Avatar Liset Brooshooft

Liset Brooshooft

2 augustus

Bericht - 08 augustus 2016 om 04:53 uur

De volgende dag gingen we al vroeg ontbijten om de juiste trein te pakken richting de Alpen. Het was een mooie maar bewolkte ochtend. Om een uur of 10 gingen we met de trein richting de Alpen. Bij de Alpen kom je niet zomaar. We moesten 3uur met de trein en wat bussen reizen om daar te komen. We zijn eerst afgereisd naar Toyama met de trein vanaf Matsumoto, dit duurde ongeveer 2uurtjes. We zaten dan weer wel in een Shinkansen een sneltrein (sugoi! = gaaf). In Toyama (hier begint de alpine route) moesten we overstappen op een lokaal (...)

1 augustus

Bericht - 08 augustus 2016 om 03:48 uur

De volgende dag hebben we besloten om het rustig aan te doen omdat we allemaal een beetje moe waren van al onze avonturen. Na het ontbijt zijn we nog een keer naar het Kasteel gegaan van Matsumoto. Er is daar omheen een mooi park dus daar hebben we nog rondgelopen. Na wat lopen gingen we lekker lunchen bij een Soba restaurant. Ik had koude Soba dit keer met Tempura en verse wasabi. Na de lekkere lunch zijn we naar een bakkertje gelopen die we op de heenweg al hadden gezien. Er werkte maar 2 mensen....twee wat oudere dames. Ze (...)

31 Juli

Bericht - 08 augustus 2016 om 03:04 uur

Na een goede nacht zijn we opgestaan en hebben we ontbijt gegeten. Het concept ontbijt is hier een beetje apart. Koffie kon je gratis uit de machine halen. Er waren vage broodjes met Mayonaise en tonijn. Zoete broodjes kennen ze hier bijna niet. Ze hadden witte broodjes, miso broodjes en mini donuts die waren zoetig...maar de rest was allemaal hartig. Het assortiment verschilde wel elke dag. Soms hadden ze zelfs croissantjes. Ze hadden een machine die af telde tot je drankje klaar was. Ook hadden ze 6 machines staan met gekoelde drankjes (dat was niet gratis) en eentje (...)

30 Juli

Bericht - 08 augustus 2016 om 02:56 uur

De volgende dag was de spierpijn al wat gezakt...nog wel wat pijn aan m'n knieën. Na het opstaan hebben we even wat gegeten in het appartement, koffers ingepakt en toen zijn we nog even Tokyo in gegaan. We hebben nog een mooie wandeling gemaakt in de onwijs hete tuinen van het imperial palace. Wat was het daar mooi! Heel mooi gras en heel veel bonsai bomen. Ik dacht toen al ik ga Tokyo vast en zeker missen. Na een drankje te hebben gekocht zijn we door het parkje gaan lopen en uiteindelijk hebben we besloten om een ander Pokémon (...)

De dag na Fuji

Bericht - 02 augustus 2016 om 04:03 uur

De volgende dag was opstaan erg moeilijk. Iedereen had spierpijn en pijn in de gewrichten. Toch is het ons gelukt om uit bed te komen....wel iets later dan normaal. Eerst gingen we nog even kijken wat we nog allemaal wilde zien in Tokyo....want we hadden nog maar 1.5 dag over. Marc wilde graag een sushi mes kopen dus zijn we naar Tsukiji Market geweest om er een uit te zoeken. We hebben nog even rondgelopen daar want ze moesten Marc zijn mes nog even slijpen. Hij heeft een heel mooi mes gekocht van blauw staal met een hele mooie (...)

Mount Fuji deel 2

Bericht - 01 augustus 2016 om 15:09 uur

De volgende dag (28/7) gingen we om 1:30 opstaan. We werden gewekt door een man van het hotel. Na snel omkleden kregen we een ontbijtje. Dit was rijst met zure groente het gekke rode goedje en beef in een zakje. We werden allemaal zo misselijk hiervan dat niemand het heeft opgegeten. Ik heb helemaal niks gegeten want ik was nog misselijk. Na het "ontbijt" hebben we ons ingepakt....dikke handschoenen en een jas waren noodzakelijk...ook hadden we allemaal een lampje op ons hoofd om te kunnen kijken waar je loopt. Na het rare en minst luxe hotel (op 3400 meter (...)

