Avatar Ilse Bongers

Ilse Bongers

Geduld is een schone zaak in Sulawesi

Bericht - 08 november 2017 om 11:52 uur

Een weekje vrij door Galungan, een festival op Bali "which commemorates the triumph of Dharma over Adharma or good against evil". Vraag mij alsjeblieft niet wat het nou echt precies inhoudt. Het betekende wel 10 dagen vrij dus: op vakantie! Onze vakantiebestemming was Sulawesi.

Het grote avontuur begon in Makassar, de hoofdstad van Zuid-Sulawesi. We hadden van te voren een planning maar daar zijn we nogal van afgeweken. Makassar is een nogal vrij aanwezige stad waar wij ook nogal een heel erg klein beetje opvielen voor de lokale mensen. Naast ons waren er zo welgeteld 4 andere tamu (toeristen) (...)

Een en al avontuur een bijzondere ervaringen

Bericht - 15 oktober 2017 om 13:57 uur

Dit weekend gingen wij naar Nusa Penida. Een eilandje naast Bali waar weinig toerisme is en veel natuur. Wij dachten een keer: WIJ GAAN OP AVONTUUR. Nou dat was het zeker.

We namen de boot naar Nusa Penida. Dit was een fijne speedboot met stoelen waar een beenruimte van niets was. Even een inschattingsfoutje van de bootbouwer. Toen we aankwamen op Nusa Penida en wilden een scooter huren. Zoals gewoonlijk staan er overal net als op Bali mannetjes die roepen “taxi taxi” of “transport”. Een scooter huren was dan ook niet erg moeilijk. Telefoonnummers uitwisselen, geld geven en (...)

In het water gevallen snorkeltrip en niet te vergeten; een vulkaan die op uitbarsten staat

Bericht - 28 september 2017 om 10:27 uur

Een week geleden vertrokken wij, ik en mijn medestagiaires naar een van de prachtige Gili-eilanden. Dit leek ons een heerlijk tripje en aangezien wij vorige week donderdag vrij waren door het Islamitische nieuwjaar hadden we een mooi lang weekend. Dit lange weekend werd uiteindelijk een nog langer weekend.

De Gili-eilanden waren indrukwekkend en helemaal wat wij verwacht hadden. Witte stranden, gave boten en leuke tentjes (om te chillen maar ook zeker om te feesten). Na 2 dagen besloten we dan ook een snorkeltrip te maken zodat wij niet alleen Gili Trawangan konden zien maar ook de andere eilanden en natuurlijk (...)

Het leven op Bali is dan toch echt begonnen

Bericht - 17 september 2017 om 14:12 uur

Er zijn al bijna 3 weken om en de tijd is echt voorbij gevlogen. De eerste paar dagen heb ik heerlijk met een reisgenootje doorgebracht in een hotel bij het strand. Op dat moment besef je nog niet helemaal dat je op Bali bent. Het is daar toeristisch en westers. Vanaf het moment dat we in de taxi stapten naar ons huis voor de komende 5 maanden was het anders. We reden langs rijstvelden, arme dorpjes en we zagen hoe chaotisch het verkeer was. Toen we dan eindelijk aankwamen bij ons huis besefte ik dan toch echt dat ik in (...)