. Maar toen ik eenmaal achter het stuur was gekropen en op weg was, viel het me 200 % mee. Ik had niet gedacht dat het zo simpel was. Dus reden we daar, op de Route 66, ik in een camper, echt geweldig! Weer één van de bucketlist ðŸ˜œ. We hadden als tip gekregen, van de mevrouw bij de receptie van de vorige camping, dat er in Seligman een leuk wegrestaurant zou zitten in "cowboystyle". Daar zouden we een stop maken. Onderweg werd het steeds donkerder en in de verte zagen we allemaal bliksemschichten. Het begon al een beetje te spetteren, maar toen we eenmaal binnen waren bij het Roadkill café, toen barstte het weer los. It was raining Cats and dogs! Het water stroomde door de goten. Maar wij zaten lekker binnen met onze lunch en literglas cola, dus ons kon niks gebeuren â˜º. Met onze buik vol vervolgde onze weg. De regen werd al weer minder en we zouden nog ongeveer 1,5 à 2 uur moeten rijden. De camping waar we de nacht door zouden brengen, zag er echt uit als een echte kampplek. Midden in de bossen, dennegeur, BBQ erbij, picknicktafel, fantastisch. We konden op deze plek niet aansluiten op water en stroom, dus we moesten het doen met de reserves van de camper. Ook dit was achteraf wel weer een intensieve dag, maar we konden het toch niet laten om de BBQ aan te steken. Yves zou de biefstukjes bakken, Lara ging de tafel buiten vast dekken en stokbrood snijden en Isabelle en ik gingen salade maken. Met een biertje en een wijntje buiten eten, was dit toch wel het ultieme kampeergevoel. Helaas hoort daar dan ook wel het afwassen in een teiltje bij, maar dat mocht de pret niet drukken. Daarna lekker snel ons mandje in, want voor de Grand Canyon moesten we ook weer op tijd op. Dus, tot snel!