Avatar Annie Ruben - van Driel

Annie Ruben - van Driel

9e wandeldag

Bericht - 12 juli 2021 om 22:53 uur

Vrijdag heb ik weer een mooie tocht gehad. ‘s Morgens vertrok ik vanuit mijn hostel in Tilburg richting Oirschot. Toen ik wegging, vroeg de dame achter de balie waar mijn wandeltocht heen zou gaan. Er kwam nog een vrouw bijstaan toen ik mijn verhaal vertelde. Ze vroeg of ze me ook zo wat mocht geven. Ze ga me €20,-  en zei: Vandaag lunch je op mijn kosten. Superlief en wat een mooi gebaar. De eerste km waren wat lastig. Veel last van mijn scheenbeen en later nog buikkrampen. Toen ik 4 km had gelopen, kon ik het niet meer houden (...)

8e wandeldag

Bericht - 08 juli 2021 om 23:17 uur

Vandaag weer een mooie tocht gedaan met Jantien. Van Breda naar Tilburg. Ruim 27 km. Prachtige natuur en ook veel langs het spoor, maar dan via een bospad. We kwamen ook langs de Vliegbasis Gilze-Rijen

Vliegbasis Gilze-Rijen is de helikopterbasis van de luchtmacht. De helikopters maken deel uit van het Defensie Helikopter Commando. Ze ondersteunen vooral de luchtmobiele brigade, special forces en marineschepen. Ook vliegen ze voor operaties van de NAVO en de VN en als blushelikopter. Op de basis zit een kenniscentrum dat militairen leert overleven als hun vliegtuig is neergestort: de Survival, Evasion, Resistance and Extraction School.

We zagen regelmatig helikopters vliegen. (...)

7e wandeldag

Bericht - 07 juli 2021 om 23:15 uur

Vannacht heerlijk geslapen bij de Gerda hoeve in Schijf. Bijzonder mooie avond ook gehad. Tot 22.00 uur met hun op het terras gezeten. Fijne gesprekken gehad. Vanmorgen een uitgebreid ontbijt en ook mijn lunchpakket klaargemaakt. Heel fijne mensen. Toen de tocht begonnen. Het was een prachtige wandelroute door het veld en door de bossen naar Breda. Je enige zorg is je voeten voor elkaar blijven zetten, de plassen ontwijken en als het zwaar is, doordat het pad ingesleten is en het gras plat is geregend, opletten dat je je roer rechthoudt. Onderweg nog drie mooie ontmoetingen gehad. Ik was (...)

6e wandeldag

Bericht - 06 juli 2021 om 23:28 uur

Gisteravond heel lief door een sportfysio nog behandeld. Nam gewoon extra tijd voor me. Superlief!!
Vandaag een ‘mooie’ dag geweest in Roosendaal. Samen met Piet eerst bij het zwembad geweest. Opnieuw heel hartelijk ontvangen door Amy. Een heel fijn gesprek gehad over hoe het met ons en onze kinderen gaat. Zoveel verbondenheid. Dat doet zo goed. Verder over de doneeractie gesproken. Zij denkt mee over hoe invulling te geven aan de opleidingen voor zweminstructeurs m.b.t. Shallow Water Blackout. We willen hier heel graag aan bijdragen. De basis van de zwemlessen wordt hier gelegd. We komen hier later zeker op terug.

Daarna zijn (...)

5e wandeldag

Bericht - 03 juli 2021 om 00:56 uur

Best goed geslapen in mijn pipowagen. Ik kon alleen geen verlichting vinden. Maar gelukkig hebben we tegenwoordig een telefoon met zaklantaarn. En het ijzeren stoeltjes zat niet heel comfortabel, maar het voordeel is dat je dan vroeg naar bed gaat.

Petje af voor kampeerders, want ‘s nachts een paar keer een wc opzoeken vind ik een hele onderneming. Toen ik de camping afliep nog een ‘mooi’ gesprek gehad met een kampeerder. Die herkende mijn rugtas van het artikel in de PZC en het filmpje van omroep Zeeland. Dan kun je even je verhaal doen en aandacht vragen voor het Shallow (...)

