Avatar Merel Wijers

Merel Wijers

Myanmar- Inle Lake

Bericht - 29 oktober 2016 om 16:18 uur

Na een busreis van ditmaal 8 uur door de gebergtes van Mandalay zijn we aangekomen in Inle Lake. Hier blijven we nu 6 nachten dus we vonden het wel belangrijk een mooi hotel te hebben met een zwembad. Nou.. Mooi is een understatement. We hebben een mega luxe hotel waar alles voor ons gedaan wordt.. Met een bijzonder mooi uitzicht op het zwembad en de bergen vanaf ons eigen balkon genieten wij van de mooie ochtendzon. Omdat wij samen met nog 2 anderen de enigen zijn in het hotel, stond bij aankomst al het personeel al op ons te (...)

Status update van 28 October 2016

Status update - 28 oktober 2016 om 12:42 uur

Beautiful sunset in Bagan

Myanmar - Bagan

Bericht - 25 oktober 2016 om 16:16 uur

na een busrit van 9,5 uur door de prachtige natuur van Myanmar zijn wij aangekomen in Bagan. Het viel ons al gelijk op dat het veel minder druk is en er een veel gemoedelijkere sfeer hangt. "Dit is meer iets voor ons" zeiden wij tegen elkaar. Vanochtend hebben wij een e-bike gehuurd. Hiermee zijn we rond gaan trekken tussen alle tempels door. Al snel sprak een local ons aan. Hij nam ons mee naar een tempel die niet op de kaart stond. Hier zou de sunrise heel mooi zijn.! Voordat we op deze mooie tempel kwamen moesten we ons (...)

Yangon

Bericht - 23 oktober 2016 om 16:11 uur

na zonsopkomst werden wij elk uur gewerkt met het geluid van klankschalen door de stad. Dit was het begin van wederom een veelbelovende dag. Na een heerlijk ontbijt hier in het hotel zijn wij op pad gegaan naar het treinstation. Hier hebben we 'The circle train' gepakt. Dit is een treinrit van 3 uur die door de vele verschillende wijken en landschappen van yangon rijdt. Gedurende de rit stappen locals in en uit en zijn er verkopers die lokale producten verkopen. Een hele vette ervaring en dat voor maar 18 cent p.p. !!
Hierna zijn we naar Kandawgyi Lake gelopen. (...)

Status update van 22 October 2016

Status update - 22 oktober 2016 om 15:10 uur

Myanmar - yangon

Bericht - 22 oktober 2016 om 15:09 uur

vandaag zijn we gevlogen naar Myanmar! Hier zullen wij de komende twee weken verblijven.
De eerste bestemming is Yangon (de voormalige hoofdstad van Myanmar)! Het plan is om hier 2 nachten te blijven. Eenmaal ingecheckt in onze suite, zijn we met de taxi naar de Shwedagon pagoda gegaan. Deze waanzinnige tempel is overdag al spectaculair, maar in het donker is het nog mooier. Het 50.000 kg bladgoud kwam extreem mooi naar voren door de spotlights. Tijdens een korte zitpauze bij deze tempel, werden we eindelijk herkent als de beroemde filmsterren die we zijn. De gehele familie Myanmar wilde met ons op de (...)

Chiang mai dag 2

Bericht - 21 oktober 2016 om 12:17 uur

vandaag was een zeer avontuurlijke dag! Vanochtend vroeg opgestaan om als eerst naar het olifanten kamp te rijden. We hebben samen op de olifant gereden door de prachtige natuur van chiang mai. Vervolgens hebben we na een hike van 30 min heerlijk kunnen zwemmen bij een waterval. Dit was heerlijk verkoelend na het verliezen van minimaal 10 liter zweet!!
Hierna hebben we een kijkje genomen in een traditioneel oud dorpje. Hier waren de vrouwtjes hard aan het weven, met als resultaat; prachtige sjaals.
Na de lunch ( uiteraard rijst met heel veel groenten en kip), zijn we gaan bamboeraften. Dit houdt in (...)

Status update van 20 October 2016

Status update - 20 oktober 2016 om 18:40 uur

Chiang mai 1

Bericht - 20 oktober 2016 om 18:29 uur

Joehoe!
Na een prima vlucht vanuit AMS naar BKK gehad te hebben, zijn we gelijk doorgevlogen maar Chiang Mai. Eerst denkende dat we in een getto terecht zijn gekomen, bleek dit toch best normaal te zijn voor hier #cultuurshock!!! We zitten echt in een super idillisch Appartementje, waar zelfs toiletpapier aanwezig is #luxe! Vandaag zijn we met de personal taxichauf de hele dag op pad geweest!
* eerst gingen we naar winkels waar de sieraden, sjaals en parapluutjes hand gemaakt werden. Hier waren we eigenlijk al snel klaar mee!!
* vervolgens zijn we naar Palais Bhubing gereden. Dit is het winterverblijf van (...)

Nog 1 nacht te gaan...

Bericht - 17 oktober 2016 om 20:30 uur

De voorbereidingen zijn in volle gang.. Wij hebben er zin in !!!