Avatar Lissy Voorsluys

Lissy Voorsluys

Het leven op een Paradijs eilandje Perhentian

Bericht - 15 oktober 2019 om 09:40 uur

En we hebben de stap gewaagd,  momenteel lig ik heerlijk op een standbedje, het geluid van de zee op de achtergrond, en het zonnetje op m’n gezicht, m’n blogje te schrijven. Heerlijk! Ik heb m’n besluit toch genomen om naar de Perhentain island te gaan, op eigen risico. En wat ben ik een gelukkig mens dat ik deze stap gezet heb! Niks aan de hand, veel poeha om niks. Komen en gaan is gewoon te doen, en er zijn zeker wat activiteiten of resorts die al gesloten zijn, maar het is een eiland waar praktisch niks is. Veel heb je (...)

The journey continues

Bericht - 11 oktober 2019 om 07:34 uur

En we zijn weer op route! Eindelijk weer avonturen beleven en mooie plekken bezoeken. Uiteindelijk toch nog langer gebleven in Georgetown. Afgelopen woensdag uitgecheckt, na een week daar te verblijven. Goed uitgeziekt, veel gerust, geslapen, genetflixt, af en toe ook verveeld en mijzelf af gevraagd wat ik hier in hemelsnaam nog deed. Maar het heeft zijn vruchten afgeworpen en we zijn er weer. En nu voor het echtie, althans dat hoop ik haha! Nee ik voel mij goed, uitgerust en ik ben er weer helemaal klaar voor om nu Maleisie echt te ontdekken.

Afgelopen woensdag begon m’n trip weer en (...)

Fotootje van de brug

Bericht - 04 oktober 2019 om 16:08 uur

En we zijn weer terug bij af..

Bericht - 04 oktober 2019 om 16:06 uur

Jaaaa en toen waren we weer in Georgetown. En dit keer weer voor 5 dagen. En niet omdat ik dit plaatsje zo geweldig vind. In tegendeel, maar omdat ik nu goed ziek ben/was. Ik dacht na mijn eerdere verblijf van 6 dagen in Georgetown mij een stuk beter te voelen, maar nadat ik het hotel had verlaten ging het alweer de verkeerde kant op. Om zonder te diep in de details te treden, al drie weken last van een overgevoelige darmflora. Daarnaast continue geen eetlust, flinke buikpijn, moe en energieloos. Mijn ritje van Langkawi naar Georgetown terug voelde ik (...)

Mini vakantie in George Town

Bericht - 27 september 2019 om 11:25 uur

Oeps, dit pakte eventjes iets duurder, luxer en langer uit dan gepland. Maar het was het waard, had het eventjes nodig. Een mini vakantie van 6 dagen hier in George Town - Penang.

De weg van Kuala Lumpur naar Penang verliep eigenlijk heel soepel. Een mega luxe bus, met alles erop eraan. Eten, drinken, beenruimte (waar in je ook nog eens kon gaan liggen) en gratis films. Alleen maar comfort, heerlijk! Dit zijn nog eens goeie bussen, zelfs een vliegtuig kan er niet aan tippen. Geef mij maar zn 12 uur durende bus i.p.v. een vliegtuig, mij hoor je dan (...)

And there we are, Kuala Lumpur - Malaysia!

Bericht - 22 september 2019 om 11:51 uur

En we zijn er weer..... nieuw land, nieuw cultuur en hopelijk straks weer met heel veel nieuwe mooie ervaringen. Maleisië, whoohoo!

Mn vlucht verliep goed, stond eerste instantie op de verkeerde terminal, de andere lag z’n drie km verderop. Internet gaf de verkeerde aan, maar goed er gingen pendelbussen van de een na de ander. Binnen no time stond ik op de juiste terminal.

Na het  inchecken, ontbijtje, was het tijd om de lucht in te gaan. Ik had het aller laatste plekje van het hele vliegtuig, bij het raam. Opzicht prima, maar een beenruimte van niks. Het was gelukkig maar drie (...)

Final days Vietnam / persoonlijke update

Bericht - 18 september 2019 om 17:12 uur

Bye bye Vietnam,
Vandaag alweer mn laatste verhaaltje over dit geweldige land, Vietnam.

De laatste dagen nog flink genoten, waaronder de trip op een cruise schip op de Ha Long Bay. Ook dit was een super mooie, en leuke trip. Het totale tegen overgestelde van de Ha Giang loop tour.
Nadat ik was terug gekomen van Ha Giang Hanoi, had ik een korte nacht van 5 uurtjes in Hanoi. Doordat de tour voor de oorspronkelijke dag was gecanceld, had ik nu geen rust dagje meer, om eventjes alles te organiseren en ff chill te doen. Zat  helaas niks anders op, ik ging tenslotte (...)

The Ha Giang loop tour

Bericht - 16 september 2019 om 12:54 uur

Een van de tofste tours van Mn trip mogen maken, de Ha Giang loop tour.  Mn verhaal is een beetje te lang geworden, maar ik moet het delen met wat ik gezien heb. Al is het best lastig om het in woorden te vertellen! Veel lees plezier ;-)!

Ken je het verhaal, dat je na je laatste blogpost die avond zou vertrekken voor de Ha Giang loop tour? Nou die ging mooi niet door... Ik zat braaf te wachten tot ik mijn informatie zou krijgen en de bus mij zou ophalen. Maar last minute kreeg ik van de hostel eigenaar te (...)

We zijn alweer vijf weken onderweg!

Bericht - 10 september 2019 om 11:42 uur

Jeetje jongens, wat gaat de tijd snel. Vandaag ben ik  al weer vijf weken onderweg. Ik kan het zelf amper beseffen, alles vliegt voorbij. Maar dat is een goed teken, ik heb het naar mijn zin, ik geniet volop, drukke dagen, vandaag eindelijk weer is tijd voor een update!

De reis naar Ninh Binh heb ik overleefd. Het was een lange zit, maar zodra je op bestemming aankomt vergeet het het gauw. Veel regen onderweg gehad, wegen die volgelopen waren. Heel bizar wat het weer allemaal kan doen, maar ik vind het ook wel weer wat hebben. Ook daar geniet (...)

En de reis gaat door... Hoi An, Hue en Phong Nha

Bericht - 03 september 2019 om 17:01 uur

De dagen in Hoi An zijn voorbij gevlogen. We hebben relaxte dagen gehad. Lekker door de oude stad gelopen, meerdere pas sessie bij de tailor gedaan en een fiets gehuurd om richting het strand te gaan. Daarnaast nog en een water probleempje met mn backpack gehad. De airco had op de een na laatste nacht mega gelekt, precies daar waar mn backpack stond. Hele tas drijf nat en aantal spullen helemaal doorweekt. Gelukkig had het hostel dit voor mij goed opgelost. Alles gewassen en droog net klaar voor vertrek.

De laatste avond in Hoi An hebben we mee gedaan aan (...)