4e wandeldag van Kapelle naar Rilland

Bericht - 01 juli 2021 om 22:20 uur

Vandaag was een redelijk zware dag voor mij qua lopen. Na een gezellig ontbijt bracht mijn lieve nicht Marja me weer naar Kapelle, waar ik gistermiddag was gestopt. De eerste kilometers nogal pijn in mijn scheenbeen. Maar toen ik net wat oefeningen aan het doen was bij het bordje ‘Biezelinge’ stopte er een vrouw die me herkende van het verhaal in de PZC en Omroep Zeeland. Even een fijn gesprek gehad. Ze wou wel dat ik wat kwam drinken, maar ik was nog maar net op weg. Dus toch afscheid genomen. Bij de Caisson even wat gedronken en gesprekjes gehad met (...)

3e wandeldag

Bericht - 30 juni 2021 om 23:26 uur

Vandaag was weer een enerverende dag. Vanmorgen vertrokken vanuit de B&B in Heinkenszand. Dochter Caroline en Marco met de kleine Maik even gezien. Die kwamen Katja brengen, die vandaag met me meeliep. Super fijn zo’n lieve tochtgenoot. We gingen op pad over prachtige wandelpaden tussen de koeien door. Wat is het hier ook mooi. We liepen naar het Omnium in Goes. We waren iets later dan gepland. Voor ons onverwacht stond daar weer iemand te filmen voor de PZC. Later buiten en binnen nog een interview gehad. Ik kan zelf de filmpjes niet goed bekijken. Zo lastig soms ook dat de (...)

2e wandeldag

Bericht - 29 juni 2021 om 23:17 uur

Vandaag ook weer een liefdevolle wandeltocht gemaakt. Mijn nichtje ging mee met het fiets- voetveer Breskens-Vlissingen. Toen we daar stonden te wachten, zocht ik mijn telefoon. Zoals regelmatig voorkomt, kon ik hem nergens vinden. Nicht Cora belde me, mijn zus nam op. Die is met hoge snelheid naar ons toegevlogen. En… gelukkig.. net op tijd!! Pff net de boot gehaald met dank aan mijn lieve zus. Bij Vlissingen stond Omroep Zeeland te wachten voor een interview. Best emotioneel om te vertellen over de start van mijn reis en over de reden van mijn reis. Mark reist mee! In gedachten, (...)

1e Reisdag

Bericht - 28 juni 2021 om 22:07 uur

Vandaag de helft van Zeeuws-Vlaanderen doorkruist op weg naar het fiets- voetveer in Breskens. Morgenochtend hoop ik de oversteek te maken naar Vlissingen en dan mijn reis te vervolgen.

Vanmorgen hebben 2 lieve nichtjes me een eindje weggebracht. We gingen op weg naar Hoek, waar het graf van Mark is. Mijn nichtjes waren inmiddels weer teruggekeerd. Het was heel emotioneel om daar te zijn met Mark zijn rugtas. Diepe pijn!

Toen kwam mijn zus om me en daar heb ik nog even koffie gedronken om tot rust te komen. Ze is nog een  kilometer of 3 met me meegelopen. Super lief.

Na zo’n (...)

Bericht - 23 juni 2021 om 12:12 uur

Maandag 28 juni hoop ik te beginnen met mijn wandel- en fietstocht door Nederland. De eerste week wandel ik vanaf Hoek, via Breskens en Goes naar Roosendaal. In Goes zal ik de opleiding VeVa (Veiligheid en Vakmanschap), de vooropleiding richting defensie, bezoeken, die Mark ook heeft gevolgd maar toen in Middelburg. Het mooie is dat er nog verschillende leraren werkzaam zijn die Mark hebben begeleid en/of gekend. Een deel van de donaties zal hier naar toe gaan, zodat zij gericht aandacht kunnen besteden aan het Shallow Water Blackout. We zien er naar uit om hen te ontmoeten. Daarna vervolg (...)