Avatar Marieke van den Hurk

Marieke van den Hurk

Foto's

Bericht - 03 mei 2017 om 13:31 uur

Ik krijg heel veel vragen omtrent foto's. Er staan een aantal foto's onder het kopje "foto's" op deze site. Ik ben erg aan het stoeien met het plaatsen van fotos op deze site, maar zodra ik weer WiFi verbinding heb, die dit aankan, zal ik extra fotos plaatsen!

Dag 11 - Koya-san

Bericht - 03 mei 2017 om 13:29 uur

Op naar Koya-san!! Op een hoogte van 900 meter ligt Japans meest vereerde Shingonboeddhistische. Dit is een pelgrimsoord. Kobo Daishi stichtte hier een klooster in 816. Kobo Daishi ligt op de begraafplaats naast het klooster begraven en men zegt dat hij daar ligt om om door Boeddha gehaald te worden en te herrijzen. Daarom brengen mensen hem offers en voedsel. Hier aangekomen voel je meteen een hele bijzondere sfeer hangen. Na een treinrit van bijna 2 uur ben ik met een kabeltrein de bergen ingegaan (deze trein gaat nagenoeg stijl omhoog!). Ik slaap hier in de tempel en dat betekend (...)

Dag 10

Bericht - 03 mei 2017 om 13:17 uur

TTTRRRIIIIINNNGGGGG!!!!!!!!!! Daar liep mijn wekkertje af om 04.00 uur.... wat doe ik mezelf aan op mijn vakantie?! Ik heb het geniale plan om deze ochtend heel vroeg naar het bamboebos te gaan. Door de enorme drukte door de Golden Week loop je anders hutje mutje achter elkaar aan in dit bamboebos en daar had ik zo geen zin in! Dus hup, vroeg eruit en de eerste trein naar het bamboebos nemen! En rustig dat het nog was om 05.45 uur!! Heel mooi met de opkomende zon!! Het bamboebos is indrukwekkend, maar was kleiner dan ik dacht in omvang. Wel (...)

Dag 9

Bericht - 03 mei 2017 om 12:56 uur

Vandaag een uitstapje naar Nara en Fushimi Inari! Om 08.00 uur stond ik op het treinstation om het boemeltreintje naar Nara te pakken. Nara is de originele oude hoofdstad van Japan. Nara is een centrum van Boeddhisme. Door de beboste heuvels, de vele tempeltuinen en eeuwenoude houten gebouwen maken Nara tot een symbool van rust.

Ik ben begonnen in het tempelcomplex Todai-hi. Dit is een van de oudste bewaarde houten tempels van Japan en in deze tempel bevindt zich een zeer grote Boeddha. Daarnaast hebben ze in een van de houten palen een gat gezaagd. Nou ja... een klein gat... (...)

Dag 8

Bericht - 30 april 2017 om 13:31 uur

Hellooooo Kyoto!!!! Wat een weertje al meteen op de vroege ochtend! Het beloofd een zeer warme dag te worden vandaag en ik wil graag Kyoto gaan verkennen... paar kleinigheidjes... Kyoto is te groot om helemaal te belopen (ja alles kan, maar ik ben geen volleerde wandelaar en dan ben je heel veel tijd kwijt) en met dit weer is het niet heel prettig om steeds maar in de metro of bus te zitten... plus, dan zie je toch minder van de stad. Dus ik heb een fiets gehuurd! Tussen alle Japanners die echt niet kunnen fietsen, ga ik mijn (...)

Dag 7 - Kyoto

Bericht - 30 april 2017 om 13:10 uur

Deze ochtend opnieuw vroeg uit de veren! Ik wil heel graag naar de ochtendmarkt in het dorp. Het stelt eigenlijk weinig voor en het is echt heerlijk Japans kneuterig, maar het is echt iets van hier. Daarnaast is er iets heel bijzonders vandaag... de Matsuri! Een festival float met enorme, rijk versierde karren (bij gebrek aan een beter woord) die door de stad getrokken worden. Heel het dorp is uitgelopen voor deze happening! De opening begint met een zogenaamde leeuwendans, een apart schouwspel waarbij er tientallen soort percussionisten met een hamer op een soort pannen slaan. En hier maken (...)

Dag 6 - Takayama

Bericht - 30 april 2017 om 12:57 uur

Matsumoto zit er alweer op! Mijn backpack staat beneden en staat klaar om voor het eerst verstuurd te worden met de "takkyubin". Dit is een fantastisch vervoerssysteem in Japan, waarmee je je bagage vooruit kunt sturen! Zo hoef je dus niet veel mee te sjouwen als je veel in de trein moet reizen (daar is namelijk weinig ruimte voor).

Vandaag staat er een busrit van 2,5 uur richting Takayama op het programma. Een lange rit, maar wel een heeeeele mooie! Dwars door en over de Japanse Alpen! Heerlijk door de besneeuwde bergtoppen rijden om vervolgens aan te komen in de (...)

Dag 5 - Matsumoto

Bericht - 27 april 2017 om 13:56 uur

06.00 uur... dit was dan mijn voorlopig laatste nachtje in Tokyo. Ik ben blij dat ik hier nog terug kom, want er is nog zoveel te zien! Om 08.15 uur sta ik met mijn spullen netjes bij de bus om te vertrekken richting Matsumoto. Onderweg in de bus heb ik een kort lesje Japans gekregen van een hele lieve vrouw, genaamd Yuki. Zij heeft mij alles uit proberen te leggen over de 3 verschillende schriften die er gebruikt worden in Japan en hoe je de woorden dient te lezen. Ik moet zeggen, ik begin steeds meer wegwijs te raken (...)

Dag 4

Bericht - 27 april 2017 om 13:38 uur

Goooooooodmorning lazy morning! Deze ochtend heerlijk uitgeslapen, rustig wakker, lekker ontbijten bij het bakkertje, perfecte start van mijn dag! Op mijn weg naar buiten kwam ik weer langs de Pokémon store... en wat schets mijn verbazing... er is een Pokken tournament aan de gang waar je aan deel kunt nemen. Ik wil het wel eens opnemen tegen die Japanners en laten zien dat Nederlanders ook kunnen gamen! Oké... dat was misschien iets te hoop vol... na 3 ronden lag ik er al helaas weer uit, maar ik heb lol gehad en die Japanners met mij. Om deze heerlijke geeky (...)

Dag 3

Bericht - 25 april 2017 om 15:30 uur

Vandaag om 06.30 uur al de wekker. Vannacht voor het eerst echt heerlijk geslapen! Het is nu wel vroeg, maar dit alles voor een goed doel. Vandaag maak ik een uitstapje naar Kamakura. Deze stad staat bekend om zijn tientallen tempels en heiligdommen (shrines). Ik heb er hiervan een aantal bezocht. Ik ben begonnen in de Hasedera tempel. Deze tempel herbergt een elfkoppig Kannon (bodhisattva) van genade. In de grot nabij de tempel zijn de 33 incarnaties te zien, welke uit de muren van de grot zijn gehouwen. Een indrukwekkende tempel, welke ook een prachtig uitzicht biedt over de (...)