Avatar Annie Ruben - van Driel

Annie Ruben - van Driel

19e wandeldag

Bericht - 09 augustus 2021 om 17:47 uur

Vanmorgen rond half 10 vertrokken bij neef Cor. Eerst een heel eind door Zwolle. Een schilder die aan een huis bezig was, vroeg waar de reis heen ging. Ik zei dat ik naar Staphorst zou lopen, maar dat de route niet zo mooi was omdat het bijna het hele eind langs de A28 was. Hij adviseerde me richting Punthorst te lopen wat een veel mooiere route zou zijn. Dat advies heb ik ter harte genomen. De app Komoot opnieuw ingesteld. En weer verder wandelen.

Toen ik Zwolle bijna uit was, naderde ik een rotonde. Ik zag een scootmobiel aan komen rijden met (...)

18e wandeldag

Bericht - 03 augustus 2021 om 22:47 uur

Heerlijk geslapen in hotel Dennenheuvel Epe. Vanmorgen een luxe ontbijt en een lekker lunchpakket meegekregen. Vanaf het hotel ging ik snel weer de bossen in. Wat een variatie van natuur. Heide en bos wisselen elkaar af. Prachtige wandelpaden. Klimmen en dalen. Ik heb ervan genoten. Vandaag geen wild gezien, maar wel heel veel verschillende vogels. Spechten, buizerds, kiekendieven, boomklevers, verschillende soorten vinken en nog veel meer. Soms weet ik de namen niet. Maar dat vind ik ook oké. Ik geniet gewoon van deze natuur. Om een uur of één heb ik heerlijk een uur op een bankje gezeten met uitzicht (...)

17e wandeldag

Bericht - 02 augustus 2021 om 22:47 uur

Vandaag weer een prachtige route gelopen. Vanmorgen kwam Katja me iets na achten halen. Al mijn benodigdheden stonden klaar. Toen belde ze. De weg was afgesloten. Er was een kraan en een vrachtwagen bezig om onze weg verder mooi af te werken. Ze mocht er absoluut niet in, ook geen 100 meter, zelfs niet te voet.  Dus ik mijn rugzak omgedaan, afscheid van Piet genomen, mijn heuptasje mee voor de dagelijkse versnaperingen en op pad. Geen strobreed werd me in de weg gelegd. De jongen die daar aan het begin van de Langeweg stond, kon er ook niets aan doen. (...)

15e wandeldag

Bericht - 24 juli 2021 om 17:29 uur

Vandaag is het donderdag 22 juli. Gisteren een rustdagje gehad. Samen met Maatje rondgereden en gelopen rond Ede. Verder ‘gewoon’ samen praten en samen stil zijn.  Gewoon een heel ‘fijne’ dag. ‘s Avonds lekker gegeten met nichtje Kim uit Barneveld bij ‘Moeke’ in Ede. Lekker en gezellig.

Vanmorgen rond 10.00 uur vertrokken we bij Maatje. Maatje en schoonzus Eef lopen mee. Na een half uurtje gaat Eef weer terug en Maatje en ik lopen verder. Bij de plas van Gent hebben we een mooie ontmoeting. Een man uit Colijnsplaat blijft even staan terwijl zijn wandelgenoten verdergaan. Ik vertel kort over mijn tocht. (...)

16e wandeldag

Bericht - 24 juli 2021 om 16:24 uur

Vandaag vrijdag 23 juli kwamen zus Wilma met nichtje Arianne me ophalen bij Maatje in Ede. Het was wat later dan de bedoeling, want er waren nogal wat wegen afgesloten. We reden eerst naar Hoenderloo, waar we gisteren gestopt waren. Vandaag willen we naar Wenum Wiesel lopen.

Bij Hoenderloo gaan we rond half 12 gelijk de bossen in.

We lopen door Boswachterij Ugchelen Hoenderloo en  Kroondomein Het Loo. Opnieuw een prachtige natuur. Als we een uurtje hebben gelopen zie ik in een flits links van me een beweging. Ik kijk nog eens goed en zie daar in het struikgewas tussen de bomen (...)