Mount Fuji

Bericht - 30 juli 2016 om 11:44 uur

Het was zo ver. We gingen om 6uur opstaan om de bus te halen die ons zou brengen naar Kawaguchiko. We hadden 2 kleine en 1 grote rugzak bij ons met spullen voor fuji. Ik had m'n timberlands aangetrokken een een spijkerbroek met een shirt. We moesten eerst met een vooraf gereserveerde bus naar Kawaguchiko dit was een reis van 3uur. Vanaf dat station moesten we een andere bus nemen naar 5th station van fuji-San. Bij 5th station hebben een groot bord met rijst gegeten om zo veel mogelijk koolhydraten naar binnen te werken voor de klim naar boven. (...)

Japan week 1 deel 2

Bericht - 30 juli 2016 om 10:41 uur

Na een rustige en wat langere nacht zijn we heerlijk naar een park gegaan. Het yoyogi park was erg mooi. Het was een park met veel shrines. Na een tijdje rondlopen wilde we nog naar het wat meer besloten deel van het park. Daar is een groot veld met irissen maar die waren al uitgebloeid helaas. Er was een grote vijfer met mooie waterlelies. In het midden was een huisje met bonsai boompjes. Het was al met al een mooi park. Daarna zijn we doorgelopen naar Catstreet een van de shopping straten die veel bezocht wordt door jonge mensen. (...)

Japan week 1

Bericht - 27 juli 2016 om 01:34 uur

We zijn na Skytree met de metro naar een boeddhistische tempel gegaan. En een van de oudste winkelstraten bezocht (Nakamise). Er liepen veel vrouwen in kimonos. We hebben daar nog een waaier gekocht omdat het zo heet was. De tempel was erg mooi. Een grote pagode was jammer genoeg in verbouwing. Bij de tempel was een soort fontein waar mensen eerst hun rechter hand en daarna heb linker hand wasten en daarna een slokje namen van het water en dat weer uitspuugte. Ik heb dat ook gedaan als blijkt van respect. Na dat bezoek aan de tempel waren we (...)

Status update van 27 July 2016

Status update - 27 juli 2016 om 00:57 uur

Skytree was geweldig! Fenomenaal uitzicht! Lekker gegeten....de chef was heel erg lief en een beetje zenuwachtig. Hij kon volgens zichzelf niet zo veel Engels. Hij deed het geweldig! Mensen zijn hier zo beleefd en nederig. Hij haalde nog een leuk grapje uit met Marc. Hij zei ga even kijken naar het uitzicht op de rand....we keken uit over heel Tokyo in dat restaurant....je kan zo naar beneden kijken :) hij gaf Marc een duwtje en Marc schrok. De chef stond er alleen voor ons. Heel erg speciaal. Het eten was enorm lekker....met name de Japanse biefstuk maakte bij mij veel indruk. Het is de lekkerste biefstuk die ik ooit heb gegeten! We zijn na de overheerlijke lunch even om gaan kleden in de wc. Ik heb daar iets grappigs geprobeerd. Ze hebben namelijk wc's met muziek xD ik drukte de knop in van muziek en een kabbelend beekje was het resultaat. Ik kwam niet meer bij. Daarna gingen we langzaam naar beneden. Ze hadden een glazen vloer waarbij je naar beneden kon kijken vanaf grote hoogte. De liften zijn erg speciaal. Ze gaan maarliefst 600 meter per seconde en hebben allemaal een ander thema. Hele mooie liften. Na de Skytree zijn we naar een Pokémon center geweest. Hoe gaaf is dat! Enorm veel mensen en Pokémon spullen. Marc en ik hebben daar denk ik een uur rond gelopen.