Avatar Wim van der Wilt

Wim van der Wilt

Status update van 01 September 2018

Status update - 01 september 2018 om 20:11 uur

Naar huis !! Het zit er echt op vanmorgen vertrokken uit st. Goar en na een voorspoedige reis weer terug in Mijnsheerenland. Ik wil tiddo bedanken voor de organisatie en mijn medereizigers voor de gezelligheid. Maandag weer aan het werk wat ik toch eigenlijk ook wel weer fijn vindt. Bedankt allemaal en tot de volgende keer.

Status update van 31 August 2018

Status update - 31 augustus 2018 om 19:31 uur

Officieel is de testrit afgelopen maar omdat het nog heeel veeel kilometers is van Stuttgart naar huis hebben we besloten nog extra overnachting in te lassen. Dus we zitten nu, met 4 equipes, op camping loreleyblick in st. Goar aan de Rijn een camping waar we al vaker zijn geweest. Onze vrienden en mede lvwcn leden han en ellie zitten aan de overkant in het hotel dus ff lekker bijpraten en lekker eten. Morgen gaan we echt naar huis.

Status update van 30 August 2018

Status update - 30 augustus 2018 om 22:11 uur

Oke dan nu over naar de dag van vandaag het was echt weer drukkie druk vandaag. Om 8.30 werden we opgehaald door een prachtige oude bus die ons de hele dag gaat rondrijden naar onze bestemmingen echter gaat zijn eerste reis naar het verkeerde museum, na wat verwarring komen we uitendelijk een stuk later aan bij de mercedes fabriek waar we rondleiding krijgen en uiteraard een fotomomentje hebben. Daarna weer in de bus en op naar het porsche museum ook hier weer een hoop moois te bewonderen dan weer terug in de bus en terug naar de camping waar we over half 5 aankomen. Om 19.00 uur zouden we weer worden opgehaald voor het gezamelijke afscheidsdiner in het hotel/museum echter om half 6 staat de chauffeur alweer te roepen dat we moet instappen dus iedereen weer haasten en hup weer bus in naar het hotel. Lekker gegeten toespraak van tiddo, toespraak van de ADAC man en toespraak van dr. Konrad Auwarter van Neoplan. Na van iedereen afscheid te hebben genomen terug naar de camping. Wat hebben we veel gedaan, meegemaakt en gezien de afgelopen weken en wat hebben we prachtig weer gehad. Maar wat was het ook vermoeiend zou bijna week vakantie opnemen. Nou morgen verder trusten.

Status update - 30 augustus 2018 om 21:55 uur

Eerst nog even beginnen met een aanvulling op het sleutelmoment van gisteren. Omdat we tot laat in het camping restaurant hadden gezeten was het sleutelmoment ook laat en dus in het donker bij het uit elkaar halen en schoonmaken van de carburator waren de techneuten even vergeten dat er een gaslamp op tafel stond er remmenreiniger en een gaslamp niet helemaal goed gaat samen gaat dus na een flinke steekvlam en gebruik van de gelukkig binnen handbereik zijn van de brandblusser waren we allemaal flink geschrokken en weer klaar wakker. Gelukkig viel het allemaal mee er zijn geen bussen afgebrand, de carburator zit weer in elkaar en doet het weer en Dennis ja die heeft wat schade opgelopen maar dat is inmiddels allemaal weer opgelost door alle liefdevolle verzorging die hij heeft ontvangen van de dames in onze groep.

Status update van 29 August 2018

Status update - 29 augustus 2018 om 22:14 uur

Er staat weer een druk programma op voor vandaag dus op tijd op. Vanmorgen vertrokken uit Bad Bellingen en op weg naar hotel Baren in Oberharmersbach voor koffie, taart, ontmoeting met hotel gasten, ADAC en de mevrouw van de plaatselijk krant. Daarna met zijn alle begonnen aan DE TESTRIT van Biberach tot Tubingen en we hebben het allemaal gehaald. Hellingen van 18% zijn voor onze luchtgekoelde geen probleem. In Tubingen naar het auto en speelgoed museum Boxenstopp geweest wat zeer de moeite waard was. Daarna zijn er nog een aantal doorgereden naar de Porsche Villa om fotos te maken maar wij vonden de dag lang genoeg en zijn naar de camping gegaan midden in Stuttgart. Lekker schnitzel gegeten op de camping met bijna alle campinggasten waar het restaurant niet helemaal op voorbereid was. Na een gezellige tafelavond nu naar bedje toe. Ohh nee er wordt nog even gesleuteld aan de carburator van onze engelse vrienden dus bedje moet nog even wachten (22.37).

