Avatar Ellenate Op reis

Ellenate Op reis

Khao sok national park - leven in de jungle

Geplaatst op 20 december 2018 om 05:04 uur

Oke jongens tijd om te bloggen! Want het is al veel te lang geleden. Dus dinsdag ochtend moesten we vroeg bij het kantoor van smiley tours zijn om te ontbijten en te vertrekken richting khao sok national park. We mochten onze backpack daar achter laten en met een daypack verder reizen. Wanneer we van ons hotel, (waar we eindelijk ook eens ontbijt hadden) naar het smiley kantoor wilde stappen was het enorm hard aan het gieten. Maar we hadden nog 20 minuten tijd om daar te geraken dus besloten we eventjes te wachten. Na een dikke tien minuten hevige buien werd het iets beter. We zijn dan richting het kantoor gewandeld en waren wel benieuwd om de groep te ontmoeten waarmee we de komende uren het regenwoud mee zouden verkennen. Tot onze verbazing toe, zat iedereen apart aan een tafel te ontbijten. Haha we dachten WoW lekker sociaal hier.
Als ontbijt kregen we een omelet met tomaten en ajuin in, 2 toastjes en 2 bananen. Nate vond het goed, maar voor mij was dit een tegenvaller. Ik had liever bij het hotel ontbeten.
Dan was het tijd om te vertrekken, we zaten in totaal met 10 mensen in de groep. Twee Duitstalige koppels, nog een Duits koppel dat een dochtertje van drie jaar bij had en een meisje uit Schotland.
We moesten een uurtje rijden met de auto naar de ingang van het national park. Onderweg maakte we nog een stop van 20 minuten zodat je nog vanalles kon kopen voor te eten of voor tijdens de tour.
Ik kocht een regenjas, een roze met bollen haha! & een waterdichte hoes voor mijn iPhone, dit kocht Nate ook. Ik wilde graag nog water sloefen kopen maar die waren echt veel te duur naar mijn goesting. Ik dacht dan gooi ik mijn Nikes nadien wel weg want die zijn toch al kapot.
Wanneer we bij de oever aan kwamen werden we met een boot naar de waterhutjes gebracht, dit was een tocht van een uur doorheen prachtige natuur! Echt onbeschrijfelijk hoe mooi het daar was. Het was enorm mistig die voormiddag.
Wanneer we bij de hutjes aan kwamen kregen we allemaal een hutje aangewezen. Wij hadden D4. De omgeving waar we zaten was ook prachtig, om te lachen zeiden de gidsen van daar dat we een groot zwembad hadden. Dat was natuurlijk het meer. In ons hutje lagen er twee tweepersoonsmatrassen op de grond, er was nog een trap naar boven waar er ook nog slaapplaatsen waren en buiten was er een toilet en een douche. In ons hutje zaten allemaal gaten, echt enorm veel. Maar ik had nog geen salamanders gezien dus was nog niet echt bang.
Aan de hutjes lagen allemaal kayak’s waar je dan het meer mee op mocht. Ik en Nate maakte al een klein toertje op het meer, maar al snel moesten we gaan lunchen. Tijdens de maaltijd zat iedereen van de groep apart aan tafels te eten. We kregen witte rijst, er was kip in een zoetzure saus met groentjes, nog een schotel met enkel groentjes en bepaalde sausjes die je over de rijst kon doen. In die schotel waar kip in zat was precies al bijna al het vlees uit gevist waardoor ik enkel rijst met een sausje had gegeten en enkele stukjes kip. Nate had nog enkele stukjes kip kunnen bemachtigen, die deelde hij met mij. Na het eten gingen we terug kayakken maar deze keer gingen we echt vrij ver. We wilde heel erg graag dieren in de jungle spotten dus we vaarde rustig voorbij de kanten en keken onze ogen uit. Ik moest heel erg dringend plassen maar kon nergens uitstappen om naar toilet te gaan dus moesten we terug varen naar de hut. En wanneer ik van de wc kwam was onze buurman met onze kayak weg! Dus besloten we maar om een paar spelletjes uno te gaan spelen. Haha ik had weer heel de tijd gewonnen. Nadien was de kayak weer vrij en gingen we weer op pad om dieren te spotten! Helaas hadden we niets gespot. Erg jammer. We moesten terug keren omdat het ineens kei slecht weer werd, het begon te donderen en te regenen dus we wilde zo snel mogelijk terug bij de hut zijn. We zaten op een stoel buiten op het terras te kijken naar everzwijnen die aan de overkant op het land aan het eten waren. Echt schitterend om dit te kunnen zien. Af en toe werd er een everzwijn kwaad op de andere.
