Avatar Liset Brooshooft

Liset Brooshooft

7 augustus

Geplaatst op 13 augustus 2016 om 17:16 uur

De volgende dag zijn we wat later opgestaan want we waren allemaal wat moe. Na ontbijt zijn we naar Tenjirawa station gelopen. Er waren wel super veel mensen daar. We gingen met een lokaal treintje naar Miyajimaguchi station. Ik had de vorige dag al uitgezocht in de trein hoe we daar en verder moesten komen. Na de trein reis moesten we overstappen op de Ferry naar Miyajima eiland. Voor de Ferry moesten we door een dorpje lopen. Daar kwamen we langs een bakkertje met een lokale specialiteit. We hebben daar de lokale specialiteit gekocht. Ze hadden matcha, chocola en crème vulling. We hebben allemaal twee gebakjes genomen. Die hebben we lekker opgegeten op de Ferry. Op de Ferry zagen we ook al de bekende otorri in het water staan. Na de Ferry tocht van een kwartiertje kwamen we aan bij het eiland. Het eiland staat bekend om zijn tamme herten. Het zat er idd vol met herten. De herten liepen gewoon rustig rond en lagen gewoon te rusten onder bomen. Ze zijn niet schuw of bang voor mensen. Veel mensen aaiden de dieren ook en gingen op ze liggen om leuke selfies te maken (wat mij en laura dood irriteerde). Na een beetje rond te hebben gelopen in het gebied bij de Ferry zijn we verder gelopen richting de Otorri. We hebben nog even in de zee gestaan met onze voeten. We zagen nog herten zeewier eten wat een gek gezicht is. We gingen nog even op een bankje zitten en zaten niet op te Letten. Ineens werd onze kaart van de omgeving gepakt door een hert en voor de helft opgevroten. Na een trek gevecht tussen Laura en het hert hadden we nog een halve kaart over. Daarna zijn we verder gaan lopen. We hebben wat foto's gemaakt van de Otorri in het water. Daarna hebben we even rondgelopen bij de vele winkeltjes daar. We wilde ook nog een ijsje kopen maar die kostte 600 Yen per stuk....dat is heel veel! We hebben dat maar gelaten. We zijn daarna in een restaurantje Soba en gefrituurde kip gaan eten. Na de lekkere lunch zijn we verder gaan lopen. We hebben even overlegd of we de plaatselijke berg zouden gaan beklimmen. Na wat wikken en wegen hebben we besloten om de berg te beklimmen. Mt. Misen was erg mooi maar wel veel insecten. De berg was 500 meter hoog en het duurde 2uurtjes om de top te bereiken. We werden elke 2 meter aangevallen door een soort wesp beetle mutant insect geval. Dit was best wel scarry. Het pad omhoog was best wel ruig. Heel veel hoge treden en ik had niet zulke goede schoenen aan als op fuji. Laura en Eliska hadden zelfs slippers aan. We waren ook wat moe en het klimaat speelde ook een grote rol. Het klimaat was erg tropisch. Heel vochtig en warm. Zweten deden we allemaal. We moesten genoeg drinken om niet uitgedroogd te raken. Na het mooie uitzicht boven op de berg zijn Marc en ik alvast naar beneden gaan lopen. Eliska en Laura waren nog even boven bezig. Marc en ik hebben de weg gevonden door de weg te vragen aan Japanse mensen. Ook hebben we mensen terug gestuurd of gewaarschuwd dat de ropeway gesloten was. We waren wel bang dat laura en eliska het verkeerde pad zouden kiezen. Het pad naar beneden was wel veel fijner. Niet veel hoge treden en alleen maar grindpaadjes. Wel waarschuwde ze voor een een gevaarlijke ratelslang die in het gebied voorkomt (wat ons niet verbaasde want het was een tropisch klimaat). Ik was heel bang dat we een slang zouden tegenkomen. Dit is uiteindelijk niet gebeurd. Andere mensen die nog wilde gaan klimmen terwijl de zon bijna onder zou gaan hebben we geadviseerd om niet meer helemaal naar boven te gaan omdat ze dan in het donker zouden moeten lopen. Wel zeiden we dat er een half uurtje vanaf dat punt een uitkijk plek was waar het uitzicht ook mooi was. Veel mensen namen dat advies ook aan. We hebben zelfs wat Duitsers geholpen door te zeggen dat de andere kant veel moeilijker te doen is en dat de ropeway gesloten was. Ze moesten iemand meeten om 7uur dus ze waren ons wel dankbaar dat we hun hadden gewaarschuwd. Na hereniging op de voet van de berg hebben we nog even met onze voeten in de waterval gezeten. Nadat we onze voeten hadden afgekoeld zijn we terug gaan lopen naar de Ferry (dit was nog 30min). Met de Ferry zijn we vervolgens weer terug gegaan naar Miyajimaguchi. Daar hebben we de trein gepakt naar Tenjirawa station.....we twijfelde nog of we niet wilde uit stappen bij Hiroshima en daar de bus wilde pakken. Vanaf Tenjirawa zijn we gaan lopen naar huis. Ondertussen waren we opzoek naar een eet gelegenheid. We hadden op Google maps gezien dat er restaurants zouden zitten in een shopping mall dichtbij (Aeon Mall). We moesten via de zij-ingang voor auto's bedoeld naar binnen. We moesten over gekke hekjes klimmen om naar binnen te kunnen. Na het betreden van het winkelcentrum kwamen we een sushi restaurant tegen. We hebben daar sushi gegeten aan de band. Dit was super lekker. Erg lekkere vis. Marc had 11 bordjes dus we waren even bang dat de rekening super hoog zou zijn. Dit viel gelukkig heel erg mee. Het was een super leuk restaurantje. Om half 11 werden we weg gestuurd omdat het sluitingstijd was. Na het eten zijn we verder gaan lopen naar het appartement. We waren allemaal best moe. We zijn de koffers in gaan pakken voor de volgende dag en zijn daarna gaan slapen.