Avatar Tineke &  Ronald

Tineke & Ronald

Daintree en de Aboriginal

Bericht - 06 oktober 2017 om 13:56 uur

Donderdag 5 oktober Vandaag richting het noorden gereden langs de kust naar Daintree. En daar een tocht over de rivier gedaan op zoek naar krokodillen, en er wel 4 gezien, waarvan eentje redelijk groot was. In deze tijd van het jaar liggen de krokodillen meestal in de rivier en minder op het land, omdat het water van de rivier zo’n 26 graden is en ze dus niet op hoeven te warmen in de zon. Verder nog ijsvogels gespot en twee verschillende soorten slangen, waarvan een python, en die lag al op de tak sinds augustus vertelde onze gids, dus die heeft waarschijnlijk een heerlijk maaltje gevangen. En (...)

Het Regenwoud en Great Barrier Rif

Bericht - 04 oktober 2017 om 14:15 uur

Dinsdag 3 oktober Het begon vanmorgen bewolkt, maar uiteindelijk is het toch een mooie zonnige dag geworden. Na een ontbijtje op de kamer eerst de tocht naar het Greta Barrière Rif besproken. We gaan woensdag, een geheel verzorgde dag. Daarna met de auto richting Cairns gerede om de Skyrail te pakken. Dit is een gondelbaan welke boven het regenwoud gaat, het Baron George National Park, dus dan heb je een mooi uitzicht van bovenaf. En het was inderdaad schitterend. Er waren twee stops: de eerste bij Red Pak Station, dus uitgestapt en onder leiding van een gids weer heel veel te weten gekomen over het Australische regenwoud. Daarna (...)

Palm Cove

Bericht - 02 oktober 2017 om 12:47 uur

Zondag 1 oktober Om 3.30 uur ons bed uit, want om 4.00 uur kwam de taxi ons halen om ons naar het vliegveld te brengen. Onze vlucht ging om 6.30uur en even voor 9.00 uur landde we op het vliegveld van Cairns. De auto opgehaald, een SUV, en naar Palm Cove gereden. Daar eerst ons gemeld bij ons verblijf, maar de kamers waren nog niet klaar, dus eerst maar een lekker ontbijtje en de boulevard van Palm Cover verkend. We stappen ons verblijf uit, steken de straat over en staan op het strand. En het zeewater is ongeveer 24 graden, dus je raad het al wat we (...)

Byron Bay - Brisbane

Bericht - 01 oktober 2017 om 22:27 uur

Donderdag 28 september Vandaag naar Byron Bay, het meest oostelijke puntje van Australie. Zo´n 200 kilometer rijden. Het verliep allemaal vlotjes, ondanks de vele wegwerkzaamheden, want ze upgraden de gehele Pacific HWY. Onderweg lekker koffie gedronken en grote hagedissen gespot. Verder richting Byron Bay. Daar aangekomen een informatiepunt opgezocht om te vragen naar een campground. Helaas alles vol vanwege schoolvakantie en een lang weekend vanwege een feestdag a.s. maandag, Queensday. Het was er inderdaad ook heel erg druk. Dus helaas niet op het uiterste oostelijke puntje van Australie gestaan, maar verder gereden naar Brunswick Heads en daar gelukkig voor de hoofdprijs een campground gevonden voor 1 nacht. Wel een (...)

Cessnock - Port Macquarie - Coffs Harbour

Bericht - 27 september 2017 om 12:34 uur

Dinsdag 26 september en woensdag 27 september Vandaag gaan we terug naar de kust: van Cessnock naar Port Macquarie via the Pacific HWY. Voordat het zover was, hebben we eerst nog een bezoek gebracht aan de Hunter Valley Botanic Gardens. Allemaal aangelegde tuinstijlen waarvan de Oriental Garden en de Lakes Walk het mooiste waren. En toen richting Port Macquarie. Heerlijk een camping aan de kust gevonden, dus al even met de voeten in de South Pacific Ocean gestaan. ’s Avonds een mooie zonsondergang gehad en ’s morgens vroeg op woensdag een mooie zonsopgang en walvissen en dolfijnen gezien. Dat beloofd wat voor de rest van de woensdag, want (...)

