Avatar Merel Wijers

Merel Wijers

Noord-vietnam

Geplaatst op 16 november 2016 om 17:48 uur

hoeveel kippenvel momentjes kun je hebben op één dag... Vanuit dong van ( bij de Chinese grens) zijn we terug naar een stadje gedenken om hier vervolgens te wachten op de jongens die we eerder ontmoet hadden in Hanoi. De weg die we aflegde met de motor was tussen de wolken door heeeel mooi. Helaas hadden we een mistige dag, dus we konden lang niet alles zien. Maar de plekken die we hebben gezien waren bizar mooi. Maar om eerlijk te zijn waren we wel beetje klaar met de koude dagen en jassen en lange broeken.

We hadden een super goed plan om nog stukje oost te rijden voor DE mooie watervallen van Vietnam te zien. dusnwe vertrokken van cao bang naar  de ban gioc waterfalls. De wegen van deze route waren niet mooi geasfalteerd en het had geregend de dag ervoor.. Dus je kan je wel bedenken hoe smerig we waren toen we aankwamen bij de eerste stop.... Modder en stof OVERAL!!! Nou goed eenmaal bijgekomen en klaar om verder te rijden; kwam Nick tot de ontdekking dat er alleen maar kilometers bij kwamen op onze navigatie ipv eraf.... Conclusie: we reden precies de andere kant op. Omdat de wegen zo slecht waren besloten we verder te rijden naar het zuiden. Ha long zal onze volgende bestemming worden.

De weg naar Ha long was een stuk beter.. Het beviel ons ook zeer goed dat het steeds warmer werd en we zelfs een zonnebril op moesten zetten! Het viel ons meteen op dat hier de locals toch wel goed Engels konden. Al snel merkte we dat het toerismegehalte erg hoog is hier. Maar goed nieuwe ervaring; Nick en Merel in n hostel met die twee andere jongens op n kamer.. Super gezellig hoor maar we zeiden al snel dat we voor 2 euro meer toch liever Een hotelletje pakken haha! #luxepaarden.

Dag twee in Ha Long (vandaag) hebben we een boottocht gehad. Je ging met de boot door Ha long bay wat zorgde voor super mooie plaatsjes. Een baai met meer dan 200 eilandjes/ rotsen. Eerst hebben we met zijn alle een grot bezocht met verschillende stallegmieten en stallegtieten. We zijn erachter gekomen dat de Vietnamezen een erg creatieve geest hebben. Zei zagen allemaal heilige buddahs in de grot waarvan wij dachten:; huh he kun je echt alles in zien. Zij zagen een eenhoorn.. Maar wij zagen niet echt iets in deformeert. Vervolgens zijn we gaan kajakken. Dit was heel leuk om te doen. Tijdens het actief bezig zijn kon je genieten van de geweldige eilanden en rotsen. op de boot zelf werd er een heerlijke lunch geserveerd, terwijl we verder vaarden naar de laatste stop: titop eiland. Hier moest je heel wat treden overwinnen om vervolgens te genieten van een bijzonder mooi uitzicht.

Na de boottocht zijn we terug gegaan naar de hostel. Om vervolgens de gondel in te gaan en te genieten van the sunset in een reuzenrad. Deze ligt op een berg en heeft een uitzicht over heel halong en halong bay!! we vonden halong bay heeeel mooi, maar zo jammer dat er zo veel toeristen zijn.

Morgen rijden we verder op onze motor naar ninh binh! Op zoek naar mee magische plekjes in Vietnam!