Avatar Liset Brooshooft

Liset Brooshooft

11 augustus

Geplaatst op 18 augustus 2016 om 21:59 uur

De volgende dag heeft Chu-ri mij wakker gemaakt met: Good morning it's time to wake up now. Erg grappig. Ze deed meteen de weersvoorspellingen erbij. We gingen weer naar de ontbijtzaal om te ontbijten. Daar moesten we wel even wachten, want het was erg druk. Er was een Chinese familie die erg irritant was, want ze hadden hele drukke kinderen die continu aan het schreeuwen waren. Die kinderen liepen ons nog een paar keer in de weg tijdens ontbijt en ze aten zo veel dat sommige dingen al op waren voordat we er ook nog maar naar konden kijken. Na het interessante ontbijt zijn we gaan uitchecken bij de dino robot, dat ging erg soepel. Toen was het al tijd om op te splitsen. Ik moet zeggen dat was wel een raar gevoel. Zeker na bijna 3 weken met elkaar op getrokken te hebben. Eliska en Laura gingen naar Nagasaki voor de laatste 2 dagen extra vakantie. Marc en ik gingen naar Hakata, omdat we de volgende dag al terug zouden vliegen naar Nederland. Na afscheid genomen te hebben bij Huis ten Bosch trein station, zijn Marc en ik de trein in gestapt naar Hakata. Dit was een trein reis van 2uurtjes. Na de treinreis zijn we meteen naar het hotel gegaan ookal konden we pas om 3uur inchecken. We hebben onze koffers gedropt bij het uber aardige hotel personeel. Ze spraken bijna geen Engels maar ze compenseerde met hun brede glimlach. Er was een heel aardig vrouwtje die ons hielp, ze was echt zo'n typisch Japans klein vrouwtje met roze wangetjes. Marc had nog aan haar gevraagd wat een goed tentje was voor echt Japans eten. Ze heeft ons nog een hele route beschrijving gegeven naar het desbetreffende restaurantje. We hebben daar super lekkere Ramen gegeten met een bord Gyoza (ook super lekker). Marc had hele pittige Ramen gekozen (een klein foutje) en zijn mond stond ook in de fik. Het bestellen ging via een automaat en dan moest je een bonnetje geven aan de serveerster en die schreeuwde dan naar de keuken wat ze moesten maken. Na de lekkere lunch zijn we weer terug gegaan naar het hotel. We hebben de sleutel gekregen en toen zijn we onze spullen even gaan droppen. Na een tijdje kregen we een berichtje dat Eliska wat spullen was vergeten in het Henn-na hotel. Marc en ik zijn toen direct naar de receptie gelopen om te vragen of ze voor ons dat hotel konden bellen. Ze hebben ons super goed geholpen. De medewerkers van het Henn-na hotel hebben direct gekeken en vroegen of ze het op konden sturen en waar heen. Marc heeft gezegd dat ze het moesten sturen naar Crowne hotel in hakata, omdat Eliska en Laura daar zouden slapen 2 dagen later. Na dat geregeld te hebben zijn we weer op pad gegaan. We hebben even uitgezocht en gelopen hoe we de volgende dag naar het vliegveld zouden moeten komen (met de metro). Daarna zijn we doorgelopen naar het Kitte oioi winkelcentrum. We hebben daar koffie gedronken bij Hawaiian coffee. Toen hebben we bedacht dat we nog iets van Hakata (fukuoka) wilde zien, dus hebben we even gezocht wat er te doen viel. We zijn daarna naar Canal city gegaan, dat is een groot winkelcentrum met boiscoop en gamehall en restaurants. Dit winkelcentrum stond in heel veel reisgidsen aangegeven als iets wat je moest zien vanwege de architectuur. Het was daar inderdaad heel erg mooi, zo mooi zelfs dat we een halve middag daar hebben gelopen. We hebben onderweg bijna een PSP gekocht (we vertrouwde het toch niet helemaal). We zijn daarna nog naar de Game Hall gegaan. We hebben daar nog een Jochie geholpen om een knuffel te winnen. Uiteindelijk had hij het niet gewonnen. Daarna hebben we nog even gewinkeld (niks gekocht). We wisten dat in de buurt eet tentjes zaten langs het water. We zijn toen richting die tentjes gaan lopen want het was al wat later. We liepen over wat bruggen door een gek wijkje met veel lichten. We vonden het wel grappig en begonnen foto's te maken. Later zagen we dat het een soort red light district was. We zijn snel doorgelopen naar de eet tentjes. We hebben een tentje uitgezocht die druk was. We hebben daar heerlijk gegeten. We hebben BBQ setje gegeten, Ramen en Gyoza. Daarbij hebben we natuurlijk een biertje gedronken! Het was allemaal super lekker. We zijn nog even naar Crowne gelopen om aan te geven dat er een pakketje zou komen. Daarna zijn we nog even langs de 7 eleven gegaan om ontbijt te kopen en wat water. Daarna zijn we naar het Hotel gegaan om de koffers verder in te pakken. Daarna zijn we lekker gaan slapen want de volgende ochtend zou de wekker al heel vroeg gaan.