Avatar Helma Horsmans

Helma Horsmans

Dag 20

Geplaatst op 30 juli 2017 om 03:34 uur

Vanochtend ging de wekker heel vroeg! Want wie staat er nou om 6.00 uur op tijdens de vakantie? Nou wij dus, want we moesten om 9.30 uur bij Bikes and hikes op Santa Monica Boulevard zijn. Dit zou 3 kwartier rijden zijn, maar gezien de drukte van de dag ervoor, zijn we uitgegaan van 1,5 uur. Allemaal douchen, ontbijten en 4 man (of laat ik het anders zeggen 1 man en 3 vrouwen) die zich klaar moeten maken, dat heeft tijd nodig.
Onder begeleiding van een gids, hadden we vandaag "LA in a day". Dit is 52 kilometer fietsen door Beverly Hills, Bel Air en langs Santa Monica Beach, Venice en Muscle Beach. Gehuld in een geel veiligheidsvestje en helm met een mountainbike met waterflesjes gingen we op weg. We zijn eerst langs Barney's Beanery gereden. Dit is een eetcafé waar Quentin Tarentino het script van Pulp Fiction schreef. Daarna langs het voormalig huis van Marilyn Monroe, Tom Cruise (in de tijd van Nicole Kidman) en dr. Phil gereden. Daarna naar Greystone, het voormalig huis van de Doheny familie. De ouders hadden dit als bruidsschat laten bouwen voor hun zoon. Omdat er na 5 maanden een moord werd gepleegd in dat huis, kwam dit huis leeg te staan. Dit huis wordt nu heel vaak gebruikt als filmlocatie, o.a. voor the Big Lebowski, Social Network, Spider-Man en Ghostbusters. Ook zijn we langs het huis gefietst waar the Bodyguard is opgenomen. Vervolgens zijn we door een straat gefietst waar ooit Elvis Presley heeft gewoond. Daar tegenover staat een huis waar Mick Jagger heeft gewoond. Het huis wat daarnaast ligt, is het huis waar Michael Jackson is overleden. Hij verbleef hier omdat hij bezig was met zijn laatste tour in het Staples Center. Ondertussen hadden we al heel wat bergen gehad en onze beenspieren kwamen in protest. De gids vertelde dat zij vaak niet weten waar welke sterren wonen, totdat ze het huis gaan verkopen. Dan wordt het huis 2 keer zoveel waard. Omdat ze het eigenlijk helemaal naar hun eigen smaak willen hebben, gooien ze het vaak tegen de grond om er vervolgens een nieuw huis neer te laten zetten. Het gaat ze meer om de grond dan dat het eerst het huis was van wie dan ook. We kwamen langs het huis van de moeder van Paris Hilton. Als ze even met haar moeder gaat shoppen, rijdt er een matkleurige roze Bentley door LA.
Twee huizen verder ligt een huis dat van Nicolas Cage is geweest. Dit moest verkocht worden omdat hij z'n belasting niet had betaald. Via Santa Monica Beach zijn we naar Venice Beach gereden. Daar hebben we aan het strand een heerlijk gevulde wrap gegeten en een smoothie gedronken. De gids vertelde dat het skateboarden in Venice Beach bekend is geworden. Hij heeft ons laten zien waarom het strand naar Venetië is vernoemd. Er is een gedeelte wat leidt naar Venice Beach wat lijkt op Venetië. Er zijn allemaal hoge bruggetjes boven een gracht waar allemaal bootjes liggen. Iemand heeft dit aan laten leggen omdat hij gek was van Venetië. Ook hebben we Muscle Beach gezien, waar Schwarzenegger ook ooit heeft getraind. Je kunt daar sporten voor een bepaald bedrag per maand en er lopen heel veel sportbilly's die hopen ook ontdekt te worden, net als Arnold. Daarna hebben we een heel lang stuk gefietst langs LA river (Thunder Road) waar de autorace uit Grease is opgenomen en de achtervolging uit Terminator 2. Ondertussen konden we niet meer. Mijn kont was helemaal beurs, Isabelle zat er doorheen en Yves en Lara waren er ook wel klaar mee. Gelukkig was het einde in zicht. Als laatste anekdote had Danny, onze gids, nog een verhaal over Charlie Chaplin. Hij had veel bezittingen, waaronder het hotel Culver in Cloverdale. Op een dag was hij aan het pokeren met John Wayne. De inzet was iedere keer een dollar. De drank vloeide rijkelijk en inzet werd steeds groter. Op een gegeven moment was de inzet het hotel. Charlie Chaplin verloor het! De dag erna heeft John Wayne het weer aan Charlie verkocht voor 2 dollar. Zo had hij toch z'n inzet verdubbeld 😜. Uiteindelijk kwamen we weer op ons vertrekpunt aan. Wat een tocht, maar wel heel leuk! Dit zou nog dagen spierpijn geven, maar we konden trots zijn op het resultaat. Omdat we zo goed ons best hadden gedaan en zoveel calorieën hadden verbrand, moesten we het gemiddelde weer even omhoog halen en zijn als "beloning" naar Wendy's gegaan. Yves had voor het eerst van z'n leven een friet met chili com carne en kaas 😨. Wij een hamburger en frietjes en daarna konden we voldaan en afgetraind naar huis.