Avatar Liset Brooshooft

Liset Brooshooft

3 augustus

Geplaatst op 10 augustus 2016 om 08:46 uur

De volgende dag zijn we optijd opgestaan om te vetrekken naar Kyoto. Na het interessante ontbijt en onze koffers gepakt te hebben zijn we met de taxi vetrokken naar Matsumoto station. De taxi's hier zijn niet super duur....730 Yen voor een ritje....dat is ongeveer €6.50. Nadat we zijn aangekomen bij het station is Marc kaartjes gaan regelen voor de volgende trein terwijl ik bij de koffers stond te wachten tot laura en eliska aan zouden komen. We passen met de koffers namelijk niet allemaal in de taxi. 2 personen gaan met koffers in de taxi en 2 gaan lopen. Toen begon weer een reis van 2uurtjes richting Kyoto. Eenmaal in Kyoto aangekomen konden we genieten van het mooiste station van de hele reis. Er waren de meeste toeristen tot nu toe en het wss er erg heet en benauwd. We gingen lopen vanaf Kyoto station naar het appartement. Dit was namelijk maar 17 minuten lopen. Nadat ik had genavigeerd waren we aangekomen bij ons appartement. We mochten tot 4uur niet inchecken dus zijn we alleen de koffers gaan droppen en toen zijn we weer weg gegaan. Naast ons appartement was een parkje. We zijn naar het parkje gewandeld en hebben daar even rond gelopen. Hele mooie Japanse tuin met heel veel bonsai boompjes. Ook hadden ze een vijfer met karpers. Het was zo heet en het zat zo vol met muggen dat we stonden te trappelen om het appartement binnen te mogen. Na wat gedronken te hebben uit de vele automaten die ze daar hadden was het eindelijk tijd om naar het appartement te gaan. Het was een van de grootste kamers tot nu toe. Links was een klein toilet kamertje en rechts een slaapkamer. Een stukje verder door de gang had je de badkamer en door een deur heen was er een woonkamer plus keuken. Rechts in de woonkamer zat een deur naar de andere slaapkamer. Overal waren airco's en er was ook een klein balkonnetje. De badkamer was typisch Japans. Ze douchen eerst en gaan daarna in bad. Er was dus een een douche....je hoort te gaan zitten en je te wassen...en een badje. Het was een erg ruim appartement. We gingen eerst bijkomen allemaal.....we zijn allemaal in slaap gevallen op de bank. Na het dutje hebben we de kamers verdeeld. Marc, Eliška en ik zijn boodschappen gaan doen met een paraplu want het was erg regenachtig. Het kwam met bakken uit de hemel. Laura voelde zich niet zo lekker dus hebben we besloten om thuis te gaan eten. We hebben wat Soba gekocht en champignonnetjes voor avond eten en we hebben wat gehaald voor ontbijt. Na het afrekenen mochten we 5 kaartjes trekken voor gratis spullen...een bijzondere ervaring. We kregen een ijsje, koffie en nog wat spulletjes gratis. Toen we in de avond thuis kwamen heeft Eliška lekker koude Soba gemaakt met gebakken champignons. Marc en ik hadden nog wat Gyoza als voorgerecht. Na het diner hebben we nog wat tv gekeken en gerelaxt. Er was honkbal op tv dus hebben we dat met z'n allen gekeken. In de avond hebben we nog besloten om een wandeling te gaan maken naar Kyoto station. Het gebouw van Kyoto station is erg mooi dus wilde we daar even gaan kijken. We waren ook sinds Tokyo op zoek naar fruit. Fruit is hier een luxe product....je koopt het als je bij iemand op bezoek komt en geeft het als cadeautje. We zochten dus een supermarkt waar ze misschien fruit verkochten. Er moest zo'n supermarkt zitten in het station. We hebben het die avond niet gevonden. Na de mislukte zoektocht zijn we wat gaan drinken. Na het drankje zijn we een hele mooie trap opgelopen richting de roof garden van het station. Eenmaal daar aangekomen konden we genieten van een mooi uitzicht over de stad in het donker. We zochten nog de bekende shrine van Kyoto waar je onder de poorten kan doorlopen. Na wat rondgelopen te hebben daar zijn we weer naar beneden gegaan. We zijn daarna nog even langs een paar winkels gegaan in de hoop dat we fruit zouden vinden. Die missie was mislukt. We hebben nog even ontbijt gekocht voor de volgende dag. Daarna zijn we naar het appartement gegaan om even te chillen. Na het chillen zijn we lekker gaan slapen.