Avatar Laurien Rottier

Laurien Rottier

Fraser Island

Geplaatst op 17 december 2017 om 10:06 uur

Inmiddels is het alweer 14 december en een vroege ochtend om te vertrekken naar Fraser Island. Om 7 uur uitchecken en een pannenkoekenontbijtje naar binnen werken (lekker!!!). Om 7:45 nog een briefing speciaal voor de bestuurders, waarna de 4x4wd's met eskies met eten en drinken (90% alcohol) voor het hele weekend werden ingeladen. En off we go! Mijn groep zat de eerste dag in de 'leadcar' met chauffeur, die we zelf dus niet mochten besturen. Heel oncomfortabel met zijn tienen hutjemutje in de auto, maar we hadden er zin in. De eerste dag hebben we Lake McKenzie en de Shipwreck gezien. Vlakbij het scheepswrak lag onze camping bij de K'Gari, de oospronkelijke bewoners die de grond van Fraser Island bezitten. Heel knus in tweepersoonstentjes, maar ik had er lekker een voor mezelf. Helaas was ik even vergeten dat een kussen tijdens het kamperen handig is, en werd ik met een halve nekhernia wakker. Maar hey, ik ben op Fraser Island, who cares?! Als je die sterrenhemel 's avonds vanaf het strand ziet, is alles weer goed.

De tweede dag vertrokken we na een uitgebreid ontbijt van toast en cereal om 8:30 richting de Champagne Pools, waar het water perfect hoog stond en de golven van de zee als champagnebubbels over ons heen vlogen. In de buurt lag een mooi uitzichtpunt waar we nog naartoe zijn geklommen. Naar beneden was iets minder en dus we hoorden Kylie achter ons een goeie slide naar beneden maken in de modder. Au... Op Fraser doen ze, net als ik over de Whitsundays en GBR heb gedaan, scenic flights. Hier hadden we de kans voor na de lunch. Ik heb hem overgeslagen en ben van het heldere, schone water van Eli Creek gaan genieten. Heerlijk! Zo schoon dat je het kan drinken. Mijn zonnebrand was inmiddels wel zo goed als op en dus ben ik voor het eerst deze reis verbrand: lekkere rode billennn.

Zoals altijd in groepen / tijdens kamperen zijn er mensen die 5 minuten voor vertrek nog toast gaan staan maken en hun vuile vaat laten staan.. dus met een half uurtje vertraging gingen we naar Lake Allom. De kleine schildpadjes kwamen ons al tegemoet zwemmen, zo lief!!  Helaas was het hierna weer tijd voor een lange terugrit naar Rainbow Beach. Helaas, maar wel nodig want 2,5 dag niet douchen is niet goed voor de kleur van je voeten, geloof mij maar... 'S middags ben ik vanuit het hostel met anderen een sunset walk gaan doen inclusief sandboarden bij de Carlos Sandblow. Vanavond lekker op tijd naar bed en morgen (na een overheerlijk pannenkoekenontbijtje natuurlijk) door naar Noosa.