Avatar Helma Horsmans

Helma Horsmans

Dag 9

Geplaatst op 18 juli 2017 om 18:32 uur

Hallo allemaal,
Vandaag was ons laatste dagje met de camper aangebroken! Ik denk dat ik het straks nog ga missen 😕.
Bij het ontbijt alvast zoveel mogelijk opgemaakt. Het pak jus d'orange leeg gemaakt, de eieren opgebakken. Yves had het zonnescherm van de camper al laten zakken, want zonder zonnescherm was het veel te warm. Terwijl we buiten zaten te eten kregen we continue bezoek van voorbij huppelende eekhoorns, wandelende hagedissen en geel gekleurde vogels die vanuit de boom ons toekeken.
Wat heerlijk om zo dichtbij de natuur te leven. Straks zouden we 2 weken in hotels zitten. Qua luxe wel lekker, maar toch een andere beleving.
Voordat we het terrein van de camping verlieten, reden we nog even langs het dumpstation. De kampeerders onder ons zullen dit wel weten, maar voor diegene die (nog) geen ervaring met een camper hebben, leg ik het even uit. Je kunt op een camping een plek hebben met aansluiting op stroom, met stroom en water of een plek waar je stroom, water en een gat in de grond hebt waar je je zwarte en grijze tank kan lozen. Dit heet full hookup. Heb je bij je plek alleen stroom, dan is er op een camping vaak wel een plek waar je je water kan bijvullen en je tanks kan lozen.
Nadat we dat hadden gedaan, gingen we op weg naar Las Vegas. Eerst nog even een cappuccino scoren bij de Subway en een ijsje voor de meiden. Lekker voor onderweg. Voordat we het nationale park Bryce verlieten, hebben wij ook weer aan mensen de tunnelpas doorgegeven. Zij waren er net zo blij mee als tien wij hem kregen.
Tijdens het rijden heb ik m'n reisverslag even bijgewerkt. Ik liep namelijk 2 dagen achter. Daar had ik nu mooi de tijd voor. Vandaag zouden we 267 kilometer rijden, dus genoeg tijd om te typen. Toen we op de campground in Vegas aankwamen, viel de plek wat tegen. Het was een hele grote parkeerplaats, net zoals je in Gouda hebt bij Klein Amerika (toepasselijke naam 😜). Wel een full hookup plek, maar niks geen bos of natuurplekje. Eerst maar even wat eten. We hadden nog hamburgers in de vriezer en hamburgerbroodjes, dus dat konden we ook mooi opmaken. Het was zo ontzettend warm dat we na het eten eerst zijn gaan zwemmen. Ja ja dat was er wel, een zwembad. Helaas moesten we vandaag ook alles weer inpakken 😥.
Alle kleding weer in de koffers, losse spullen weer in tassen en de camper een beetje schoonmaken. Wat een "zooi" sleept een mens mee zeg! Dat heeft wel even geduurd. Daarna lekker gaan douchen en ja, het mag gezegd, dit waren mooie douches.
Niemand had echt zin om te eten, dus hebben we naast de camper in onze campingstoeltjes nog even een wijntje gedronken en wat chips gegeten en zijm daarna gaan slapen.