Avatar Liset Brooshooft

Liset Brooshooft

8 augustus

Geplaatst op 15 augustus 2016 om 16:26 uur

De volgende ochtend kregen we een lift van de eigenaar van de Airbnb. Hij was een grappige mannetje...erg klein met een wielren pakje aan. Hij was wel erg sterk want hij tilde de koffers heel makkelijk in het busje. Hij heeft ons van het appartement om 8uur naar Hiroshima station gebracht. Daar zijn we nog even plekken gaan reserveren voor de trein. Er was geen plek direct waardoor we een trein later moesten nemen. We zijn nog even lekker koffie gaan drinken in het station. Na een trein reisje van 3uurtjes zijn we met de pendelbus naar het hotel gegaan. Eindelijk waren we bij het suginoi hotel in beppu aangekomen. We waren erg vroeg bij het hotel dus we hadden alvast inchecked en onze koffers afgegeven. We zijn daarna lekker het hotel gaan verkennen. We hebben nog geluncht in een van de vele restaurants in het hotel. Na heel veel sandwiches zijn we naar de receptie gegaan om onze pasjes voor de kamers op te halen. Er stond een enorme rij voor inchecken....we hadden geluk want we moesten alleen de pasjes ophalen voor onze kamers. Na onze koffers te hebben gedumpt op de kamers zijn we snel gaan omkleden om naar het zwembad te gaan. We gingen met z'n drieën naar het zwembad...Laura, Marc en ik. Ik had mijn eigen slippers aan en een jurkje. Ik moest bij het begin al mijn slippers in een kluis doen en andere slippers aan trekken....Er stond een boos mannetje te wijzen dat ik m'n schoenen moest uit doen. Na het wisselen van de schoenen liepen we verder. We zagen het zwembad maar mochten die ingang niet nemen want we moesten eerst naar boven voordat we weer naar beneden mochten (logisch.....not!). We moesten met een lift naar boven. Daar waren de kleedkamers. We moesten na de lift nog 3 trappen op naar de vrouwen kleedkamer. Het was een gek trappen stelsel van meerdere trappen met verschillende richtingen....erg verwarrend dus. Eenmaal boven bij de kleedkamers heb ik me omgekleed en m'n handdoeken meegenomen. Ik moest nog even naar de Wc...die zaten naast het openbare bad....daar moet je naakt in.. ik ben daar verder niet geweest. We gingen daarna naar beneden naar het "zwembad". We werden er door een mannetje op gewezen dat we onze handdoeken in een bakje moesten leggen net als wat andere spullen. Dat zelfde mannetje wees ons de weg naar de douches want we moeten natuurlijk wel douchen voordat we het bad in gaan. Nadat we gedouched waren hebben we wat gezwommen in de ondiepe baden. De baden waren meer bedoeld als ontspannend want diep waren ze niet en ze waren ontzettend warm. Ze hadden in het hele hotel geen diepe koude baden om echt te zwemmen. Het bad bestond uit 4 etages aan zwembaden... aflopend in temperatuur. Er was 1 wat dieper bad...rond maar die was wel erg warm. Achteraan was er een soort koepel met een zout bad. 5% zout zat er in....je kon er door het zout in drijven als je ontspant. Je had nog een ander zwembad...we hadden besloten om daar even te gaan kijken. We moesten eerst door een gek gangetje door...we moesten eerst laten zien dat we logeerde in het hotel (alleen gasten mogen dat andere bad gratis gebruiken). Daarna moesten we weer andere schoenen aan ...crocs. We moesten daarna door het hotel lopen in onze bikini / zwembroek. Daarna moesten we een weg oversteken om vervolgens 3 trappen op te lopen. Na de 3 trappen kwamen we aan in het andere bad. We werden door een mannetje er op gewezen dat we onze crocs weer uit moesten doen. Het andere bad was een soort tropicana bad. Er was een zandstrand gesimuleerd door gekleurde steentjes. Ze noemden het ook Aqua beach. Ze probeerde indoor een strand te simuleren (terwijl ze 2km verder een strand hebben). De Japanners waren zelfs bereid om 1000 Yen te betalen voor 3uur een bedje aan het kunst strand. Marc en Laura waren even van de glijbaan gegaan terwijl ik lekker lag te chillen aan de branding van het kunstmatige strand. Na een tijdje begon het golfslagbad. Alle Japanners waren aan het haasten om snel in het bad te komen....ik stond met grote verbazing te kijken. Ik vond het golfslagbad maar niks. Ik ben daarna naar buiten gegaan om daar even de boel te verkennen. Daarna ben ik terug gelopen om Marc en laura weer te meeten. Ik kwam er achter dat ze een sunroom hadden....maar die werd gebruikt als opslag. We zijn daarna met z'n drieën op zoek gegaan naar ligbedden in de zon....dat was nogal een challenge. Het is ons uiteindelijk gelukt om deze te vinden. Ze waren helemaal achterin en er lag helemaal niemand. Er waren daar ook 3 kleine hotspring bubbelbaden. We hebben daar even gelegen in de zon terwijl we werden aangestaart door vol aangeklede Japanners. Ja Japanners gaan vol aangekleed in het zwembad. Ze doen meestal een hele broek aan en een heel veel vrouwen hadden een Hello Kitty vest aan en een petje op. Ze zaten ons ook aan te staren als we gingen zonnen want ze zijn super bang voor UV straling. Ze verkopen in de winkel ook alleen maar factor 50. Er zijn geen terassen in Japan....iig niet voor de Japanners want die zitten nooit buiten. Na in de zon gelegen te hebben zijn we terug gegaan naar de kamer. Eliska was al in de kamer....we hadden elkaar net gemist. We hebben ons klaargemaakt voor diner. Het is een chique hotel dus je moest je een beetje aankleden dachten we. We gingen naar beneden om te eten. We moesten eerst even wachten bij de receptie van de eetzaal. Daarna zeiden we dat we buiten wilde zitten en toen mochten we voorbij alle mensen die stonden te wachten (Japanners eten binnen). Ze hadden een uitgebreid assortiment qua eten. Van gewone broodjes tot Sushi. Ik heb uiteindelijk nog jellyfish gegeten. Er was zelfs een chocolade fontein en een suikerspin machine. We hebben lekker veel gegeten en heel lang getafeld. De rust was snel weg want er waren Europese artiesten ingehuurd met glitter pakjes om ons te entertainen (vonden we niks). Daarna had ik nog een mooie tekening gemaakt van chocolade. Daarna zijn we naar de kamer gegaan om ons om te kleden voor een wandeling. Uiteindelijk zijn we met z'n drieën naar de game hall gegaan. Daar hebben we veel spelletjes Mario kart gespeeld en basketball en air hockey. Na 2uur in de game hall zijn we terug gegaan naar de kamer. Daar zat eliska al te wachten voor de deur omdat ze naar het strand was gaan lopen (was veel te ver). Ze zat daar al een half uurtje door een misverstand (oeps). Daarna zijn we lekker gaan slapen.