Avatar Merel Wijers

Merel Wijers

Cambodja - Sihanoukville/ Koh Rong Samloem

Bericht - 15 december 2016 om 14:39 uur

Na een weekje radio stilte vond ik het toch wel weer tijd om een stukje te schrijven. De reden van de radio stilte was toch wel omdat we een week geen ster gedaan hebben, maar ook omdat we op een eiland zaten en we blij mochten zijn als we 5 min wifi hadden. We schrokken er toch wel van hoe afhankelijk/ verslaafd we zijn aan internet.. Maarja we leven in bijna 2017 dus dan mag dat wel.

Vanuit Ho Chi Minh zijn we gevlogen op Sihanoukville ( zuid Cambodja). Hier werden we opgehaald door familie. Jawel, de neef en zijn (...)

Status update van 06 December 2016

Status update - 06 december 2016 om 02:22 uur

Laatste dagen Vietnam

Bericht - 06 december 2016 om 02:19 uur

Eenmaal onze motoren verkocht dachten we dat we er goed vanaf kwamen zo zonder ongelukken. Maar niets is minder waar.. Toen wij in onze tourbus zaten, richting de cu chi tunnels, botste al snel een taxi tegen de achterkant van onze bus aan. Niks ergenstigs het was een kleine klap. We vonden het al erg vreemd dat we geen ongeluk meegemaakt hadden terwijl we een maand lang in deze gekte gereden  hebben. Dus weer een nieuwe ervaring haha.

Dag 2 van HCMC zijn we naar de cu chi tunnels gedaan. Dit is een spinnenweb onder de grond van tunnels (250 (...)

Vanaf het midden naar het zuiden

Bericht - 02 december 2016 om 14:04 uur

eenmaal onze kleren opgehaald van de tailor in Hoi An, vonden we het wel weer tijd om verder te gaan. 300 km onder Hoi An ligt een stad genaamd Quy Nhon. In de stad zelf is niet heel veel te beleven maar wij hadden van een vriend de tip gekregen om naar het hostel genaamd 'Life's a beach' te gaan. De naam zegt het al; toen we daar aankwamen, zagen we een hostel wat letterlijk op het strand stond. Veel backpackkers komen hier om te relaxen, en ik geef ze groot gelijk. Helaas hadden wij niet heel mooi weer (...)

Op naar het zuiden

Bericht - 24 november 2016 om 13:46 uur

eenmaal aangekomen in Bin binh in een hele rustige maar o zo mooie homestay, was het tijd om even tot rust te komen... Relaxen in een hangmat en de drukke motorreis van die dag evalueren. Want geloof me; even niks kan ook heerlijk zijn tussen al die drukke dagen.
De volgende dag gingen we samen met de Zwitserse en de Spaanse (hadden we in ninh binh ontmoet) een boottocht door de natuur doen. Over het water kabbelend, arriveerden we bij enorm grote rotsen, waarvan wij dachten dat er geen doorgang was. Maar niets is minder waar. Door een kleine ingang (...)

Noord-vietnam

Bericht - 16 november 2016 om 17:48 uur

hoeveel kippenvel momentjes kun je hebben op één dag... Vanuit dong van ( bij de Chinese grens) zijn we terug naar een stadje gedenken om hier vervolgens te wachten op de jongens die we eerder ontmoet hadden in Hanoi. De weg die we aflegde met de motor was tussen de wolken door heeeel mooi. Helaas hadden we een mistige dag, dus we konden lang niet alles zien. Maar de plekken die we hebben gezien waren bizar mooi. Maar om eerlijk te zijn waren we wel beetje klaar met de koude dagen en jassen en lange broeken.

We hadden een super (...)

Vietnam

Bericht - 11 november 2016 om 14:38 uur

op 6 november zijn wij vanuit mandalay (Myanmar) gevlogen op Hanoi (Vietnam). Hier zijn wij 3 dagen gebleven met de intentie goede motoren te kopen om vervolgens naar het noorden te vertrekken. Op dag 2 hadden we beide een motor. Nick een Honda win en ik een Yamaha. Diezelfde dag hadden wij contact via fb gekregen met backpackkers die het zelfde reisplanhebbe , om eventueel samen te rijden. 1 gast uit Engeland leek het leuk om met ons mee te rijden.. Alleen had hij nog vrijwilligerswerk te doen, waardoor hij twee dagen later vertrok. We hebben besloten om de (...)

Myanmar- Mandalay

Bericht - 05 november 2016 om 15:50 uur

De afgelopen drie dagen zijn wij in Mandalay geweest. Dit is de huidige hoofdstad van Myanmar. Op the royal palace en the mandalay Hill na, is er niet echt heel veel te zien. Maar omdat er vanuit mandalay internationale vluchten gaan, vonden we het toch wel leuk en handig om hierheen te gaan.

De eerste dag hebben we fietsen geleend van het hotel! We zijn toen naar the royal palace geweest. Het park er omheen heeft vier ingangen. Echter viel het ons op dat er lichtelijke stress bij de bewoners ontstond, wanneer wij bij  3 van de vier ingangen   Probeerden (...)

Status update van 31 October 2016

Status update - 31 oktober 2016 om 02:46 uur

Na een fietstocht van 25 km in de bergen, hebben wij genoten van een wijnproeverij vanuit the red mountain. De wijn viel tegen maar het uitzicht; onvergetelijk!