14e wandeldag

Bericht - 21 juli 2021 om 17:25 uur

Vandaag dinsdag 20 juli heeft Piet me weggebracht. Met de veerpont overgevaren bij Eck en Wiel richting Amerongen. Bij kasteel Amerongen gestart met de wandeltocht van vandaag. Heerlijk wandelweer en een prachtige route door het Amerongse bos. Soms een stukje naar boven. Pfff dat ben ik niet gewend. Dus hijgen en puffen. Maar daarna weer lekker naar beneden. Toen ik rond de 8,5 km had gelopen kwam Piet met zus Riet bij Veenendaal me opzoeken. Even zoeken hoe ik het snelst het bos uit kon komen. Samen nog wat gedronken bij ‘De drie Zussen”. Piet ging daarna naar huis en (...)

13e wandeldag

Bericht - 20 juli 2021 om 10:33 uur

Vandaag, vrijdag 16 juli tijdens het uitgebreide ontbijt een gesprek gehad met een stel, die ook in de B&B sliepen. Ze hadden 10 jaar geleden hun 28-jarige zoon verloren. Zoveel herkenning in ons gesprek. We hadden het over ‘verwerken’. Sommige mensen denken dat de wandeltocht meewerkt aan de verwerking van het verlies van Mark. Ik probeer het dan wel eens uit te leggen. Het verlies van je kind is niet te verwerken. Dat draag je mee, dag en nacht. De pijn van het gemis komt in golven. Soms ondraaglijk, soms gematigd, maar het is er altijd. Hoe zou je je eigen kind (...)

12e wandeldag

Bericht - 15 juli 2021 om 23:53 uur

Vandaag was een regendagje. Vanmorgen een uitgebreid ontbijt gehad, verzorgd door Elly. Was heerlijk. Ze was ook nog bij de bakker om 2 broodjes gezond geweest. En ik kreeg nog van alles mee. Fruit en koek. Vanavond daar ook nog van genoten.

Ik kwam niet zo snel op gang. Het regende pijpenstelen. Maar op den duur toch maar gaan wandelen vanuit den Bosch. Ik liep langs het Maximakanaal langs Rosmalen en Empel over een soort jaagpad. Hele stukken stonden onder water. En ondertussen flinke buien. M’n regenkleding kwam vandaag goed van pas. Gelukkig had je om de km ongeveer een (...)

11e wandeldag

Bericht - 14 juli 2021 om 23:14 uur

Vandaag was een prachtige tocht. Een eindje voor Boskant sliep ik in de B&B de Vier Roeden. Prachtige locatie. Heerlijk geslapen.

Vanmorgen vertrok ik richting Boskant en verder via wandelpaden naar ‘s Hertogenbosch. Een hele mooie tocht. Je kan het op de foto’s zien als je hier bovenaan op foto’s klikt.

Maar fysiek en mentaal was het een pittige route. Komt het omdat ik gister zoveel medesupport had? En ik weer moest wennen aan een hele dag alleen? Veel gedachten en emoties vandaag.

Toen ik meer richting Den Bosch kwam, begon ik wat wandelaars te zien. Wandelaars die me gewoon aanspraken. Ik (...)

10e wandeldag

Bericht - 13 juli 2021 om 21:59 uur

Vandaag eerst door de Oirschotse bossen en heide naar de Generaal Majoor de Ruyter van Steveninckkazerne in Oirschot gelopen.  Dat was een pittig stuk. Veel oefenterrein van defensie. Je zult het op de foto’s wel zien. Diepe sporen van de tanks en legertrucks. Wel prachtig om te zien. Maar we hebben veel zweet verloren. Vandaag liepen 3 schatten van nichtjes mee; Cora, Arjanne en Jantien. Superfijn. Dan wordt de tocht weer lichter, want je stapt samen door en je staat stil bij dezelfde dingen. Fijne gesprekken gehad. Toen we even zelf een pad maakten door het bos struikelde ik en (...)