Avatar Maarten van Hoof

Maarten van Hoof

Dag 16

Bericht - 03 september 2021 om 10:32 uur

Dag 16 Wat een mooie dag  staat er op de planning , dwars door de Sierra Nevada naar de kust. Hemelsbreed zo’n 90 km, echter de rit werd 245 km en daarna nog 80 km langs de kust. Wat een indrukwekkend gebied, mooi , ruw, ruig en zoveel moois gezien. Ik was echt onder de indruk. Onderweg moest ik gezien de hitte en op oplopende motortemperatuur de kluchtinlaten op  tropen-stand zetten. Rond 19.00 uur aangekomen op camping la Garrofa, vlak bij Almeria. Direct een zee ik hoef maar 30 meter te lopen om aan het strand te zijn. Tijdens het uitpakken gleed de motor van de standaard, maar (...)

DAG 15

Bericht - 29 augustus 2021 om 22:42 uur

Dag 15 Het is 2 weken gelden dat ik uit Geldrop vertrok, veel gezien, vele uren op de motor, de teller staat 3827 km. En bevalt het me, ja nog altijd, tijd voor me zelf, geen drukte, geen zorgen, geen stress, en lekker egoïstisch, ik hoef alleen rekening te houden met me zelf. Ik zie deze tocht op de motor is als een soort retraite, zoals mensen fietsen naar Rome of wandelen naar Pamplona. Vanochtend op de motor naar Granada (zo’n 15 min. rijden) . Vandaag een city trip gemaakt door Granada, aan de ene kant een mooier stad, met indrukwekkende kathedralen en gebouwen, moderne architectuur, maar (...)

DAG 14

Bericht - 28 augustus 2021 om 22:47 uur

DAG 14 Op naar Granada het de eerste bergen van de Sierra Nevada gezien. Tijdens mijn lunch in Granada besloten dat ik een extra dag blijf, want  nu wil ik lopend deze stad zien en verder wil ik die 2de dag  ook de route door de Sierra Nevada uitzetten en op mijn navigatie zetten. Aangekomen in La Zunta op Camping Reina Isabel, lekker niets gedaan, gezwommen , lekker op een ligbedje aan het zwembad gelegen, wat gelezen, gewoon niksen !!!!. ( hier wam ik na lange tijd Nederlandse toeristen tegen , een ouderstel dat met een tentje door Spanje en Portugal aan het trekken was) Vanavond op de (...)

Dag 13

Bericht - 28 augustus 2021 om 22:45 uur

Dag 13 Via Sevilla naar Dos Hermandas. Met de motor door Sevilla gereden, lopen was geen optie, nadeel veel gezien, maar bijna  geen foto’s kunnen maken. Was eigenlijk ook geen pretje van wege het drukke verkeer, maar ook de hitte , zeker als je stil moest staan voor de vele stoppenlichten. Dus al snel doorgereden naar Dos Hermanas, naar een hele mooie stadscamping Villimos, op loopafstand van het centrum. ’s Avonds in het centrum van dit stadje wat gegeten.

Dag 12

Bericht - 28 augustus 2021 om 22:43 uur

Dag 12 De  1ste echt rustdag, uitslapen ( was pas om 9 uur wakker) . Naar Epe gereden voor boodschappen en de Decathlon om een gasflesje te kopen en een zonnebril ( want deze ben ik kwijt geraakt ergens de laatste dag op de rit van de N2) . Daarna op de motor naar de boulevard van La Antilla ( een echt toeristisch plaatje met bijna alleen Spanjaarden en een verdwaalde fransman en die ene gek uit Nederland). Terug op de camping de strandspullen gepakt en door een indrukwekkend steppen/woestijn/duinlandschap naar het strand gelopen. Hier zat een hippe strandtent , maar het strand was lekker rustig. Jammer genoeg (...)

Dag 11

Bericht - 28 augustus 2021 om 22:40 uur

Dag 11 Van Porches ( Portugal) naar La Antilla ( Spanje). Rond 10.00 uur weer op de motor. Want vandaag de ochtend gewoon lekker relaxt kunnen starten omdat er nu geen tent afgebroken hoeft te worden.. Alleen alle bagage ordenen , nog even een kopje koffie en uitgerust op weg. Op naar Spanje !! Omdat ik niet echt ontbeten had, na zo’n klein uurtje rijden gestopt  voor een kopje koffie en wat  eten. Op dit pleintje in De Arportel, kwam ik in gesprek met David, een Spanjaard, die ook de N2 gereden had . ( Op een Honda NC 770 ). Hij moest ook richting Sevilla, (...)

DAG 10

Bericht - 25 augustus 2021 om 09:00 uur

DAG 10 Om 4.30 op, want we gaan zeevissen op Zwaardvis. Om 5.00 uur in de haven van Portimão, waar we met de boot van Horst ( een Duitse vriend van Wiro) zo’n 50 miles uit de kust naar de vis locatie  moesten varen , met een flink vaartje , in het donker,  kwamen we 2 uur later op deze plek aan. Hengels naar buiten en staren langs de vislijnen of er gehapt werd. In de begin spannend, daarna rustgevend, maar uiteindelijk ook best wel saai  omdat we na zo’n 3, uur rondjes varen niets gevangen hadden.  De lijnen in en terug naar de haven, echter toch (...)

DAG 9

Bericht - 25 augustus 2021 om 08:57 uur

Op naar  Faro De ochtend rustig het boeltje weer ingepakt, mijn stempel gehaald bij de “ Bombeiros” en daarna mijn motor snel gewassen. Dat was wel nodig want na 3000 km het deze echt even een kleine schoonmaakbeurt nodig.  In de ochtend nog een rit door de natuur, maar na de middag werd het drukker , veel bebouwing etc. de kust komt in zicht. In Faro de laatste stempel gehaald en op door naar Porches waar Wiro woont. Het was wel even zoeken want straatnamen ontbreken hier. Gelukkig herkende ik zijn vrachtwagen voor de paarden anders had ik het niet gevonden.  Hij woont op een heuvelrug (...)

DAG 8

Bericht - 25 augustus 2021 om 08:56 uur

Het is Zondag en ik ben nu 1 week onderweg . Vanochtend begonnen met het bijwerken van mijn reisverslag en even de mail doorgenomen, want voor het eerst deze week heb ik een goede internetverbinding. Deze ochtend rustig opgestart , een echte relaxte ochtend voor ik weer op pad ga naar Castro Verde, een rit van ongeveer 165 km . Weer een fantastische rit, Ik blijf me verbazen over de  weidsheid van dit land , maar ook  het eigenlijk  wel dorre landschap, de kleine dorpjes met oude huisjes, kerken en kastelen. Soms zie je de welvaart van vroeger, maar ook de armoede  die er zeker in dit (...)

Dag 7

Bericht - 22 augustus 2021 om 10:59 uur

Van Penacova naar Mora. Vandaag echt te vroeg op. Ik had me vergist in de tijd , doordat het hier 1 uur vroeger is, dus al om  6 uur ( ik dacht dat het 7 uur was) . Om 7.30 uur plaatselijk tijd als ingepakt, maar vertrekken kon ik niet want de receptie ging pas om 9.00 uur open en ik moest nog afrekenen. Om 9.00 uur zat ik weer op de motor, de eerst 75 kilometer leken wel een slalom-rit, nauwelijks een recht stuk weg, de en bocht naar de andere.Het bochtenwerk heb ik nu echt onder de knie. Na Serta werd het qua (...)