Avatar Helma Horsmans

Helma Horsmans

Dag 12

Geplaatst op 20 juli 2017 om 23:16 uur

Vanochtend opgestaan na een heerlijke nacht. Een lekker bed en een lekkere douche doet wonderen. We besloten te ontbijten bij het restaurant van het hotel. Achteraf hadden we dat beter onderweg kunnen doen, gezien de rekening, maar wel heerlijk gegeten. Standaard krijg je een glas ijswater. Yves en ik hadden glas jus d' orange besteld. De thee en koffie kregen we in een thermoskan. Lara had 3 pannenkoeken met aardbeien, ik met bosbessen. Isabelle had een heerlijk kom met cruesli, vers fruit (ananas, aardbeien, bosbessen, kokos) en bosvruchtenijs. En Yves had een bord met ei, soort draadjesvlees, gebakken aardappelen, champignons, paprika en uien 😨 (gewoon een avondmaal als ontbijt).
Na het uitchecken hadden we een lange rit voor de boeg. Het zou sowieso een lange rit worden, maar Yves had een mail gekregen van Go America. Er waren bosbranden in Yosemite en de plek waar wij zouden overnachten was afgesloten. Alle mensen waar daar geëvacueerd. Echt heel jammer, want we zouden die nacht doorbrengen in een tentlodge. We moesten dus een alternatief zoeken. We zouden wel door Yosemite kunnen, maar via een alternatieve route. Go America had een suggestie gegeven via welke plaats we dan het best konden rijden, dus Yves heeft een hotel daar in de buurt gezocht. Dit zou een stuk langer rijden zijn, maar zou de volgende dag dan weer schelen omdat het wel op de route lag.
Yosemite was echt prachtig! Vaak gestopt en mooie foto's gemaakt. Prachtige watervallen gezien en zelfs in de sneeuw gestaan met onze slippers 😄.
Echt een fantastische natuur. Daar zou ik uren kunnen rondbrengen, maar die tijd hadden we helaas niet. Onderweg even wat gedronken en daar lagen de assnippers op de auto's! Bij sommige plekken was het ook wat wazig van de rook. We hebben er dus maar zijdelings wat van meegekregen, maar het is echt heel zonde als je bedenkt dat er zoveel moois wordt vernietigd. Na een trip van 7 uur (inclusief uitstappen, foto's maken, rond kijken en drinken) kwamen we aan bij Taco Bell. Voor diegene die het niet kennen, het is een soort Mexicaanse Mc Donalds met taco's, burrito's e.d.
Het grappige is dat Yves en ik hier al fan van waren toen we 17 jaar geleden in Amerika waren. Nu zijn de kinderen ook helemaal fan 😄. Na het eten zijn we naar het hotel gereden. Yves ging nog wat zwemmen met de meiden als "beloning" voor de lange trip. Ik was best moe en ben me klaar gaan maken voor de nacht. Nog even lekker gelezen en daarna zijn we gaan slapen. Weer een mooie dag afgesloten.