Avatar Laurien Rottier

Laurien Rottier

Melbourne, de Great Ocean Road en Grampians NP

Bericht - 21 januari 2018 om 23:50 uur

Lekker zeg, om weer even in de grote bewoonde wereld te zijn na 2 weken alleen afgelegen dorpjes in Tasmanië te hebben gezien. Ik hoorde al veel goede verhalen over Melbourne, maar het is ook echt superleuk! Het is een grote stad maar alles is supergoed geregeld. Melbourne heeft in het verkeer zelfs iets unieks: op kruispunten is de linkerbaan om rechtsaf te slaan, zodat het verkeer voor rechtdoor door kan rijden en als het ware kan inhalen en niet op de rest staat te wachten (mij is nog steeds een raadsel waarom dat omgekeerd niet ook kan). Ook (...)

Tasmanië met Tessa

Bericht - 13 januari 2018 om 07:43 uur

Hiii lieve mensen,

Het is alweer eventjes geleden dat ik een verhaaltje online heb geplaatst. Ondertussen zit mijn Tasmanië-avontuur er weer zo goed als op. Ik heb Tessa vanmorgen afgezet bij het vliegveld, maar blijf zelf nog 1,5 dag en vlieg de 15e door naar Melbourne. We hebben hier een geweldige tijd gehad en hiervan wil ik jullie natuurlijk op de hoogte houden!

Om aan onze roadtrip te beginnen hadden we natuurlijk eerst een auto en kampeerspullen nodig. Die hebben we na een wandeling door de Cataract Gorge op 4 januari opgehaald. Daar begon het al.... ik had maanden geleden een (...)

Sydney

Bericht - 02 januari 2018 om 12:34 uur

Allereerst nog iedereen een gelukkig nieuwjaar! Ik hoop dat jullie jaarwisseling goed en gezellig is verlopen en er vooral veel champagne gedronken is en oliebollen gegeten zijn. Yummie (die heb ik wel gemist!!).

Mijn jaarwisseling heb ik gevierd in Sydney, waar ik na een reis van zo'n 10 uur om 9 uur 's avonds eindelijk was aangekomen. Helemaal gaar van de reis en de nog aanwezige spierpijn plus bijgekomen hoofdpijn ben ik na het checken van mijn 22618199 berichten (je moest eens weten wat je mist als je 5 dagen geen wifi hebt... ja niet veel dus eigenlijk. Dat heb (...)

Byron bay en Mojo surfkamp

Bericht - 29 december 2017 om 23:21 uur

De 22e was het alweer toen ik aankwam in Byron Bay. Door velen ook wel een beetje het hippie- en surfparadijs genoemd. Verbaasd was ik dus om ook gezinnen met kinderen in het hostel aan te treffen. Verder hadden ze wel gelijk... iedereen lijkt hier heel open minded en is super vriendelijk, de meesten hebben dreadlocks, dragen kleding die uit een vintage natuurwinkel lijkt te komen en hier en daar zie je om een hoekje een aantal een joint opsteken.

Mijn tweede dag ben ik naar Nimbin geweest, het echte hippiedorp. Hier komt een grote groep eens per jaar samen (...)

Noosa, Brisbane en Surfers Paradise

Bericht - 22 december 2017 om 06:42 uur

Wauw, wat is Noosa leuk! Noosa ligt verspreid en wordt verdeeld door grote stukken National Park. Omdat het omringd wordt door NP en daar verder niet gebouwd mag worden, is er plek voor maximaal 60.000 personen (inclusief toeristen). Overal waar je kijkt staan resorts en veel te dure villa's met een waanzinnig uitzicht. Dat gecombineerd met de luxe uitziende winkels en restaurants en vele chille stranden voelt het dus als een echte vakantiebestemming met relaxte sfeer. Jammer dat ik hier maar 2 nachten mocht zitten, maar daar heb ik goed gebruik van gemaakt door de eerste middag een gave (...)

Status update van 19 December 2017

Status update - 19 december 2017 om 05:25 uur

Ik ben er zojuist achter gekomen dat ik maar 25 foto's op deze blog kan uploaden. Natuurlijk heb ik er veel meer, dus houd Facebook in de gaten voor foto's!!

Fraser Island

Bericht - 17 december 2017 om 10:06 uur

Inmiddels is het alweer 14 december en een vroege ochtend om te vertrekken naar Fraser Island. Om 7 uur uitchecken en een pannenkoekenontbijtje naar binnen werken (lekker!!!). Om 7:45 nog een briefing speciaal voor de bestuurders, waarna de 4x4wd's met eskies met eten en drinken (90% alcohol) voor het hele weekend werden ingeladen. En off we go! Mijn groep zat de eerste dag in de 'leadcar' met chauffeur, die we zelf dus niet mochten besturen. Heel oncomfortabel met zijn tienen hutjemutje in de auto, maar we hadden er zin in. De eerste dag hebben we Lake McKenzie en de (...)

Whitsundays

Bericht - 17 december 2017 om 09:59 uur

G'day mates,

De wifi was afgelopen week van erg slechte kwaliteit en ik heb een paar dagen op afgelegen eilandjes gezeten, dus vandaag krijgen jullie niet één, maar twee blogjes!

De reis naar het paradijs: dat was de naam van de tour en niets hiervan is gelogen. Na te hebben ingecheckt en mijn wetsuit te hebben opgehaald, mocht ik een plekje op de boot innemen. Onder begeleiding van JJ en Kane voer de boot de baai uit en dook na 20 minuten om de hoek in de verte een villa op. Een warm welkom met snacks, waarna we naar onze kamers (...)

Townsville en Magnetic Island

Bericht - 08 december 2017 om 23:11 uur

Jippie! Op naar bestemming #2. Na een al vroege busrit van iets meer dan 6 uur kwam ik 's middags aan in Townsville. Op aanraden van Sas in Rambutan verbleven, een hostel in Rivièra Maison stijl dat meer als een prima hotel aanvoelt met zwembad en loungehoeken plus bar en restaurant op het dak. Heel enthousiast wilde ik na inchecken direct de Castle Hill bewandelen, maar het was zo warm dat ik die heb bewaard voor de vroege ochtend erna en lekker het zwembad in ben gedoken.

Dus daar liep ik dan om half 8 's ochtends met mijn fles (...)

Daintree

Bericht - 02 december 2017 om 13:48 uur

Mijn eerste week zit er alweer bijna op. Na de eerste, ietwat teleurstellende tour naar de GBR heb ik nog twee gave tours mogen doen.

Donderdag had ik een dagtour naar het zuiden van het Daintree regenwoud. Dit was een lange, actieve dag waarin we veel gezien en gedaan hebben. We begonnen met 'morning tea with biscuits' bij Babinda Boulders, dat te maken heeft met twee jonge geliefden van verschillende afkomst die niet samen mochten zijn. Hierna zijn we doorgereden naar Millaa Millaa Falls en Josephine Creek waar we heerlijk hebben gezwommen, de bekende 'hairflip'foto hebben genomen en van een (...)