Avatar Ellenate Op reis

Ao nang! Zon zee strand

Geplaatst op 21 december 2018 om 04:14 uur

Hey allemaal,
 Gisteren wilde we graag uitslapen omdat we erg moe waren. Ik denk dat we woensdag avond al rond half elf sliepen en we werden donderdag rond 8u s’ochtends wakker.
We hadden allebei zalig geslapen en waren van zelf wakker geworden door het licht dat in onze kamer binnen kwam. Wij hebben niet echt een raam in onze kamer maar zo zes van die glazen vierkantjes. Waar je zelden door kan kijken.
Daar hangt geen gordijn dus daardoor werden we wakker.

Ik moest gisteren nog zoveel bloggen dus ik begon vanaf ik wakker werd. Nate ging ondertussen een brommer huren. Dat is gewoon beneden bij ons hotel hoor.
We logeren in hotel de ri. Een klein schattig hotelletje dat perfect binnen ons budget past. Hier hebben we eindelijk eens ontbijt bij inbegrepen maar dat stelt helaas niet zoveel voor zoals wij dat in België gewend zijn.
Haha croque monsieur brood dat je kan toasten, een geklutst ei, worstjes, rijst en noedels. Naast confituur was er niets anders van charcuterie. Geen kaas, salami, hesp enz... dat gaan we nog hard missen denk ik haha.
We aten allebei dan maar toast met ei en worstjes.

We begonnen onze dag met een ritje op de scooter, het zonnetje zat helemaal mee. We parkeerde de scooter ergens in het drukke centrum van ao nang en wandelde de kustlijn helemaal af. Onderweg had ik trek in een verse fruitsap, maar ik kreeg eerder een mandarijntjes smoothie ofzo, maar heb hem wel op gedronken.
Het was echt wel een leuke wandeling. Voorbij erg veel terrasjes en massage salonnetjes op het strand. Er kwam een Thaise vrouw een folder geven voor een massage, ze gaf ook twee stukken ananas haha for you and your boyfriend zei ze dan. En dan reclame maken dat ze bij nummer zeven werkte.
Achteraf zagen we dus dat al die massage salonnetjes echt met hutjes naast elkaar staan. Erg grappig om te zien en overal proberen ze je binnen te sleuren.
We kwamen aan rots blokken waar je via een houten steiger de wandeling kon verder zetten. Ik had een beetje hoogtevrees maar eigenlijk viel het qua hoogte best mee. Er stond een bordje met info over dat je apen kon tegenkomen. Die hebben we niet gezien, jammer genoeg. Uiteindelijk kwamen we aan bij een afgelegen stukje strand waar we ongeveer een half uurtje bleven.
De weg naar daar was erg warm dus we zijn even in de schaduw gaan zitten. Nadien hadden we een klein hongertje dus aten we in een restaurantje op het strand een croque. Maar hier hadden we niet genoeg mee.
Tijdens de wandeling terug naar de brommer passeerden we ook een snackbar tentje. Nate nam gefrituurde scampi’s in een krokant jasje en ik nam nuggets.

Aangekomen bij de brommer besloten we om te gaan zwemmen in het zwembad van het hotel.
Het water was echt ijskoud, Nate heeft er enkel met zijn benen in gezeten. Bij mij lukte het na heel lang te wennen aan het water toch om te zwemmen.

We hebben een beetje gerust op een stoel in het zonnetje met een boekje en onze gsm. We zaten tot 18u aan het zwembad.

Nadien gingen we naar de kamer en zochten een restaurant op om te gaan eten. De carnivoor sprak ons enorm aan. En omg hoe goed was dat. Dezelfde kwaliteit van eten zoals bij ons in België. We namen allebei de mixed grill met een aardappel in de schil die gevuld was met puree met spek en gemalen kaas. Nate was echt erg blij omdat ze in dat restaurant Belgische bieren hadden. De eigenaar had zijn opleiding in Hasselt gevolgd en was oorspronkelijk een Nederlander.
Ik nam nog een dame blanche.
We hebben gisterenavond voor 50 euro gaan eten maar het was meer dan de moeite waard.

De mixed grill bestond uit twee soorten steak, kip, varkensvlees. We kozen voor pepersaus. We bleven vrij lang in het restaurant en keerden nadien terug richting het hotel op te gaan slapen.