Avatar Maarten van Hoof

Maarten van Hoof

Dag 7

Geplaatst op 22 augustus 2021 om 10:59 uur

Van Penacova naar Mora. Vandaag echt te vroeg op. Ik had me vergist in de tijd , doordat het hier 1 uur vroeger is, dus al om  6 uur ( ik dacht dat het 7 uur was) . Om 7.30 uur plaatselijk tijd als ingepakt, maar vertrekken kon ik niet want de receptie ging pas om 9.00 uur open en ik moest nog afrekenen. Om 9.00 uur zat ik weer op de motor, de eerst 75 kilometer leken wel een slalom-rit, nauwelijks een recht stuk weg, de en bocht naar de andere.Het bochtenwerk heb ik nu echt onder de knie. Na Serta werd het qua rijden wat eenvoudiger en kon ik ook weer geieten van de mooie omgeving , de bergen, dalen, riviertjes , de fantastische natuur. In Sardoal gestempeld bij Bar Central,( km 385 ) dus ruim over de helft van mijn tour over de EN2. Onder het genut van een 0% Heineke , met handen en voeten gesproken met de eigenaar ( een uiterst vriendelijke man) die vol trots mlde dat zijn neef in Nederland woont.  De geplande overnachting in Avis ging niet door woont deze mooie Camping was gesloten. Het gaat echt niet goed in Portugal, veel gesloten bedrijven en veel verborgen armoede. Op veel plaatsen in pinnen trouwens onmogelijk, dus regelmatig moet ik naar de flappen-automaat om mijn cash geld aan te vullen. Dus moest ik verder richting Mora door een groot natuurgebied het leken wel de Afrikaanse savanne, zo ver je maar kon kijken alleen natuur, nergens huizen.En heel veel kurk-bomen   Uiteindelijk aangekomen op een Eco-camping in Cabecao, ongeveer 6 km van Mora, aan een riviertje met een mooi strandje. Gegeten bij het strandpaviljoen met een mooi uitzicht op de rivier.   Dag 8 Het is Zondag en ik ben nu 1 week onderweg . Vanochtend begonnen met het bijwerken van mijn reisverslag en even de mail doorgenomen, want voor het eerst deze week heb ik een goede internetverbinding. Deze ochtend rustig opgestart , een echte elaxte ochtend voor ik weer op pad ga naar Castro Verde, een rit van ongeveer 165 km .