Status update van 28 August 2018

Status update - 28 augustus 2018 om 17:52 uur

Een ruhetag vandaag nou dat is wel ff lekker zeker omdat de weersvoorspelling 27 graden aangeeft. Dus na uitgebreid ontbijt plannen gemaakt. De heren jos, carl, gert en edwin gaan met de groene variant naar het trein museum. Ook gaan er een aantal met de trein op pad want we hebben op de camping kaarten gekregen om gratis met de trein te reizen, verder wordt er gezwommen, gelezen en geinternet. Uiteraard wordt er ook nog even gesleuteld ik weet niet of het echt noodzakelijk is of gewoon voor de lol of om het moto levend te houden. Wij gaan met z’n vijfen varen op de rijn in een rubberboot. We worden vanaf de camping naar vertrekpunt gebracht en als we de boten in het water hebben vetrekken we voor een zeer ontspannen peddel en zwemtochtje van ongeveer 11 km. Waarna we weer opgehaald worden en teruggebracht naar de camping. Onderweg zien we buiten nudisten ook nog vissers, allerlei vogels en zelf een klein vosje. Dus ff niet rijden vandaag maar een fijne vakantiedag. Straks gaan we in de camping bistro eten want dat is zeer goed bevallen gisteren en morgen hebben we weer een drukke dag dus nog even genieten van het niets doen.

Status update van 27 August 2018

Status update - 27 augustus 2018 om 18:05 uur

Na een best koude nacht in zwitserland is er vandaag een korte rit van ongeveer 150 kilometer. Maar volgens mij heeft iedereen anders gereden, want iedereen wil voldoende tijd hebben voor het museum cite de l’automobile in Mulhouse. Na een rit van toch wel paar uur is het museum inderdaad zeer de moeite van het bezoeken waard. De geschiedenis van de auto wordt in het museum weergegeven en een supergrote collectie Bugattis ook is er nederlands gesproken info. Het keveraanbod was op de parkeerplaats echter groter dan in het museum haha. Toch hadden we ook nog ff een ieniminie sleutelmoment omdat Wim de uitrij kaart van de parkeerplaats in het kachelrooster liet vallen moest het dashboard ff open, dit moest wel binnen 10 minuten want zolang was de kaart geldig. Zo nog even op de camping de bistro uitproberen en dan was het weer een beste dag.

Status update van 26 August 2018

Status update - 26 augustus 2018 om 18:34 uur

Zondag vroeg op want we hebben een lange rit voor de boeg en willen graag nog een volkswagenmuseum bezoeken wat alleen op zaterdag en zondag open is dus moet vandaag gebeuren. Ff dagje niet in routeboek kijken maar via alternatief, eerst langs prachtige meer van Annecy daarna lac de joux door de jura wat ook echt niet vervelend is om te rijden weer heel ander landschap dan afgelopen dagen. Daarna naar st. Sulpice een klein dorpje en na wat zoeken vinden we het Volkswrecks museum wat een gezeligheid wij dachten de enige bezoekers te zijn nou echt niet er worden zelfs een rondleiding gegeven en ook een hapje en drankje krijg je volledig in stijl geserveerd namelijk op een koplampglas. Ook nog even onze handtekening in het bezoekersboek gezet. Na een bezoek aan het museum wat echt boven verwachting leuk is (zie foto’s) gaan we door naar de camping lac les brenets.

Status update van 25 August 2018

Status update - 25 augustus 2018 om 19:39 uur

Oke gisteren niet gelukt dus vandaag naar de col de madelaine, en ja hoor hij is weer open en na heel veel bochten (alweer) komen we boven met een prachtig uitzicht. We gaan ff lekker bakkie met heerlijke citroentaart doen en komen weer buiten zien helemaal niets meer, wij zijn dus in de wolken ! Aan de andere kant van de berg weer naar beneden want we moeten een garage of sloperij zien te vinden die de kabel van onze schuifdeur van de bus kan lassen want die is gebroken en dat is echt niet handig als je in de bus slaapt en via de voordeur naar buiten moet. Bij een sloperij aangekomen is de eigenaar zo vriendelijk onze kabel te lassen dus terug naar de camping en nog ff sleutelen want jullie kennen inmiddels ons motto een dag niet gesleuteld ........... Nog snel even naar de waterval in de dorp lopen (1,5 uur grrrrrr) en door naar Varmorel voor de pizza avond in het hotel. Wat een drukke dag weer, wanneer begint de vakantie ? Om het verhaal van vandaag nog even compleet te maken hebben we nog een spannende terugrit gehad : in een t1 in het donker met 2 waxinelichtjes als koplamp een berg af in de regen zonder vangrail met veel bochten met bij thuiskomst hek van de camping dicht en op slot. Weltusten tot morgen.

Status update van 24 August 2018

Status update - 24 augustus 2018 om 21:27 uur

De Col de Madeleine stond vandaag op het programma maar vanwege het slechte weer van afgelopen nacht was er het een en ander naar beneden gekomen en was de col niet open voor verkeer dus andere route uitgezocht. Eerst naar Beaufort alleen een bezoek aan de kaasmakerij is er niet van gekomen maar wel lekkere koffie en taartjes gegeten in die mooie dorp. Daarna door naar het stuwmeer Roselend wat ook echt weer de moeite van het bezoeken waard was en na heel heel heel veel bochten Bourg  Saint Maurice bezocht. Daarna door naar de camping voor een gezamenlijke BBQ en nog even een sleutelmoment want een dag niet gesleuteld is een dag niet geleefd.  De start van de dag was bewolkt maar het werd toch weer prachtig weer en een heerlijke dag.