Avatar Liset Brooshooft

Liset Brooshooft

12 augustus

Bericht - 18 augustus 2016 om 22:15 uur

De volgende ochtend zijn we al om 4:30 opgestaan, want we moesten de eerste metro halen om 5:50. We hebben onderweg koffie gedronken die we de vorige dag hadden gekocht. We hadden niet veel haast om naar de metro te komen, want we waren ruim optijd we gegaan. Het was maar 20 minuutjes lopen naar de metro. Was nog best pittig met de zware koffers. Eenmaal in de metro waren we al wat rustiger. We moesten van Fukuoka vliegen naar Osaka en van Osaka naar Amsterdam. We gingen dus eerst met een lokale vliegmaatschappij van Fukuoka naar Osaka. We (...)

11 augustus

Bericht - 18 augustus 2016 om 21:59 uur

De volgende dag heeft Chu-ri mij wakker gemaakt met: Good morning it's time to wake up now. Erg grappig. Ze deed meteen de weersvoorspellingen erbij. We gingen weer naar de ontbijtzaal om te ontbijten. Daar moesten we wel even wachten, want het was erg druk. Er was een Chinese familie die erg irritant was, want ze hadden hele drukke kinderen die continu aan het schreeuwen waren. Die kinderen liepen ons nog een paar keer in de weg tijdens ontbijt en ze aten zo veel dat sommige dingen al op waren voordat we er ook nog maar naar konden kijken. (...)

10 augustus

Bericht - 18 augustus 2016 om 19:38 uur

De volgende dag moesten we al om 10uur uitchecken. We zijn vroeg gaan ontbijten....met dezelfde gekke ontbijt dingen als altijd. Bijvoorbeeld rijst, miso soep en vis. Na het ontbijt zijn we uit gaan checken en hebben we de koffers in de opslag laten zetten. Daarna zijn we nog een rondje gaan open door het hotel. We hebben nog Mario Kart gespeeld in de Game Hall. Na wat rondhangen in de Game Hall zijn we naar de pendelbus gelopen. Er stond al een hele rij voor de pendelbus. Een paar Chinezen probeerde ons nog in te halen tijdens het lopen naar (...)

9 augustus

Bericht - 15 augustus 2016 om 22:38 uur

De volgende dag zijn we gaan ontbijten buiten. Het was alweer super mooi weer. We zaten op het mooie terras. Ze hadden super veel fruit en een ruime keuze uit cornflakes. Ook waren er veel broodjes. Na het ontbijt zijn Eliska, Marc en ik naar Oita gegaan want Eliska wilde naar het parfum museum en Marc en ik gingen Marc zijn lerares Japans ontmoeten. Laura bleef lekker chillen in het zwembad. Uiteindelijk kwamen we aan op Oita. Maar Oita bleek een provincie waardoor we ons hadden vergist in de locatie van het museum. We hadden eliska dus meegenomen de (...)

8 augustus

Bericht - 15 augustus 2016 om 16:26 uur

De volgende ochtend kregen we een lift van de eigenaar van de Airbnb. Hij was een grappige mannetje...erg klein met een wielren pakje aan. Hij was wel erg sterk want hij tilde de koffers heel makkelijk in het busje. Hij heeft ons van het appartement om 8uur naar Hiroshima station gebracht. Daar zijn we nog even plekken gaan reserveren voor de trein. Er was geen plek direct waardoor we een trein later moesten nemen. We zijn nog even lekker koffie gaan drinken in het station. Na een trein reisje van 3uurtjes zijn we met de pendelbus naar het hotel (...)

7 augustus

Bericht - 13 augustus 2016 om 17:16 uur

De volgende dag zijn we wat later opgestaan want we waren allemaal wat moe. Na ontbijt zijn we naar Tenjirawa station gelopen. Er waren wel super veel mensen daar. We gingen met een lokaal treintje naar Miyajimaguchi station. Ik had de vorige dag al uitgezocht in de trein hoe we daar en verder moesten komen. Na de trein reis moesten we overstappen op de Ferry naar Miyajima eiland. Voor de Ferry moesten we door een dorpje lopen. Daar kwamen we langs een bakkertje met een lokale specialiteit. We hebben daar de lokale specialiteit gekocht. Ze hadden matcha, chocola en (...)

6 augustus

Bericht - 13 augustus 2016 om 16:22 uur

De volgende dag zijn we vroeg opgestaan om in de ochtend de trein te pakken naar Hiroshima. Kyoto was niet helemaal onze stad. Vanaf Kyoto was het ongeveer 3uur om naar het volgende appartement te komen. We gingen met de sneltrein...altijd een hele ervaring. Het lijkt altijd net een vliegtuig. Ze hebben ook altijd iemand die met een karretje komt waar je eten kan bestellen. Ze hebben ook hele mooie toiletten. De Shinkansen is erg bijzonder om in te zitten. We irriteerde ons nog aan Nederlanders die tegen ons gingen praten. Na de reis van een paar uur (...)

5 augustus

Bericht - 13 augustus 2016 om 11:30 uur

De volgende ochtend hebben we ontbeten en zijn we daarna gelijk naar Kyoto station gegaan om een busreis te boeken die ons de stad zou laten zien. Het was die dag zo heet dat dit de enige manier was om de stad een beetje te kunnen zien. Na het boeken van de treinreis zijn we even wat eten en drinken gaan kopen voor onderweg. De busreis zou 3uurtjes duren en zou ons bij 3 van de grootste tempels brengen. Er staan 2.000 tempels in Kyoto op de wereld erfgoed lijst. We hebben er dus 3 gezien. Het was erg (...)

4 augustus

Bericht - 10 augustus 2016 om 09:13 uur

De volgende ochtend waren we allemaal wat later wakker dan normaal. Na het ontbijt hebben we bedacht wat we zouden gaan doen die dag. We vonden het een goed idee om in de ochtend/middag de markt te bezoeken en Kyoto stad een beetje te verkennen. In de namiddag zouden we door de poorten gaan lopen. We zijn toen met de metro naar de markt gegaan. We hebben vervolgens daar wat rondgelopen. Was een mooie markt maar heel veel toeristen in vergelijking met Tokyo. We hebben bij de markt niet zo veel gedaan. We zijn tussendoor gaan lunchen boven de (...)

3 augustus

Bericht - 10 augustus 2016 om 08:46 uur

De volgende dag zijn we optijd opgestaan om te vetrekken naar Kyoto. Na het interessante ontbijt en onze koffers gepakt te hebben zijn we met de taxi vetrokken naar Matsumoto station. De taxi's hier zijn niet super duur....730 Yen voor een ritje....dat is ongeveer €6.50. Nadat we zijn aangekomen bij het station is Marc kaartjes gaan regelen voor de volgende trein terwijl ik bij de koffers stond te wachten tot laura en eliska aan zouden komen. We passen met de koffers namelijk niet allemaal in de taxi. 2 personen gaan met koffers in de taxi en 2 gaan lopen. (...)