Om 17u gingen we met de groep een boottocht doen om dieren te spotten. We zagen erg veel toekans (vogels) een enorm grote salamander en een aap. Na een uur varen en een teleurstelling bij zowel Nate als bij mij vaarde we terug naar de hutjes. Dan was het tijd voor het avondmaal. Geen idee meer wat het was maar sowieso ook iets met rijst en kip. Deze keer zaten we als groep allemaal samen en we bleven met een aantal toch na de maaltijd nog zitten om gezellig te praten. Dat was eigenlijk echt een heel gezellige avond. Alles rondom ons was zo donker. Ondertussen had ik al vrij veel salamanders gezien en ook 1 in onze hut, ik wou absoluut niet in ons hutje slapen! Ik was al aan het denken om in het restaurant in een hangmat te slapen. Om 9u ongeveer sloot het cafe restaurant haha en moesten we naar onze hutjes. Nate vroeg of we in de hangmatten mochten slapen en dat mocht maar na even daar te liggen besloten we toch maar naar de kamer te gaan. We probeerde al de gaten af te dekken. Met handdoeken, onze zakken, schoenen... alles konden we gebruiken want er waren echt overal spleten en gaten in het hout. Nate deed een toertje door de hut om te checken of er nog salamanders zaten maar we vonden er geen meer. Ik voelde me die avond echt niet op mijn gemak. En wilde toen eerlijk gezegd echt naar huis. Dat was de eerste keer, maar ik wilde gewoon echt niet daar slapen en er was geen andere mogelijkheid. Ik denk dat ik half aan het slapen was of toch in slaap aan het vallen was toen ik rond 12u het geluid van een salamander in onze hut hoorde. Dus Nate ging op jacht achter de salamander, hij zat achter een gordijn op het raam. Blijkbaar zat er naast onze matras nog een groot gat van 15cm op 15cm gok ik, dat we over het hoofd hadden gezien. Nadien viel ik onrustig inslaap en werd ik rond twee uur terug wakker. Nadien sliep ik aan 1 stuk door tot zes uur. Want toen ging onze wekker af. We waren allebei echt steendood! Maar we moesten om zeven uur in de boot zitten om dieren te gaan spotten. En WoW dat was echt de moeite. De bomen zaten vol met apen. Van drie verschillende soorten, makaken, gibons en bavianen. Echt heel cool om te zien. Onze ochtend was meteen goed gestart. Na een uurtje keerde we terug naar de hutjes voor een ontbijt. En jeej dit was exact hetzelfde als bij smiley tours. Teleurstellend dus voor mij! Om negen uur was het zover de tocht door de jungle.  OMG ik had echt stress want ik dacht dat dit niets voor mij zou zijn. We vaarde 20min naar het vertrekpunt en onderweg zagen we een cobra in het water! WoW dat was zo cool!! De beweging dat je die zag maken in het water, gewoonweg fantastisch! Een zieke ervaring om dat eens in het wild te zien. We trokken de jungle in en moesten echt door heel veel modder, rivieren, over rotsen klimmen... ocharme die vrouw die een dochtertje bij had. Dat kind zat heel de tocht op die moeder haar rug in een speciaal zitje. Ik moest mijn grenzen wel wat verleggen maar ik dacht verstand op nul en gewoon doen. Door de rivieren was ik altijd vrij gehaast haha, ik wilde geen vissen aan mijn benen voelen. We trokken richting een grot. Ik had al veel over die grot gehoord en wilde er eigenlijk echt niet in. Dus bleef ik buiten staan samen met die moeder en het kind. Ondertussen hadden wij een goed gesprek terwijl de rest van de groep in die grot zat. Ze kregen een hoofdlamp, ze moesten bepaalde stukken echt zwemmen omdat ze daar niet konden staan en dat vond Nate het engste, er waren ook zeer smalle stukken. In de grot was een watervalletje, als ze dat bereikt hadden keerde ze terug. De tijd ging snel voorbij want wij vonden dat ze snel terug waren. Nate zag kikkers en spinnen in de grot die zo groot als onze handen zijn. fieuw alle geluk was ik niet mee naar binnen. Nate vertelde ook dat er in de binnenkant van de grot grote rotswanden waren die leken alsof er 1000den diamantjes op zaten. Blijkbaar wel de moeite om te zien. Nadien keerde we terug richting de boot langs ongeveer dezelfde weg. Nate liep vooraan en koos een beetje het pad. Kittekat zo noemde onze gids vertelde wel af en toe naar waar we moesten. We zagen ook een duizendpoot. Aangekomen bij de boot was ik opgelucht, er hadden geen bloedzuigers op mijn benen gezeten want dat gebeurd blijkbaar heel veel. Aangekomen bij de hutjes was het tijd om andere kledij aan te doen aangezien we helemaal nat waren en tijd voor het laatste maal. Deze keer zat iedereen weer apart een beetje raar en ook wel jammer omdat we besefte dat het toch nog een fijne groep was. Het meisje uit Schotland zat wel bij ons, ik vond het zielig dat ze zo vaak alleen zat dus babbelde ik er wat mee en ondertussen oefen ik mijn Engels haha! We kregen een bord noedels voor geschoteld maar dit was niet mijn ding. Ik at er een beetje van, Nate vond het oké. Dan was het tijd om terug richting khao sok dorp te vertrekken. Een uur in de boot, een uur in de minivan en dan moesten wij nog richting ao nang (krabi), samen met een Duits koppel van onze groep zaten we samen in het busje. In het busje zaten nog andere leuke mensen. Al snel was iedereen met elkaar aan het praten. We dachten dat we 2,5u moesten rijden want Nate had dit opgezocht op Google maps. Blijkbaar zaten wij in een busje dat nog overal mensen onderweg oppikt en deden wij enorme omwegen. We deden er verdorie vier uur over. Na een hele namiddag en avond te reizen hadden wij echt enorm enorm enorm veel honger. We zochten ons hotel op en gingen zo snel mogelijk naar buiten om eten te vinden. Ja het werd pizza maar dit was makkelijk om mee te nemen naar de kamer omdat we ook heel moe waren.