Avatar Tineke &  Ronald

Tineke & Ronald

Palm Cove

Geplaatst op 02 oktober 2017 om 12:47 uur

Zondag 1 oktober Om 3.30 uur ons bed uit, want om 4.00 uur kwam de taxi ons halen om ons naar het vliegveld te brengen. Onze vlucht ging om 6.30uur en even voor 9.00 uur landde we op het vliegveld van Cairns. De auto opgehaald, een SUV, en naar Palm Cove gereden. Daar eerst ons gemeld bij ons verblijf, maar de kamers waren nog niet klaar, dus eerst maar een lekker ontbijtje en de boulevard van Palm Cover verkend. We stappen ons verblijf uit, steken de straat over en staan op het strand. En het zeewater is ongeveer 24 graden, dus je raad het al wat we de rest van de dag gedaan hebben, althans Petra en ik. Frans wilde wat werk verrichten en Ronald heeft voor de eerste keer deze vakantie gevist en natuurlijk allemaal rare vissen aan zijn hengel gehad. ’s Avonds heerlijk langs de boulevard gegeten en met de kippen op stok, want de nacht ervoor was erg kort.
Maandag 2 oktober Op tijd wakker en Ronald en ik hebben eerst een lekkere duik in zee gemaakt en daarna nog een baantje getrokken in het zwembad bij ons appartement. Daarna in de auto naar Karunda National Park gereden en in Karunda zelf een heerlijke crêpe gegeten als ontbijt. Even het dorpje bekeken en toen door naar het Rain Forestation Nature Park. Hier hebben we gekeken naar allerlei dieren die in Australië voorkomen zoals Koala’s, Kangoeroes, Krokodillen, slangen, hagedissen en er was in dit park ook een Kasuaris, heel zeldzaam, want deze dieren kunnen moeilijk in parken gehouden worden. Ook hebben ze een groot territorium in de vrije natuur, dus in een park is het ook moeilijk om er meerdere te houden. We zijn met een oud Amerikaans amfibievoertuig nog het regenwoud in gegaan en hebben veel gezien en geleerd wat er zoal in een regenwoud groeit en bloeit, super leuk om te doen en heel interessant. En ik ben eindelijk op de foto gezet met een Koala, super lief en super zacht, echt zo knuffelig als ze er uit zien. ’s Avonds een lekker stukje vlees op de bbq bij het appartement en nu nog even uitbuiten en het wereldnieuws weer even geluisterd.