Avatar Liset Brooshooft

Liset Brooshooft

10 augustus

Geplaatst op 18 augustus 2016 om 19:38 uur

De volgende dag moesten we al om 10uur uitchecken. We zijn vroeg gaan ontbijten....met dezelfde gekke ontbijt dingen als altijd. Bijvoorbeeld rijst, miso soep en vis. Na het ontbijt zijn we uit gaan checken en hebben we de koffers in de opslag laten zetten. Daarna zijn we nog een rondje gaan open door het hotel. We hebben nog Mario Kart gespeeld in de Game Hall. Na wat rondhangen in de Game Hall zijn we naar de pendelbus gelopen. Er stond al een hele rij voor de pendelbus. Een paar Chinezen probeerde ons nog in te halen tijdens het lopen naar de bus. Eliska en ik hebben haar na geroepen en toen schrok ze zo erg dat we haar niet meet hebben zien voordringen. Na de pendelbus moesten we nog 4uur met de trein richting Huis ten Bosch voor onze laatste dag samen. Na 4uur met de trein waren we allemaal goed door elkaar geschud. Na aankomst op het mooie stationnetje zijn we even naar het toilet gegaan waarna we de brug over moesten steken naar Huis ten Bosch park. Laura was op dat moment nog zo verbrand dat we hebben besloten om de pendelbus te nemen naar het Henn-na hotel. We moesten nog even 20 minuten wachten dus Marc en ik hebben nog een rondje gelopen rond de ingang van het park. Het Huis ten Bosch park is een pretpark die gebaseerd is op Nederland. Onder andere de Dom uit Utrecht is daar te vinden. Ons hotel lag vlak bij de grens van het park. Een grappig iets is dat de Japanners uit respect de Dom iets kleiner hebben gemaakt dan het orgineel. Het inchecken in het Henn-na hotel was erg grappig. Er zijn namelijk niet zoveel medewerkers van vlees en bloed (2 gezien tijdens verblijf). Inchecken gebeurd via 3 robots; 2 Dino's en 1 menselijk lijkende robot. Daarna hebben we ons verwonderd om de bijzondere robots in de lobby. In de lobby stonden een aantal robots uitgestald...allemaal iets anders. Er was ook een robot die piano speelde voor de gasten. Na het verwonderen moesten we toch inchecken via een mens want we moesten onze paspoorten laten zien. We zaten in de A vleugel en hadden 2 kamers. Marc mocht zijn koffer op een robot plaatsen die het naar onze kamer zou brengen. Je moest het kamernummer invoeren en achter de robot blijven lopen. Het was wel grappig, maar we hadden meer verwacht van het robot hotel. De kamers waren wel erg mooi. Heel licht, alles was wit en de accessoires waren zwart/donker. Er waren lichtsensors en de bedden waren erg Luxe. De kamers waren erg modern met een doorlopend bureau. De badkamer was ook heel mooi en modern. Er stond zelfs shampoo en douche gel (wat best normaal is in Japan ook in de wat minder Luxe hotels). Na het bekijken van de kamers en wat uitrusten zijn we gaan eten. Verderop was er een eetzaal met een buffet. We waren al wat moe tegen die tijd dus zijn we daar lekker gaan eten. Het was best wel Luxe. Heel veel sushi en andere interessante kleine gerechten. Het was erg rustig in de eetzaal. Na het eten zijn we weer terug gegaan naar de kamer. We zagen wel super mooie lichten buiten en de Dom was erg mooi belicht. Ook was er een Zipperline waar laura en ik wel geinteresseerd in waren. We konden dat helaas niet meer doen want het ging bijna dicht. We zijn via de tuin van het hotel naar de kamers gelopen. In de tuin waren de grasmaairobots nog druk bezig met maaien. Dit was erg grappig om te zien. We hebben in de lobby nog gepraat met de robots die daar stonden. Er stonden ook nog RaamRobots die je kon kopen zodat de robots je ramen kunnen lappen. Ook stond er nog een grote robot achter glas. Dit was de bagage opslag. Als je de robot geld gaf dan geeft hij een lade in een luik. Dan moet je je bagage in de lade stoppen. De robot stopt de lade dan terug weer terug waar hij moest. Na wat rondgekeken te hebben zijn we naar de kamer gegaan. In de kamer hebben we nog gepraat met de huisrobot Chu-ri. Dat is een gekke robot die tegen je praat en het weer verteld en alles. Na wat gekloot te hebben met Chu-ri zijn we lekker gaan slapen.