Avatar Marieke van den Hurk

Marieke van den Hurk

Dag 10

Geplaatst op 03 mei 2017 om 13:17 uur

TTTRRRIIIIINNNGGGGG!!!!!!!!!! Daar liep mijn wekkertje af om 04.00 uur.... wat doe ik mezelf aan op mijn vakantie?! Ik heb het geniale plan om deze ochtend heel vroeg naar het bamboebos te gaan. Door de enorme drukte door de Golden Week loop je anders hutje mutje achter elkaar aan in dit bamboebos en daar had ik zo geen zin in! Dus hup, vroeg eruit en de eerste trein naar het bamboebos nemen! En rustig dat het nog was om 05.45 uur!! Heel mooi met de opkomende zon!! Het bamboebos is indrukwekkend, maar was kleiner dan ik dacht in omvang. Wel lekker rustig kunnen genieten en rond kunnen lopen naar een prachtig uitzichtpunt, zonder irritante toeristen! Op een gegeven moment kwam ik uit bij een bos met apen. Ik ben gaan zoeken, maar helaas alleen gehoord en niet gezien (ook voor hun was het nog vroeg). Rond 08.00 uur was ik alweer in het hotel. Hier heb ik even lekker kunnen ontbijten alvorens ik weer een fiets kon huren om Kyoto verder te verkennen op deze laatste dag.

Vandaag heb ik de hele oostkant van noord naar zuid bekeken en rondgefietst. Het was weer heerlijk weer en ik heb het lekker rustig aan gedaan. 'S middag ben ik bij een zeer bijzondere sushitent gaan eten, AWOMB. Dit is een sushi-art restaurant waar je zelf je sushi rolt! LEKKER!!! Een heel groot nadeel... ik heb de sushi in Nederland nu voor altijd verpest...

'S avonds ben ik richting Gion gereden. Dit is de geisha wijk, met het beroemde Pontocho straatje. Een heel klein straat waar je geisha's tegen kunt komen. Helaas, zo vertelde een Japanse man mij, was het momenteel zo druk met toeristen en worden de geisha's dusdanig goed beschermt, dat je ze nu echt niet gaat zien... jammer maar helaas!

Langs de rivier weer terug na reet hotel gefietst en toen was mijn dag wel gedaan. Ik heb heerlijk genoten van het chaotische Kyoto. Morgenvroeg vertrek ik vroeg naar Koya-san! Een nachtje overnachten in een tempelcomplex!