Avatar Helma Horsmans

Helma Horsmans

Terugreis

Bericht - 09 augustus 2017 om 21:57 uur

Als ik dit bericht schrijf, zijn we alweer 1,5 week terug.

De dag van vertrek (zaterdag) hebben we op ons gemak ontbeten en de laatste spullen gepakt. We moesten om 12.00 uur uitchecken en hebben nog wat in de lobby van het hotel "gehangen" om de tijd uit te zitten.
Op een gegeven moment zijn we alvast richting het vliegveld gereden. Daar hebben we eerst bij Alamo de auto ingeleverd. Van daaruit met een shuttlebus naar het vliegveld. Er stonden allerlei computers om in te checken. Alleen de bemande balies waren voor de business class. Nadat we onszelf hadden ingecheckt en (...)

Dag 21 (geplaatst met enige vertraging)

Bericht - 09 augustus 2017 om 21:25 uur

Vandaag ging alweer vroeg de wekker. Dit keer was het voor Disneyland. Het park zou om 8.00 uur open gaan, maar dan moesten we nog vroeger op om voor openingstijd daar te zijn. We waren pas heel laat thuis na een intensieve dag gister, dus wat nachtrust was ook belangrijk. We hebben eerst ontbeten en zijn er om 8.30 uur heen gereden. Rond 9.00 uur stond de auto geparkeerd en zaten we in het treintje op weg naar het park. De meiden waren al vroeg aan het stuiteren en hadden er zin in!

Lara wilde als eerste naar de Pirates (...)

Dag 20

Bericht - 30 juli 2017 om 03:34 uur

Vanochtend ging de wekker heel vroeg! Want wie staat er nou om 6.00 uur op tijdens de vakantie? Nou wij dus, want we moesten om 9.30 uur bij Bikes and hikes op Santa Monica Boulevard zijn. Dit zou 3 kwartier rijden zijn, maar gezien de drukte van de dag ervoor, zijn we uitgegaan van 1,5 uur. Allemaal douchen, ontbijten en 4 man (of laat ik het anders zeggen 1 man en 3 vrouwen) die zich klaar moeten maken, dat heeft tijd nodig.

Onder begeleiding van een gids, hadden we vandaag "LA in a day". Dit is 52 kilometer fietsen door (...)

Dag 19

Bericht - 30 juli 2017 om 03:20 uur

Vanochtend ons laatste ontbijtje ontvangen, wat bezorgd wordt. Na het ontbijt hebben we ons weer klaargemaakt voor onze reis die vandaag naar Los Angeles gaat.  We lieten het ene strand achter ons en na een stuk rijden stonden we op een ander strand. Namelijk het strand in Malibu, waar "Baywatch" is opgenomen. Helaas was David Hasselhoff er niet en Yves heeft ook net gedaan alsof hij verdronk, maar ook Pamela Anderson kwam niet aanrennen in haar rode badpak. Na een bakkie koffie op het terras zijn we verder gereden naar Hollywood. Daar hebben we natuurlijk over de Walk of (...)

Dag 18

Bericht - 27 juli 2017 om 07:44 uur

Klop klop, hoorde ik in de verte. Ik hoorde Yves "goodmorning" roepen en de deur openen. Ik werd langzaam wakker. Daar kwam Yves met een mand met ons ontbijt!

Tafelkleed, krant en een kaartje erbij. Kannetje thee, kannetje koffie, een soort "jampotjes" met melk, jus, appelsap. Alles wat we besteld hadden, zat in bakjes en op bordjes verpakt. Het zag er heel gezellig uit.

Toen we klaar waren met douchen, bleven de meiden nog lekker liggen in bed met hun IPad. Yves en ik gingen op zoek naar een wasserette, want we hadden geen schone onderbroek meer om aan te doen (...)

Dag 17

Bericht - 26 juli 2017 om 05:12 uur

Na het geluid van de wekker, zijn we één voor één gaan douchen. Het ontbijt was inbegrepen bij de prijs, dus zijn we beneden een hapje gaan eten. Het was niet super, maar goed, eten is eten. Een bagel, wat jam, wat fruit, wat yoghurt en koffie, thee, jus en melk. Daarna de spulletjes weer bij elkaar gepakt en in de auto geladen.

Vandaag was ook een lange trip naar Pismo Beach. We zouden vandaag de langste rit rijden van ongeveer 445 kilometer. We hadden gepland om van Monterey langs de kust naar beneden te rijden, maar voordat we (...)

Dag 16

Bericht - 26 juli 2017 om 05:07 uur

Om 11.00 uur moesten we uitgecheckt zijn uit het hotel. We hadden onze auto in een parkeergarage een stukje verder op geparkeerd. Dat scheelde qua prijs een stuk met de parkeergaragekosten van het Hilton zelf. We besloten om onze bagage tijdelijk te stallen beneden, zodat we eerst de stad nog in konden om te ontbijten. Naast het hotel bleek een heerlijke broodjeszaak te zitten. Daar hebben we wat gedronken en gegeten. Daarna is Yves de auto gaan halen en hebben wij vast de bagage opgehaald. Vandaag moesten we best een stuk rijden naar Monterey en het zou niet zo'n (...)

Dag 15

Bericht - 24 juli 2017 om 01:32 uur

Vandaag was de dag dat we naar Alcatraz zouden gaan. We hadden hier erg naar uit gekeken. De meiden hadden nog een beetje hun bedenkingen. We besloten met de tram naar Fisherman's Wharf te gaan en daar te ontbijten. We gingen met een oud jaren 30 trammetje erheen. Daar hebben we een bakker gezocht die heerlijke croissantjes en broodjes had. Lekkere cappuccino en thee erbij en even rustig gezeten. Daarna zijn we naar pier 33 gelopen. Daarvandaan zou de boot vertrekken naar Alcatraz. We hadden de kaartjes vanuit Nederland al geregeld, want we hadden begrepen dar het snel uitverkocht (...)

Dag 14

Bericht - 23 juli 2017 om 22:08 uur

Het ontbijt was tot 9.00 uur dus we moesten "op tijd" op staan. We besloten na het ontbijt te douchen, want we hoefden pas om 12.00 uur uit te checken. We waren eerst aan het twijfelen om onderweg te ontbijten, maar besloten toch in het restaurant van het hotel te eten. De meiden wilden graag nog zwemmen, dus was dat wel zo praktisch. Een lekker ontbijtbuffet met van alles en nog wat. Dat wordt lastig kiezen. Dan maar allemaal 🤗. En toast met jam en kaas, én yoghurt met cruesli en cranberry, én een gekookt eitje, én fruit. Zo (...)

Dag 13

Bericht - 22 juli 2017 om 16:27 uur

Vannacht weer heerlijk geslapen. Dat is wel weer een voordeel van hotels. Lekkere bedden, veel ruimte en heerlijke badkamers. Het hotel was tot 9.00 uur, dus dat gingen we eerst doen. Daarna even gezwommen en heerlijk op de kamer gedoucht. Vandaag hadden we de wijngaarden van Francis Ford Coppola (regisseur van o.a. The Godfather en Apocalypse Now films) op het programma. Eerst even tanken onderweg en een Starbucks zoeken. Toen we de afrit hadden genomen, zagen we een Target (grote winkelketen met van alles en nog wat). Yves wilde kijken voor Mossimo kleding. Een merk wat ze niet in (...)