Avatar Anita Steffanie

Anita Steffanie

dag 2:met de trein van Keulen naar Wenen

Bericht - 07 augustus 2022 om 20:52 uur

Het is vroeg als de wekker gaat, 04:45 uur. Inpakken, aankleden, nog even koffie regelen in het hotel en “ab mit die Post”. Er liggen overal zwervers te slapen op het station, we lopen snel door. Bij de lift naar het perron is het druk. Nog maar net boven of de trein komt al. Allebei vinden we dit wel vreemd, maar het kwartje valt niet. We laden de fietsen in, en maken ze vast….en dan gaan de deuren dicht en begint de trein te rijden. Maar dit is niet goed, hij vertrekt veel te vroeg. Het is nog geen (...)

Dag 1: Heythuysen naar Keulen, 95 km.

Bericht - 06 augustus 2022 om 20:10 uur

De kop is eraf. Van morgen, na een onrustige nacht, al vroeg vertrokken. Het was behoorlijk fris. Het eerste stuk ging via Roermond, rondje Kemp, en Herkenbosch naar Vlodrop. De omgeving hier is mooi, door het Meinweg gebied fietsten we Duitsland in tot in Wegberg. Onze eerste koffie pauze.  Na Wegberg wordt het saai. Alleen maar langs drukke wegen. Vlak voor Rommerskirchen hebben we geluncht. In de verte zie je maar liefst 3 grote kolencentrales, die hun best doen om heel veel wolken te maken. We zijn dan boven op een soort van plateau en je ziet in de (...)

Dag 24: de terug reis van Maastricht naar Heytse

Bericht - 29 augustus 2021 om 21:59 uur

Geen oog dicht gedaan in de bus, slapen dat gaat echt niet. Links, rechts draaien, kan geen goede houding vinden, dan schiet er ook nog kramp in het been, omdat er ruimte gebrek is. Elke stop even de bus uit, beentjes strekken. We rijden door Lyon, en stoppen rond 08:00 uur bij Arlon in België om te ontbijten. Na een uur weer verder, we rijden via Namen, omdat in Luik de tunnels dicht zijn en met de bus door de stad mag niet. Ander half uur extra rijtijd krijgen we. Het is 12:00 uur als we bij de Geusselt (...)

Dag 23: citytrip Avignon

Bericht - 29 augustus 2021 om 00:11 uur

Wat kun je het waarderen als je weer eens in een hotelbed mag slapen. Je slaapt direct een gat in de dag. Om 09:30 uur gaan we een etage lager om een ontbijt te doen. In de recensies staat dat dit heel erg goed moet zijn, en daar is niets van gelogen. Daarna de tassen even smart indelen. In Maastricht is het koud en regenachtig, dus de warme- en regenkleding moet  bovenop en binnen handbereik. We checken uit en fietsen naar de camping waar we vanavond op de bus stappen. Bij de receptie nemen we een tentplaats voor een dag, (...)

Dag 22: Tarascon, camping naar Avignon, 40 km

Bericht - 27 augustus 2021 om 22:16 uur

Erg moe zijn we vanmorgen, gisteren veel te laat naar bed gegaan. Rustig beginnen we ons aan te kleden, breken de tent af en maken deze alvast schoon. Nadat we brood hebben gehaald, kunnen we ontbijten. De buren in de caravan bieden ons een lekker cappuccino aan. Die slaan we niet af, maken nog een praatje en uiteindelijke vertrekken we op de fiets richting Avignon. Ik heb een andere route gemaakt, omdat de originele route vanaf Avignon naar de camping de minst mooiste van de gehele vakantie is, en die willen we niet nogmaals rijden, ook al is dit (...)

Dag 21: Rustdag op de camping

Bericht - 27 augustus 2021 om 09:13 uur

Vandaag hebben we een relax dag, we doen niet veel. Lekker lang in de tent blijven liggen. Rond 09:00 uur maar eens ontbijten, tenminste als we brood kunnen krijgen in het camping winkeltje. Je moet dit eigenlijk daags van te voren bestellen. We hebben geluk, er is nog een stokbrood over. Na ontbijt eerst maar eens alle vuile was wassen. Dan is morgen alles weer schoon, als we naar Avignon fietsen. Vandaag gaan we naar Saint Rémy de Provence, een grotere plaats die hier ongeveer 12 km naar het oosten ligt. We slenteren doordeweeks stad, shoppen en lunchen hier. (...)

Dag 20: Stes Marie’s de la Mer naar de camping in Tarascon. 74 km

Bericht - 27 augustus 2021 om 08:42 uur

Oh wat is het heerlijk om weer eens in een lekker bed te mogen slapen. Eerst ontbijten op het terras in de ochtend zon en tussen de rokende locals. Wat roken de mensen hier nog veel zeg. De terug weg voert ons eerst over een zandpad van 17 km parallel aan de zee door de indrukwekkende natuur van de Camargue. Prachtige leegstaande salines(zoutbekken) en overal vogels en flamingo’s. De weg loopt tot aan een vuurtoren, waar je weer links richting bewoonde wereld gaat. Echter duurt dit nog zeker 30 km. Nu had ik gisteren geroemd dat we nog geen (...)

Dag19: het laatste stukje naar Stes Marie de la Mer 79 km

Bericht - 25 augustus 2021 om 07:40 uur

Het is een onrustige nacht geweest. De mistral waait flink, de spanning voor de laatste etappe morgen, maar boven alles de onzekerheid bij het thuisfront. Hoe is het met onze Loet en natuurlijk ook het afscheid van Rein. Constant ben je met de gedachten bij hun, en natuurlijk helpt het fietsen om af en toe je gedachten te verzetten. Regel 6 van de Velominati is niet voor niets: Free your mind and your legs will follow. Maar bij het eerste signaaltje/appje op de telefoon, ben je weer terug bij af. De tent blijft staan, alleen de hoog nodige spullen (...)

Dag 18: rustdag en city trip Arles. 34 km

Bericht - 23 augustus 2021 om 22:09 uur

Het is een onstuimige nacht geweest. De Mistral waait stevig, en zo is het in eens ook weer windstil. We ontbijten en informeren hoe het met Lieke en Loet is. Daarna stappen we op de fiets en rijden naar Arles. Een dagje city trippen. Arles, de stad waar Vincent van Gogh heeft gewoond. Het is een mooie stad met mooie oude gebouwen, veel invloed van de Romeinen. Na geslenter door de stad zijn we gaan lunchen op een mooie plek in de stad. Vanavond weer lekker gegeten op de camping. Steeds meer mensen hebben in de gaten welke tocht (...)

Dag 17: rustdag in Tarascon

Bericht - 22 augustus 2021 om 22:07 uur

Na een ontzettend warme nacht, we dreven de tent uit, worden we heerlijk wakker. Het is dan al 22 graden, maar in de schaduw onder de bomen voelt dit nog lekker koel aan. Het is een rustdag, dinsdag gaan we pas het allerlaatste stukje naar de zee doen. Op die dag is een hotelovernachting nog betaalbaar. Campings moet je in de Camarque niet doen, je wordt gek van de muggen. Heerlijk om eens lekker rustig te kunnen ontbijten. Als je de muggen even niet meetelt. En dan komt het appje en verandert alles in eens, waardoor de vakantie op (...)