Avatar Marieke van den Hurk

Marieke van den Hurk

Dag 20 - USJ

Bericht - 17 mei 2017 om 07:46 uur

Nu begint officieel mijn kaatste in Japan... de reis van Fukuoka naar Tokyo duurt ongeveer 7 uur. Maar ik heb besloten een tussenstop te maken in Osaka... ik ga maar de Universal Studio's Japan om daar the Harry Potter Wizarding World te bezoeken!!!! JAAAAAA!!!! Wwoooeehoooee!!

'S ochtends om 06.30 uur sta ik keurig te wachten bij het Shinkansen platform. Het gaat me dadelijk zo'n 3 uur duren om naar Osaka te komen. Mooi moment om nog even lekker bij te slapen en weer wat nieuwe Kanji tekens te leren (ja ja... ik begin het Japans echt onder de knie te (...)

Dag 19 - Fukuoka

Bericht - 17 mei 2017 om 07:44 uur

Op naar fukuoka, de laatste stop voordat ik weer terug ga naar Tokyo. Van Nagasaki naar Fukuoka is een behoorlijke reis en mijn dag bestond vandaag voornamelijk uit veel reizen. Fukoaka is bij uitstek een shop stad. Met 2 hoogtepunten.... een enorme "100 yen" winkel (alles in deze winkel kost je 100 yen, nog geen euro) en het hard rock café! Ik heb me hier prima kunnen vermaken met wat shoppen en 's avonds heerlijk gegeten onder het genot van goede live muziek in het Hard Rock café! Wat overigens echt hilarisch was... een Japanner... met vetkuif... die Elvis (...)

Dag 18

Bericht - 17 mei 2017 om 07:43 uur

Vandaag een heerlijke cultureel dagje. Ik ben begonnen in het Nederlandse dorp waar de Hollanders van de VOC hun huizen hebben gebouwd voor de handel met Japan. Deze (houten) huizen zijn nog heel mooi in takt gebleven en de Japanners zijn er maar wat trots op! Vandaag is het zowaar eens een heel groot voordeel om Hollander te zijn! En och... ze doen toch zo hun best om allerlei Hollandse gebruiken tentoon te stellen, inclusief Japanse zweeuwse meisjes! Ze hebben zelfs huis ten bosch nagebouwd en een soort Madurodam van Nederland gebouwd! En druk!! Niet normaal! Voor veel Japanners (...)

Dag 17 - Nagasaki

Bericht - 17 mei 2017 om 07:42 uur

Vandaag al heel vroeg aan het ontbijt, 06.30 uur. Wat hou ik toch van die Japanse ontbijtjes! Miso soepje, verse sashimi (dun gesneden verse rauwe vis) en een kommetje rijst met Nori. Top! Dadelijk een lange reis richting Nagasaki. De plaats waar de Nederlanders ooit Japan binnen zijn gekomen en waar we begonnen zijn met de handel van onze specerijen.

Het weer is vandaag bar en boos!! Regen, regen en nog eens regen! Tot nog toe steeds de dans ontsprongen, maar het moet er na dagen van benauwdheid toch echt even uitvallen. Het is begonnen met regenen en het is (...)

Dag 16 - Aso-San

Bericht - 17 mei 2017 om 07:41 uur

Vandaag naar Aso-san, de Aso vulkaan. Dit is zo'n 2 uur rijden, omdat 2 van de 3 toegangswegen compleet onbegaanbaar zijn geworden door de aardbevingen en die zijn dus nog "under construction". Na een lange rit door de bergen kom ik aan, aan de voet van de vulkaan. Er wordt nog op het hart gedrukt dat een groot gebied echt ten strengste verboden is om te komen! Er komen weinig rookwolken uit de vulkaan, maar dat maakte het juist gevaarlijker, werd mij verteld door plaatselijke VVV. Aso-san is de grootste, meest instabiele vulkaan ter wereld die onlangs nog is (...)

Status update van 07 May 2017

Status update - 07 mei 2017 om 15:33 uur

Onder het kopje foto's zijn nu meerdere fotos te vinden. Helaas staan ze niet allemaal in de juiste volgorde of juist gedraaid. Vergeef me ;-)

Dag 15 - Kumamoto

Bericht - 07 mei 2017 om 15:03 uur

Relaxte laatste ochtend in Hiroshima. Rustig opgestaan, ontbeten bij het bakkertje en toen ben ik eens een beetje gaan shoppen... ik had nog maar een uurtjes voordat mijn shinkansen vertrok richting Kumamoto en dat was niet voldoende om nog echt veel te ondernemen en dat is ook helemaal niet erg! Beetje rustige dagen moeten er ook zijn! Laat die vandaag dan maar zijn.  Ik kan hier een heel uitgebreid verslag gaan typen van wat ik allemaal heb gedaan, maar dat is vandaag niet veel! Ik heb geshopt, vervolgens 3 uur in de trein gezeten en ben een hapje gaan eten. (...)

Dag 14

Bericht - 07 mei 2017 om 14:53 uur

En weer een vroege wekker! Ik moet na mijn vakantie gewoon echt een keer goed bijslapen! Haha! Alles uiteraard weer voor een goed doel. Ik moet namelijk de boot halen naar het eilandje Miyajima. Dit is een eilandje voor de kust van Hiroshima en het staat bekent om zijn drijvende Torri. Ik moet zeggen... ik snap nu waarom je dit beeld zoveel in reisgidsen tegenkomt... het is werkelijk waar prachtig om te zien! Een enorme Tori die oprijst uit het water. Dat water gedijt echter met eb en vloed.... en volgens de mevrouw op de boot zou het rond (...)

Dag 13 - Hiroshima

Bericht - 07 mei 2017 om 14:32 uur

Vandaag Bevrijdingsdag in Nederland, hier in Japan is het kinderdag! Er hangen hier overal vlaggen in de vorm van karpers buiten, die laten zien hoeveel kinderen een huishouden heeft. Alles staat in het teken van de kinderen en dat betekend dus ook dat het vandaag super druk gaat worden overal. Ga daag reis ik door naar Hiroshima, maar onderweg maak ik 2 tussenstops.

Mijn eerste tussenstop is in Himeji. Hier staat een gigantisch "wit" kasteel, genaamd "het witte reiger kasteel". Ik had het idee om hier naar binnen te gaan... maar bij nader inzien... de rij voor de kassa was (...)

Dag 12 - Osaka

Bericht - 07 mei 2017 om 14:15 uur

Om 04.30 uur gaat het licht hier in Japan Japan aan en schijnt het zonnetje. Hier op Mn dunne matje op de grond met mijn kersenpitten kussen en geen raamverduistering, schijnt het zonnetje dus al snel binnen. Het voordeel is wel dat je natuurlijk wakker wordt en je je niet heel erg moe voelt! Slapen doe je dan ook niet meer dus ben gaan douchen en aankleden. Zo stil als gaat in de tempel... want je wilt de rest niet wakker maken, maar de planken kraken hier zo hard!! (Zal de nieuwigheid wel zijn!) Na het douchen ben ik (...)