Avatar Esther van der Werken

Esther van der Werken

De rest van de groep ontmoeten

Bericht - 11 oktober 2018 om 09:33 uur

Wat een super verblijf was Trang An. Met de bus naar Hanoi, ongeveer 3 uurtjes. Midden in Hanoi uit de bus met al mijn bagage. Lang leve Google Maps offline, waardoor ik heel snel kan zien dat het hotel waar ik mag inchecken nog maar 2 minuten lopen is. Ik ben ondertussen heel handig geworden in het dragen van al die bagage. Rugzak voor..backpack achter en rolkoffertje in mijn hand, dus dat moet lukken die 2 minuten. Gelukkig klopt Google Maps en ben ik inderdaad binnen 2 minuutjes op bestemming. Ik ben bij het Medaillon hotel om daar de (...)

Relaxen in Trang An

Bericht - 09 oktober 2018 om 23:22 uur

Niets is leuker dan plannen omgooien. Eerst was mijn plan, (haha voor zover ik die heb hier, want eigenlijk, doe ik gewoon wat ik leuk vind en wat voorbij komt) om een paar dagen richting Sam Son beach te gaan. De kant van Halong Bay heb ik gezien en het Zuiden van Vietnam is nu niet handig, omdat ik woensdag al weer in Hanoi ben om bij de groep van Plan aan te sluiten. Richting het zuiden is dagen met bus of trein of een binnenlandse vlucht, dus dat kan ik beter doen na het fietsavontuur. Waarschijnlijk moet ik gewoon (...)

Halong Bay

Bericht - 07 oktober 2018 om 14:10 uur

Must see in Vietnam en zeker niet overslaan. Wat een views@Halong Bay! De cruise is iets minder luxe dan voorgesteld bij het boeken, de boot is niet zo nieuw als in de folder. Maar alles is schoon en super mooie omgeving. Uitnodigingen om langs te komen in Mauritius, Düsseldorf, Litouwen en Taiwan rijker. Dus ik ga het nog druk krijgen;-) Meeste toeristen spreken Engels, alleen Taiwanezen niet, dus internet op hun telefoon en Google Translate. Haha soms maakt Google de mooiste verhalen, hilarische gesprekken! Mooie uitkijkpunten en grotten gezien, klimmen en klauteren, dus goeie training voor volgende week. (...)

Ninh Binh

Bericht - 04 oktober 2018 om 19:35 uur

Wow wat een dag vandaag, wat is Vietnam toch mooi! Vandaag een trip als enige Europeaan. Mexico, Maleisië, heel veel keer China, en Israël zijn vertegenwoordigd. Dat je je afvraagt waarom Maleisiërs hier zijn, omdat Maleisië toch ook een prachtig land is. (??) Fietsen en kanoën zou op het programma staan, toen ik boekte. Geen kano maar roeiboten waar er voor je geroeid wordt, onverwachte luxe dus. Ik vind het niet zo erg, want het is echt heel heet in de boten. Pff wat een job heeft die dame die ons roeit. Iedere dag, dag in dag uit, anderhalf (...)

Hanoi countryside fietstour

Bericht - 03 oktober 2018 om 16:28 uur

Vandaag vroeg op , om 8 uur opgehaald worden voor een bikingtour van zo'n 35km deels door de stad en het grootste deel naar de countrysite. Het is lekker klam vandaag, warm! Ik verwachtte te worden opgehaald door een bus, maar dat bleek een scooter te zijn. Controle overgeven dus (kan ik tenslotte heel goed..;-)) Wel supersnel op bestemming. Samen fietsen met Allison en haar zoon Jamie(14) en dochter Gaby (12) uit Australië en onze gids Tony. Echt leuk dat reizen alleen, je leert zoveel leuke mensen en verhalen kennen! Eerst een deel door de stad. Fietsend door (...)

Hanoi

Bericht - 02 oktober 2018 om 23:43 uur

Ik heb een hotelkamer zonder ramen, wat heel normaal is in Hanoi, dus ben eigenlijk te laat voor het ontbijt, omdat t zo donker is. (zonder wekker tot 9.30u geslapen, dit lukt mij thuis al jaren niet meer) Die 5 minuutjes worden mij vergeven en kan toch ontbijten in het hotel. (Geen ramen is denk ik ook gezonder, met deze temperatuur en iets minder regels voor uitstoot van brommers en auto's) Ik word steeds beter in oversteken , of er nu wel of geen stoplicht staat, het maakt niet uit, iedereen rijdt en wandelt door. Maar agressie kennen ze hier (...)

Aankomst in Hanoi

Bericht - 01 oktober 2018 om 17:02 uur

Ik was bij het boeken van mijn ticket en regelen van mijn visum (wat ik op 1 dag gedaan heb) niet zo scherp.. Visum bleek bij binnenkomst in Vietnam ongeldig en het is dat ik bij de politie werk, anders had ik waarschijnlijk weer onderweg geweest naar Nederland. Op je visum moet je namelijk ook je beroep invullen en dat was wel goed gegaan. Nieuw spoed visum gekocht, wat een aantal uren in beslag nam, waardoor mijn transfer naar het hotel ook maar weggereden was. 5uurtjes later alsnog op bestemming. Gelukkig zit er een spa tegenover het hotel, dus (...)

Weer thuis

Status update - 29 september 2018 om 08:38 uur

Er zat een fout in mijn ticket. Gisteren een dag vol Schiphol, helpdesk, telefoontjes & frustraties. Uitkomst; niet mogen vertrekken. Zondag 30e nieuw ticket.

Klaar voor vertrek

Status update - 28 september 2018 om 02:34 uur

Voor het eerst van mijn leven op vakantie met zadel en trappers... Hoe ga ik alles mee nemen? #cadeaus#verwend#familie#friends# Morgen 19.15 u vliegen