Avatar Geartsje Zandstra

Geartsje Zandstra

Blog #7: laatste weken Australië

Bericht - 08 januari 2018 om 17:02 uur

Het leek er in eerste instantie op dat ik dit jaar kerst zou overslaan. Af en toe volgde ik de facebook pagina’s ‘Dutchies in Perth’ en ‘Fryslân boppe down under’ (het bestaat écht, hoe grappig) in afwachting of er Nederlanders in Perth regio zouden zijn en in waren voor een BBQ op het strand tijdens kerst. Er kwam bar weinig voorbij en ik had me er al bij neergelegd. Het kerstgevoel kwam ook niet echt naar boven bij 30+ graden. Maar, die zondag vóór kerst werd het toch allemaal weer anders toen ik erachter kwam dat Hiltje uit Joure (...)

Blog #6: 4e en 5e week Australie

Bericht - 20 december 2017 om 09:46 uur

Ok, het rondreizen zit er nu wel een beetje op. Vanaf nu bevind ik me hoofdzakelijk in Fremantle en slaap ik in het knusse huis van Sofie en haar teckel Armin. Dankzij Patrick ben ik met haar in contact gekomen. Sofie werkte op de Faculteit Utrecht toen ik daar als studente rondliep. Het wereldje is klein en grappig dat we elkaar dan nu in Australië tegenkomen.

Vrijdag 1 december, een heel relaxt dagje: ontbeten buiten de deur in het zonnetje, alles in de wasmachine gestopt, sporten, lezen en ’s avonds een filmpje gekeken. Klinkt als een goede dag :). De (...)

Blog #5: 3e week Australië

Bericht - 13 december 2017 om 15:52 uur

Vrijdag 24 november, de tijd vliegt écht! Vandaag over een week bevindt Annelies zich alweer in het koude regenachtige Nederland, niet voor te stellen. ’s Ochtends wakker geworden aan de rand van het bos. Langs het informatiecentrum gegaan in Pemberton voor een kleine wandeling in het Warren National Park. Hier meerdere uren door het bos geslenterd, genoten van de omgeving, het zonnetje, de metershoge smalle indrukwekkende bomen (60m) en een rivier die zo strak was dat het net een spiegel leek. Het weer was perfect, aangenaam warm. We hadden de mogelijkheid een boom te beklimmen, (...)

Blog #4: 2e week Australië

Bericht - 07 december 2017 om 16:13 uur

Vrijdag 17 november, ’s ochtends 10 uur in Coral Bay. Een fijne camping uitgezocht, 100m van het strand en water uit de boekjes. De surferswinkeltjes zijn fantastisch in Australië en we konden het daarom ook niet laten eventjes te gaan kijken. Helemaal happy en weer wat dollars lichter dit winkeltje verlaten. Gelijk ook een boottour geboekt voor de volgende dag waarbij we op vele plekken gaan snorkelen. De middag doorgebracht op het strand. Je hoeft maar een paar meter het water in te gaan of de vissen zwemmen om je heen. ’s Avonds entrecote gebakken (...)

Blog #3: 1e week Australië

Bericht - 30 november 2017 om 16:38 uur

8 November. Yesss, Australië! Perth it is, heerlijk die drogere warmte. En wat een verschil in straatbeeld, alles schoon, geen chaotisch verkeer, geen scooters, en niet meer als een aapje aangekeken worden. Voelt als thuis. Een mooie opmerking van Annelies: wel een beetje saai. En daar heeft ze gelijk in. In Azië is overal wel wat te zien, je kijkt je ogen uit. Is het niet hoe ze zich verplaatsen van A naar B, dan is het wel wat ze aan het koken of verkopen zijn. En dan nog niet over de geuren gesproken. Azië (...)

Blog #2 week 2 Bali

Bericht - 14 november 2017 om 08:28 uur

Blog #2: 2e week Bali Sidemen Sidemen, een prachtig plekje in Bali. Een van de weinige plekjes waar ik nog wel eens naar toe zou willen gaan en wat bijna onmogelijk is om met woorden te omschrijven: Balinees, authentiek, idyllisch, rust, natuur, iets in die richting. Vanuit ons verblijf is het uitzicht ontzettend mooi: de mega groene rijstvelden met af en toe een uitstekend hoedje van een Balinees, de palmbomen, de heuvels/bergen en wanneer de wolken weg zijn zien we zelfs het puntje van vulkaan Agung die kort geleden nog erg actief was. Oudere vrouwtjes lopen voorbij met kilo’s (...)

#1 Blog; eerste week Bali

Bericht - 03 november 2017 om 15:36 uur

De tijd vliegt! Tóch besloten om een reis-blog bij te houden om iedereen die dat leuk vindt op de hoogte te houden van mijn reisavonturen.   26 Oktober vlogen Elske en ik als jut en jul en al vanaf onze peutertijd vriendinnetjes, naar het mooie Bali. Eén van onze vele dromen, samen rond ons 30e een mooie reis maken, is uitgekomen. Best wel bijzonder!   Een vlucht van 13 uur bracht ons naar Jakarta waar we 1.5 uur de tijd hadden voordat een volgend vliegtuig ons naar Bali zou brengen. Vervolgens een taxirit van wel 19 km die door de drukte 2 uur heeft geduurd. Een flash-back naar mijn (...)