Avatar Helma Horsmans

Helma Horsmans

Dag 18

Geplaatst op 27 juli 2017 om 07:44 uur

Klop klop, hoorde ik in de verte. Ik hoorde Yves "goodmorning" roepen en de deur openen. Ik werd langzaam wakker. Daar kwam Yves met een mand met ons ontbijt!
Tafelkleed, krant en een kaartje erbij. Kannetje thee, kannetje koffie, een soort "jampotjes" met melk, jus, appelsap. Alles wat we besteld hadden, zat in bakjes en op bordjes verpakt. Het zag er heel gezellig uit.
Toen we klaar waren met douchen, bleven de meiden nog lekker liggen in bed met hun IPad. Yves en ik gingen op zoek naar een wasserette, want we hadden geen schone onderbroek meer om aan te doen 😜. Toen we 2 wasmachines hadden aangezet, zijn we op zoek gegaan naar een koffietentje. Heerlijk in het zonnetje met een bakkie koffie en een goed boek. Zo is het best leuk om op de was te wachten 😊.
Tussendoor even terug gelopen om het over te gooien in de droger. Nadat alles weer opgevouwen in de tas zat, zijn we terug naar de hotelkamer gelopen. Daar hebben we onze zwemkleding aangedaan. Bij de receptie konden we, als hotelgast, onze strandstoel en badlaken ophalen.  Het enige wat we nu nog moesten doen, was de deur uit lopen, een trapje af en het zachte, witte zand oplopen. Heerlijk zo'n ontspannen dagje! Ondertussen hadden Yves en ik best trek gekregen. De meiden wilden graag in de golven zwemmen en hadden chips, dus die gingen niet mee. We liepen vanaf de boulevard een straatje in en kwamen een zaakje tegen waar we 's ochtends een hele rij hadden zien staan. We waren nu toch wel nieuwsgierig geworden wat ze daar voor bijzonders hadden. Het bleek dat ze al jaren een prijs wonnen voor de beste breadbowl chowder. Dit is een bol broodje, wat uitgehold is en waar een soort witte, dikke soep in zit. Je krijgt er een stuk brood bij wat je, samen met de "deksel" van het broodje, in de soep moet dopen. De smaak is moeilijk te omschrijven. Het heeft de substantie van champignonsoep (goed gebonden, soort dunne ragout), maar smaakt naar krab en garnalen. Ik had een heerlijke sandwich met tonijnsalade met van alles erop. Echt heerlijk! Daarna terug naar het strand en lekker in m'n boek gelezen. Yves en Lara zijn nog even gaan bubbelen in de jacuzzi. Ook Isabelle ging op een gegeven moment terug naar het hotel. Maar ik kon me niet losmaken van de warme zon. Uiteindelijk ben ik ook terug gegaan om te douchen. Het was inmiddels al wat later en de rest moest ook nog douchen. We moesten ook de koffers opnieuw herschikken met schone en vuile was, maar we besloten eerst te gaan eten.
We vonden een echt Amerikaans restaurant met typische jaren 50 inrichting en veel tv schermen. Isabelle bestelde een hotdog, Lara en ik hadden fish and chips en Yves had een mega grote burger met frietjes. We hadden geen plek meer voor een toetje en zijn terug gelopen naar het hotel. Daar hebben we alles weer in de koffers gedaan. Morgen gaan we naar het laatste hotel voor de laatste 3 dagen van onze vakantie. Jeetje wat gaat het ineens snel. En hoewel de meiden al 1,5 week roepen wie ze allemaal missen, komt het nu wel heel dichtbij om iedereen weer te zien. Maar nu eerst slapen.