Sydney - Blue Mountains - Jenolan Caves - Cessnock

Bericht - 26 september 2017 om 13:11 uur

Eindelijk weer een campground met wifi, dus hierbij een update van de afgelopen dagen Zaterdag 23 september Vroeg opgestaan en ontbeten, want de camper wacht op ons. We zij gebracht door een taxichauffeur die op zij praatstoel zat, maar niet kon rijden, maar gelukkig hebben we het er zonder kleerscheuren afgebracht. Toen de campers in orde maken, want ook niet vanzelf ging. We waren natuurlijk voorbereid vanwege onze eerdere tocht, dus wisten waar we op moesten letten, dus voordat dit allemaal verholpen was, waren we een paar uur verder, maar eindelijk om 11,30 uur waren we on Road. Toen Sydney uit en via de snelweg richting blue mountains. (...)

Sydney dag 3

Bericht - 22 september 2017 om 13:56 uur

Vrijdag 22 september Vandaag onze laatste dag in Sydney. Dus vroeg op pad om naar de wijk The Rocks te gaan, een oud gedeelte van Sydney. Er was ook een markt, maar daar was niet zoveel aan, maar de wijk was erg gezellig. Van daaruit naar Chinatown om de rest van de markt te bekijken. We hebben heerlijk veel fruit ingekocht, lekker voor morgen in de camper. Het laatste deel van de middag hebben we op het dakterras van het hotel doorgebracht, lekker hangen bij het zwembad. En als sluitstuk van ons bezoek  aan Sydney churrasco gegeten ( Braziliaans) op het Darling Quarter, een heel gezellig stukje Sydney. (...)

Sydney dag 2

Bericht - 21 september 2017 om 23:44 uur

Donderdag 21 september Na een goede nachtrust en een heerlijk ontbijtje een buskaartje gekocht ( zelfde systeem als in Holland) en op naar Bondi Beach. Op televisie lijkt het een enorm strand, maar het is niet heel groot. Maar we snappen nu wel waarom het zo populair is onder surfers, want de golven zijn reuze. Hier heerlijk rondgedwaald en in die tijd een rescue van surfers gezien en verder op zee walvissen gespot, helaas te ver weg om goed te zien en ze kwamen ook niet echt uit het water, maar toch leuk. In de middag terug naar het centrum en een bezoek gebracht aan Chinatown, hier meteen (...)

Sydney dag 1

Bericht - 20 september 2017 om 11:18 uur

Woensdag 20 september Vandaag onze eerste dag in Sydney en deze zijn we begonnen met een ontbijtje aan de haven, met zicht op de Herbouw bridge. Daarna natuurlijk The Sydney Opera House bewonderd en meteen heerlijk rondgedwaald door het botanische park wat er naast ligt. Wat een verscheidenheiaan planten en bomen! Prachtig. En wat bij ons in de kamer soms een zielige plant is, zijn hier gewoon bomen. En ook heel veel planten zij ons ook niet bekend, dus ik denk dat we nog op zoek moeten naar een boek….. Toen met de ferry naar Manly het meest noordelijk deel van Sydney en daar even de zee aan (...)

Grampians - Great Ocean Road - Philip Island

Bericht - 20 september 2017 om 00:11 uur

Afgelopen dagen waren wij verstoten van internet, dus bij deze een update van de afgelopen dagen.Wij zijn inmiddels aangekomen in Sydney en gaan de komende 3 dagen deze stad ontdekken, maar de afgelopen dagen hebben we ook het nodige gezien en beleefd.Van de Grampians zijn we weer naar het zuiden gereden en zijn The Great Ocean Road gaan volgen alle bezienswaardigheden gezien, prachtige route. Dit wilden we zondag verder vervolgen, maar er was een wielerwedstrijd gepland, dus de weg afgesloten.....toen dachten wij; dan gaan we binnendoor. Hier hebben we een prachtige weg gevonden, echt het paradijs op aarde, maar (...)