Avatar Maarten van Hoof

Maarten van Hoof

Dag 26

Bericht - 10 september 2021 om 11:27 uur

Dag 26 De ochtend lekker rustig gestart. Daarna toch weer even de motor gepakt en  met omwegen en via binnen weggetjes  langs de kust richting Portbou, daarna in  Fiqueras , Le Boulou en La Bisbal geweest, een lekker ritje van uiteindelijk weer meer  dan 200km. Daarna motor gepoetst ( en dat was eer echt nodig en mijn bepakking aangepast op een3 daagse trip naar Andorra en de Pyreneeën .

Dag 25

Bericht - 10 september 2021 om 11:26 uur

Dag 25 Een lekkere stranddag, ;lekker niksen en ’s avonds uit eten met Mieke, Marleen Cees en Mirjam bij Mas Feriol. Ik had een lekkere lamsbout, echt voor herhaling vatbaar.

Dag 24

Bericht - 10 september 2021 om 11:25 uur

Dag 24 Ik ben weer geland, in de ochtend samen met Mieke naar La Fosca gewandeld en daar aan het strand ontbeten. Even nog wat spulletjes opgeruimd en mijn mountainbike klaargemaakt zodat ik morgen kan gaan fietsen. ‘s Middags lekker naar het strand geweest gelezen, geslapen en gezwommen. Daarna met Mirjam en Cees nog een lekker drankje gepakt bij Paco. Vanavond weer mijn reisverslag bijgewerkt en naar wat filmpjes gekeken die ik gemaakt heb met mijn actioncam.

Dag 23

Bericht - 10 september 2021 om 11:23 uur

Dag 23   Vanochtend alle spullen van de motor gehaald, want een aantal spullen moeten gewassen worden ( zeker mijn motorpak want door al het zweten door het rijen in warm weer, rook niet meer bepaald fris) daarnaast had ik gisteren een vochtige tent en slaapzak ingepakt en dat kun je niet een aantal dagen zo laten liggen. Wel merkte ik, maar ook Mieke dat ik moeite had om mijn draai te vinden, alle rust die er de afgelopen 3 weken had, veranderde in onrust/spanning. Ik had het gevoel dat ik beter direct door kun rijden. Ook een middagje luieren aan het mooie strand van Playa de Castell (...)

Dag 22

Bericht - 10 september 2021 om 11:19 uur

Dag 22 Iets later dan gepland 7.45 uur)  weer op weg naar het Noorden ( Wil  eigenlijk rond Sitges overnachten). Via de N340 dwars door Valencia, Even gestopt een de sfeer van deze leuke stad te proeven en ontbeten vlak bij het Hotel waar ik met Mieke een aantal jaren geleden ben geweest, aan het Jardi del Turia park. Toen ik daar stopte heeft een Nederlands stel foto’s van mij gemaakt. Op een gezellig terrasje weer lekker ontbeten. Daarna door Valencia op de N340 naar het Noorden, echter het warme weer en alle stoplichten in de kustplaatsje werden even geen pretje, dus besloten de snelweg AP7 bij (...)

Dag 21

Bericht - 10 september 2021 om 11:18 uur

Dag 21 3 weken op pad, wat lijkt het kort, maar wat heb ik veel gezien, teller staat op bijna 4600 km als in de camping bij Almeria verlaat en richting Valencia ga rijden via de N340. Soms vlak lans de kust maar soms ook wat verder het binnenland in. Het tempo ligt in de drukke badplaatsen wel laag, maar zo  rijden is leuker dan over snelwegen. rond 4 uur een camping opgezocht Le Vincente in Xeraco zo’n 55 km onder Valencia. Weer een camping direct aan zee, kleine plaatsen, een beetje chaotische maar wel gezellige camping om een nachtje te verbleven. Een biertje gedronken met een Duitse (...)

Dag 20

Bericht - 10 september 2021 om 11:16 uur

Dag 20 De ochtend begonnen met het bijwerken van mijn reisverslag. Daarna lekker ontbeten op het terras van de camping, eens een keertje wat anders ! Even weer wat wassen en lekker naar het strand. Rond 16.00 met Luis gebeld, waarschijnlijk is de motor vandaag klaar( ze werken hier van 9 tot 13.00 uur en van 16.00 uur tot 20.00 uur) rond 18.00 uur het verlossende telefpopontje, de motor is klaar !! Zo merk je dat met fooien strooien helpt eerst € 20,00 gegeven om de levering van het paneel te bespoedigen en nog eens € 20,00  fooi beloofd als de motor vrijdag klaar zou zijn.  Huurauto (...)

Dag 19

Bericht - 03 september 2021 om 10:37 uur

Dag 19 Omdat ik hier wat langer vastzit besloten toch wat spullen te kopen om mijn verblijf wat aangenamer te maken, zoals een buitenlamp, een glas en tassen om spullen op te bergen, want als los in dat kleine tentje is echt niet te doen. Ook het doek opgehangen zodat ik wat meer schaduw heb. Op naar Aquadulce/Roquetas, echte toeristenplaatsje, zoals bijna heel de paanse kust. Terrasje gepakt en terug naar de camping om het boeltje te herinrichten.  Daarna lekker gelezen en geslapen op het strand. Om 18.00 uur Luis gebeld ( Yamaha-dealer) de onderdelen komen waarschijnlijk morgen binnen en dan gaan ze meteen aan de slag. (...)

Dag 18

Bericht - 03 september 2021 om 10:35 uur

Dag 18 De ochtend begon alweer top, ik ben lid geworden van “ Cerlos Savalas” (  het motorclubje van deze Spanjaarden). Daarna met de auto naar Tabernas gereden een gebied met woestijnen en kloven, dat bekend is van de vele Westerns die er opgenomen zijn. Behalve 3 toeristische attractie parken van Hollywood/Disney staat er niet aangegeven. Toch de mooie dingen gevonden en gefotografeerd. De middag lekker aan het strandgelegen.

Dag 17

Bericht - 03 september 2021 om 10:34 uur

Dag 17 Op tijd opgestaan om boodschappen te gaan doen in Almeria. Tijdens het rijden bleek de linker spiegel te trillen. Dus eerst naar een Yamaha-dealer. Dus toch schade door het akkefietje van gisteren, een gietijzeren beugel in de kuip is afgebroken en moet echt vervangen worden. De hele ochtend  bezig geweest e.e.a. te regelen. Niet gemakkelijk , als je zelf geen Spaans spreekt en je met een iemand in bij hem gebrekkig Engels moet communiceren . Uiteindelijk als kunnen regelen, maar wel een tegenvaller, de onderdelenvoorziening is in Spanje traag ( dat wist ik al door eerdere ervaringen) dus de motor is waarschijnlijk volgend week maandag klaar. Via (...)