Avatar Esther van der Werken

Esther van der Werken

Laatste dagje Bonaire

Bericht - 07 oktober 2022 om 11:47 uur

Jeetje wat is de tijd voorbij gevlogen. Vandaag inpakken en nog dagje op het strand genieten en dan weer terug naar huis.. S morgens nog 1 x continental breakfast. Ook voor de muggen de laatste keer , ook na het ontbijt heb ik (Es) weer een paar nieuwe bulten erbij. Ik had ze al bijna overal en nu net zelfs 1 achter mijn oor ... Nou ja ik neem het maar voor lief, voor je het weet hebben we daar geen last meer van , maar dragen we onze winterjas en lange broek weer..dus weet niet wat nu erger (...)

Snorkeltour & Souvenirs

Bericht - 05 oktober 2022 om 17:28 uur

Omdat we toch altijd lekker vroeg wakker zijn (lees 5 of 6 uur ;-)) hadden we de tijd om eens goed te bekijken wat we wilden doen vandaag. Snorkelen bij Klein Bonaire schijnt geweldig te zijn. We kunnen ons laten brengen met de watertaxi en dan is het minimaal een half uur terug snorkelen zonder boot of begeleiding. Of we kunnen een begeleidde tour met gids doen, waarbij we door de boot worden afgezet bij het rif en als we het zat zijn de boot op kunnen, omdat de boot continu in de buurt is. Dat snorkelen is toch (...)

Rondje Zuid Bonaire

Bericht - 05 oktober 2022 om 15:09 uur

Vandaag willen we de zuidkant van het eiland bekijken. We beginnen bij Bachelors Beach.. mooie baai, wit zand en super blauw water. We rijden langs de kust en zien continu de zee aan ons rechterhand. Alle duikspots en baaien rijden we voorbij, Alice in Wonderland , Angels, Jeannie's Glorie. Strakblauw en zonnig is het vandaag en dus ook erg warm. Auto met airco is echt een uitkomst... Bij de baai Tori's reef is het water zo knalblauw en het zand zo wit, dat hebben we nog nooit gezien! Van de week vonden we Sorobon al zo mooi, maar dit (...)

Windsurfen , snorkelen en autotour

Bericht - 03 oktober 2022 om 14:01 uur

Vandaag rustig ontbeten na een goeie nacht slapen! Om half elf moesten we bij Jibe City zijn voor een lesje windsurfen. 1 uur les en 1 uur zelf proberen..via de webcam kon thuis mee kijken hoe we het water in gingen. Haha en we zijn gespot! Glenn (we zijn zijn naam vergeten , maar noemen hem maar even Glenn) was onze surfleraar en kregen van hem les samen met Sanne, die alleen reisde en aansloot. Eerst droog oefenen op het strand.. draaien sturen vanaf scherm omlaag naar staan. Balans is best lastig. Wat moet dat zo worden? En dan (...)

Nog een dagje Sorobon

Bericht - 02 oktober 2022 om 14:09 uur

Heerlijk ontbeten en vannacht zowaar 4 uur pas wakker , iedere dag een uurtje erbij, dus als we naar huis gaan zitten we wel in het ritme ;-) Nog een dagje strand vandaag, Sorobon was zo heerlijk. Decadent bediend worden op je strand bedje en we hebben tenslotte toch die auto dus kunnen er makkelijk komen. Wel eerst op zoek naar een snorkelset in Kralendijk , die we volgens Gijs & Corine wel voor 7.50 dollar zouden kunnen scoren... Uiteindelijk voor 35 dollar een redelijke set gekocht na diverse plastic setjes van 25 dollar weggelegd te hebben .. maar (...)

Dagje Sorobon

Bericht - 01 oktober 2022 om 13:36 uur

Op pad met de pick-up naar Sorobon, een mooi wit zandstrand met knalblauw water.. Dat we kanonnen voer zijn voor de muggen en overal grote en minder grote muggenbulten hebben mag de pret niet drukken.. die beesten zijn immuun voor de muggensprays. Vannacht en gisterenavond zijn we goed te pakken genomen .. Effe rustig opstarten vandaag, we hebben weer kort nachtje erop zitten. Toch wel last van het tijdverschil. Na het ontbijt stappen we de auto in en willen we eerst op pad om een snorkelset te scoren. Alleen waar was die winkelstraat nu ook alweer? Ons kleine beetje (...)

Donderdag 29 september 2022

Bericht - 30 september 2022 om 13:07 uur

Ons hotel is top en lekker een continental breakfast! De muggen hadden overigens ook een continental breakfast. ;-).. Toch maar even muggenspray kopen straks! Heerlijk zwembad hier en wat een weer. We kunnen het niet uitleggen maar het ruikt naar de tropen...als je daar weleens geweest bent snap je ons denk ik wel.. S morgens vroeg (en vroeg is het door die jetlag ) heel veel vogels ..wat een rustgevend geluid ... Gisteren hadden we al met Gijs besproken dat we een auto of scooter wilden huren en dus had Gijs voor ons contact gelegd met Alwin van Konings Autoverhuur. De (...)

Amsterdam Punta Cana Bonaire

Bericht - 30 september 2022 om 12:25 uur

Half 9 vertrekken we , want we moeten tenslotte om 13.30u vliegen. Lekker op tijd ivm al die enge berichten van lange wachtrijen op Schiphol. We hebben gelukkig nergens last van en zijn topfit na de corona berichten vanuit ons werkweekend... 2 van de mensen waarmee we afgelopen weekend hebben gewerkt zijn positief getest op corona.. (wij hebben hier geen actieve herinnering aan zoals je zult begrijpen) Wat treffen we aan, staan we in de regen of binnen en hoe lang zijn de rijen. Johan brengt ons zonder files en na afscheid genomen te hebben .. gaan we Schiphol (...)

Dag 3 de finale! Grupont- Sittard

Bericht - 02 september 2019 om 10:56 uur

De laatste dag is begonnen..5 uur de wekker, want we vertrekken om 7 uur. 6 uur ontbijten, tas inpakken, tasjes klaarmaken voor eten onderweg, tassen inpakken en tent opruimen. Best druk he ;-). We hebben er al 360 km op zitten en zometeen de laatste 148.. we gaan 'm gewoon uit fietsen! Het is echt koud 's nachts in die tenten en die veldbedden zijn luxer dan matjes, alleen toch een beetje afzien, dus niet zo veel geslapen. Gisterenavond laat nog even bij de fysio/massagetent geweest omdat ik wat pijntjes in schouder en rug had. Ik mocht naar de (...)

Xonrupt - Longemer - Metz

Bericht - 31 augustus 2019 om 23:38 uur

8 uur startten na slapen in een tentje en het was best koud. Weinig geslapen door de kou en toch ook misschien wel een beetje door de zenuwen. We gaan beginnen! Ontbijten, tasjes voor checkpoint 1 en 2, insmeren; zonnebrand en natuurlijk de nodige cremetjes voor de billen. 175 km. Volgens de avondetappespreker van gisterenavond een dag om lekker te fietsen en weinig klimmen. (Eh.. dit bleek dus toch wel tegen te vallen voor ons 3daysers die de Alpen hebben overgeslagen en toch iets minder geoefend fietser zijn dan de andere Tour for Life deelnemers) We wilden 8u vertrekken maar (...)