Avatar Annie Ruben - van Driel

Annie Ruben - van Driel

4e wandeldag van Kapelle naar Rilland

Geplaatst op 01 juli 2021 om 22:20 uur

Vandaag was een redelijk zware dag voor mij qua lopen. Na een gezellig ontbijt bracht mijn lieve nicht Marja me weer naar Kapelle, waar ik gistermiddag was gestopt. De eerste kilometers nogal pijn in mijn scheenbeen. Maar toen ik net wat oefeningen aan het doen was bij het bordje ‘Biezelinge’ stopte er een vrouw die me herkende van het verhaal in de PZC en Omroep Zeeland. Even een fijn gesprek gehad. Ze wou wel dat ik wat kwam drinken, maar ik was nog maar net op weg. Dus toch afscheid genomen. Bij de Caisson even wat gedronken en gesprekjes gehad met de ober en met de mensen aan de andere tafel. Ik heb aan beiden een folder gegeven en erbij gezegd dat ze zich niet verplicht moeten voelen om iets te doneren, maar dat mijn voornaamste doel is om meer bewustwording te creëren voor het Shallow Water Blackout. Dat zeg ik steeds als ik een folder uitdeel. Dat is mijn doel! Daardoor krijg ik steeds weer mooie en waardevolle gesprekken.
Door zulke gesprekken krijg ik weer een boost om verder te gaan. Jammer genoeg was het, qua natuur, niet zo’n mooie wandelroute als gisteren. De route liep steeds via het fietspad van de Rijksweg. Maar onderweg heb ik verschillende mooie dingen meegemaakt. Een GLS auto liet me voorgaan en bleef toeteren en een spierbalgebaar maken. Vlakbij de Vlakebrug kwamen twee van die grote trekkers luid toeterend voorbij met twee dikke duimen in de lucht. Dat brengt dan een lach op je gezicht en tranen in je ogen. Toen ik bij Kruiningen een rustplaats zocht om te eten, draaide opeens een auto de weg in. De man deed en raam open en stak me zijn vuist toe om een boks te geven. Lovende woorden over Mark en over mijn missie. Hij was marechaussee geweest en nu met pensioen. Hij had mijn verhaal gezien en draaide daarom even terug om me een hart onder de riem te steken. Echt indrukwekkend vind ik zulke acties.
Toen ik lekker mijn boterhammen aan het eten was bij mensen in de tuin op een bankje, zag ik achter de hoge heg het dak van een camper, die aan het draaien was. Ik besteedde er geen aandacht aan. En opeens komt daar Jantien mijn nichtje om de hoek kijken. Ik natuurlijk stomverbaasd. Ze was met mijn zus Janny met de camper mee om samen met me mee te wandelen. Zus Janny reed de camper naar de eindbestemming in Rilland en kwam op de fiets ons weer tegemoet. In Krabbendijke waar we elkaar weer terugzagen lekker koffie gedronken. Ze had al boodschappen voor me gedaan om vanavond en morgenochtend te kunnen eten. Super lief. Jantien droeg m’n rugzak. Was echt super om de laatste 12 km samen te lopen, anders was het super zwaar geweest. Bij Rilland aangekomen, stond op een mooie camping een pipowagen klaar, waar ik kan overnachten. Echt grappig. Met Janny en Jantien nog lekker warme soep gegeten, die Janny had klaargemaakt in de camper. Ik werd super verwend. Daarna gingen ze huiswaarts. Nu bijkomen op een metalen stoeltje en zo maar eens vroeg gaan slapen. Ik heb het nodig.