Avatar Wim Tap

Cat Ba- Halong Bay

Vastgezet bericht Bericht - 03 maart 2020 om uur

Cat Ba - Halong Bay

Na de check in en het ontbijt, ik heb daar een groep backpackers uit Muiderberg ontmoet, loop ik richting het centrum. Een sportcentrum is wat ik tegenkom op mijn weg, er wordt gevolleybald, gevoetbald en geskateboard. Cat Ba is voor mij een plek waar ik er vooral achterkom waar mijn interesses niet liggen. Het kan zijn dat je op de helft van dit stuk denkt; Wim, zeur niet zo en geniet gewoon, maar ik beloof het: het gezeur gaat érgens heen.

Ik zou graag een balletje met de jongens meetrappen, maar ik heb het idee dat (...)

Woensdag in Hoi An (dag 2)

Bericht - 09 februari 2020 om 17:03 uur

Ik huur een fiets en ik ga de rijstvelden in. Dat is het plan. Ik heb even uitgeslapen, krijg een sleutel van de allerliefste host die me sinds ik binnenkwam al "Wilm" noemt, wil me omdraaien en loop tegen een jongen met tanktop aan. Het is Sascha! Hij en Julia zijn vanochtend aangekomen en gaan die middag naar het strand. Ze vragen of ik meega, ik zeg dat ik misschien later aansluit en anders met eten.

Ik fiets door mooie velden, ga rechtsaf dwars door de kleinste weggetjes en loop soms dood. Dat laatste komt ook omdat drie allerliefste dames even (...)

Reis Da Lat- Hoi an en dag 1 Hoi An

Bericht - 09 februari 2020 om 16:09 uur

Ik word samen met Mike en z'n Engelse vrienden in een shuttle bus gezet, die ons naar een busstation brengt. We moeten daar even wachten en dan kijk je even om je heen; Engelsen ploffen gelijk op de enige bank, een stelletje staan wat planningen door te nemen en nog wat alleenreizenden zitten naar de grond te staren. Het duurt me allemaal wat lang dus ik ga zitten op een krukje en praat wat met de 3 grondstaarders, waarvan één duidelijk Nederlandse is maar we Engels blijven praten.

We mogen onze tas de bus in gooien, en ik antwoord haar (...)

Da Lat

Bericht - 06 februari 2020 om 18:43 uur

Aangekomen in Da Lat word ik een shuttlebus in gegooid richting het hostel. Het is 3 uur 's nachts, heb me daar dan ook flink op verkeken en loop met een beetje zenuwen richting het hoofdgebouw, mezelf afvragend of ik naar binnen kan. Gelukkig heeft Mama (ik slaap in het family hostel) de deur open gelaten, ik gooi m'n backpack in de hoek van het gebouw en doe m'n ogen dicht als 10 minuten later een tweetal Engelsen binnenkomt om uit te checken en een bus te pakken. Mama wijst me het bed van 1 van de jongens en wenst (...)

Mekong delta

Bericht - 04 februari 2020 om 04:10 uur

Mekong delta vrijdag en zaterdag week 1

Zit ik dan. Met een oranje zwemvest aan in een toeristenbootje op de mekong met 4 Zwitsers en een Mexicaanse en een gids. Gedurende de eerste dag, waarop we alles te zien krijgen van de drijvende markten en de lokale producten die ze live bereiden komt bij mij het dilemma tussen goed en fout een aantal keer op.

Het eerste gedeelte van de eerste dag is het serieus benoemen niet waard. Ik waan me op de Amsterdamse grachten en wordt uitgelachen door mezelf die de Keizersgracht hoofdschuddend af fietst en weet dat er zoveel leukere dingen te doen (...)

Ho Chi Minh City-

Bericht - 30 januari 2020 om 19:29 uur

Beste vrienden,

Het is half 1 snachts als ik dit post. Ik kom van de rooftop waar ik Amerikanen heb ontmoet en wat heb gedronken, het is best makkelijk aanspraak met hen te maken als je drie keer hun land hebt bezocht en weet welke staat een beetje waar bekend om is en waar het ligt (hoeft niet precies, gewoon doen alsof je het weet en onderweg je verhaal een beetje draaien, komt goed).

Verder trek ik m'n eigen plan, het kost tijd als je probeert met mensen afspraken te maken en daar heb ik geen zin in. Het war (...)