Avatar Liset Brooshooft

Liset Brooshooft

4 augustus

Geplaatst op 10 augustus 2016 om 09:13 uur

De volgende ochtend waren we allemaal wat later wakker dan normaal. Na het ontbijt hebben we bedacht wat we zouden gaan doen die dag. We vonden het een goed idee om in de ochtend/middag de markt te bezoeken en Kyoto stad een beetje te verkennen. In de namiddag zouden we door de poorten gaan lopen. We zijn toen met de metro naar de markt gegaan. We hebben vervolgens daar wat rondgelopen. Was een mooie markt maar heel veel toeristen in vergelijking met Tokyo. We hebben bij de markt niet zo veel gedaan. We zijn tussendoor gaan lunchen boven de markt in een Soba tentje. We hebben heerlijke Soba gegeten en Laura en Marc ook pannekoeken. Na de lekkere lunch zijn we Kyoto stad nog gaan verkennen. We vonden nog een winkeltje met de bekende foto boots....foto hokjes waar je de gekste foto's mee maakt en ook kan bewerken. Na een foto shoot met Laura zijn we met z'n allen de metro ingestapt richting de poorten. Na een korte metro rit waren we er al. Er was een soort winkelstraatje met een katten café en nog wat andere zaakjes. Daarna had je nog een straatje met allerlei eet tentjes. Toen kwamen we aan bij de main shrine. Heel mooi en rood met goude afwerkingen. Vervolgens hebben we de weg gezocht naar de poorten. We hebben besloten om de hele berg vol poorten te beklimmen. Het licht was erg mooi omdat het al wat later in de middag was. Na een klim van 2uurtjes met heel veel poorten en kleine tempeltjes hadden we eindelijk te top bereikt. Het uitzicht onderweg was ook te gek. Je kon Kyoto helemaal overzien. Het was helaas wel enorm vol met toeristen. Wat wel een voordeel was is dat hoe hoger je kwam hoe minder mensen er waren want weinig mensen waagden zich aan de klim. Na de afdaling van 1.5 uur zijn we weer terug gegaan naar het appartement om ons even om te kleden omdat we helemaal bezweet waren. Onderweg hebben we nog fruit gevonden en gekocht. Ik had 2 perziken van bij elkaar 8euro...maar ik moest het proberen...ik heb er gelukkig wel van genoten! Na het omkleden en fruit kopen zijn we naar een samurai restaurant gegaan...daar hadden we gereserveerd. Volgens trip advisor zou het een super goed restaurant moeten zijn. Het was erg lekker ik had biefstuk reepjes. Het was alleen wel gemaakt voor westerse mensen wat we allemaal jammer vonden. Onder andere aardappel puree en gebakken aardappelen zaten bij de gerechten. Er zaten alleen maar toeristen in dat restaurant. Amerikanen en Engelsen. Het restaurant was wel opgericht door een Engelsman wat het kan verklaren. Al hoewel het een leuk restaurant was en we uitleg kregen over samurai en een zwaard mochten voelen, waren we toch een beetje teleurgesteld. Na het lekkere maar verwarrende diner zijn we naar huis gegaan want we hadden een lange dag achter de rug. We zijn thuis ook al snel weer gaan slapen.