Avatar Merel Wijers

Merel Wijers

Cambodja - Sihanoukville/ Koh Rong Samloem

Geplaatst op 15 december 2016 om 14:39 uur

Na een weekje radio stilte vond ik het toch wel weer tijd om een stukje te schrijven. De reden van de radio stilte was toch wel omdat we een week geen ster gedaan hebben, maar ook omdat we op een eiland zaten en we blij mochten zijn als we 5 min wifi hadden. We schrokken er toch wel van hoe afhankelijk/ verslaafd we zijn aan internet.. Maarja we leven in bijna 2017 dus dan mag dat wel.

Vanuit Ho Chi Minh zijn we gevlogen op Sihanoukville ( zuid Cambodja). Hier werden we opgehaald door familie. Jawel, de neef en zijn vrouw van papa wonen in Cambodja. Zij zijn bezig met een resort op te starten in sihanoukville. Op het vliegveld stond nicolette klaar met een prive chauffeur ( omdat het kan). Na een half uur rijden kwamen we aan bij hen huis. Dit was voor ons doen Eem super luxe huis en we waren al lang blij met een normale douch. De eerste avond heeft nicolette het centrum van sihanoukville laten zien en hebben we typisch Khmer eten gegeten ( gelukkig niet zo pittig). We zijn 3 nachten gebleven bij nicolette ( Twan was helaas in Australië) onze dag invulling was voornamelijk strand..en savonds met z'n drieën borrelen en eten. Sihanoukville is best wel druk en vol met vervelende verkopers. We verbazen ons telkens weer hoe jong die kinderen hier zijn en al hard aan t werk zijn.. Een wereld van verschil.

Na vier dagen drukte waren we wel toe aan wat rust. Nou die hebben we gevonden. Vanuit sihanoukville hebben we de speedboot (die trouwens echt mega hard ging #doodeng) naar koh rong samloem gepakt. Hier was letterlijk helemaal niks te doen. Toen wij bij onze bungalow aankwamen (10 meter van de zee af) kwamen we erachter dat wij het enige wifi punt van het eiland waren, waardoor het hele dorp bij de receptie zat en internet dus nog niet werkte voor ons..

Op dit eiland zijn we 6 nachten gebleven. Het viel ons meteen op hoe smerig Cambodja en dit eiland is. Overal plastic en vuilnis in de natuur. Toen we een local spraken blijkt dat dit dus aangespoeld wordt vanuit de zee.. Dit was dus iets waar we snel aan moesten wennen..Al snel begonnen we ons te vervelen en hoopte we dat we het vol zouden houden. Dat klinkt verwend he.. Maar wij wilden gewoon dingen gaan doen en zien .,, niet 7 dagen op het strand liggen. Het was trouwens ook bewolkt sommige dagen. Maar goed om de week te onderbreken zijn we met een prive boot naar Koh rong gegaan. Dit was het eiland waar alle backpackers heen gaan. Dit eiland was wel veel drukker maar het was ook een eiland.. Dus hele dag weer op t strand gelegen haha. Maar goed we kunnen nog steeds genieten van witte bountystranden en een azuurblauwe zee.

Toen we terug kwamen in onze bungalow, werden we opgewacht door een grote vriend van ons; namelijk een spin ter grote van een vuist.. Dit was weer even een huilmomentje voor Merel verschrikkelijk!!!!

Vandaag zitten we in de Bus richting Phnom Penh. Morgen gaan we the killing fields en het museum daar bezoeken., dit schijnt enorm indrukwekkend te zijn. Nick en ik kijken er dan ook al een week tegen aan!

Nog een laatste week genieten en dan maar de kou in nederland.. Tot snel