Avatar Merel Uiterwaal

Merel Uiterwaal

Momenteel is schaapiesontour bezig met de reis Indonesie. Lees hieronder meer!

Blijf op de hoogte van de reis van schaapiesontour

Blijf op de hoogte van de reisblog van schaapiesontour door automatisch nieuwe updates per e-mail te ontvangen. Vul hieronder jouw e-mailadres in; we verkopen of misbruiken nooit jouw e-mailadres.

Vul jouw e-mailadres in om op de hoogte te blijven

Kuta - De laatste dagen van de Ramadan

Bericht - 15 juni 2018 om 12:22 uur

Zittend voor onze bungalow met een Bintang biertje in de hand zijn wij aan het genieten van dit heerlijke nieuwe plekje. Vandaag zijn wij een mooie plattelands route hierheen gereden. Hoe verder op Lombok je naar het zuiden rijdt, hoe spaarzamer het groen wordt en hoe droger, bruiner en desolater het heuvelachtige landschap toont. Maar aan de zuidkust, vooral in de omgeving van het vissersdorpje Kuta waar wij blijven, strekken zich wel kilometers witte zandstranden van 5* niveau. Daar wij graag nog wat wilden voor surfen voordat we Indonesië verlaten, was dit de perfecte plek. Onderweg hebben we een (...)

11 juni – Broem broem broem…

Bericht - 13 juni 2018 om 11:37 uur

Drie “Bulé’s” (spreek uit: Boelee) op een scooter is waarschijnlijk best een beetje bijzonder hier. Drie personen met een helm is helemaal indrukwekkend, maar 3 blanke BIG smiles op een scooter zie je blijkbaar niet vaak. Dat waren Yur, Nout en ik vandaag. De Indo’s overtreffen ons gemakkelijk hoor, want 5 BIG indo-smiles op een brommer is hier niets hoor. En dan kunnen er gerust nog tig traytjes eieren bij.

Vanmorgen werden we rond 07:00 uur wakker en hebben een heerlijk relaxed ochtendje gehad hier in de homestay. Nout en ik begonnen de dag met een ananas pannenkoek en Yur met (...)

11 juni 2018 - Lombok rules...

Bericht - 11 juni 2018 om 14:43 uur

En dan sta je binnen 30 minuten weer in een hele andere wereld. Zoals jullie wel hebben kunnen lezen was Gili “gewoon” zo eentje uit een boekje. Wat hebben we heerlijke dagen gehad.
Ik heb mijn Gili-avontuur nog even afgesloten met het rennen van een rondje eiland. Ik denk dat het in totaal misschien 5 km is geweest dat ik gelopen heb, maar na 3 maanden Azië voelde het toch net iets meer.
Desondanks liep ik weer met een big smile, want oh wat heb ik dit gemist de laatste tijd!!!  KLG, wij zijn gewoon weer van de partij in september.
Mijn wekkertje om (...)

9 juni 2018 - "Heaven on Earth", Take 508648876645353553 and Action :-)

Bericht - 09 juni 2018 om 16:32 uur

Ondertussen zitten de dagen op Gili-Air er bijna alweer op. Vier dagen vertoeven op een tropisch eiland is helemaal geen straf. Donderdag rond 09:30 uur namen we de boot naar de Gili-eilanden (die behoren tot Lombok). Het tripje ging meer dan voorspoedig en binnen 45 minuten stonden we met onze  slippers op “ons” bounty island.

Gili Air (Waterland) is de kleinste van de drie Gili’s (eilanden) die het dichtst bij Lombok ligt. Dit eilandje heeft met circa 8000 inwoners wel het hoogste inwonertal van de drie eilanden. Na ons Balinese Hindoe-avontuur zitten we nu op Islamitische bodem (evenals Lombok zelf). (...)

De eerste week van juni… Van noord naar oost Bali

Bericht - 05 juni 2018 om 12:55 uur

Zoals de meesten van jullie misschien al hadden gelezen was Nout afgelopen vrijdag niet fit. Ons eerste “Gooi-alles-er-maar-uit-ervaring” in 5 maanden hebben wij vrij goed doorstaan. Het duurde om precies te zijn 24 uur en daarna was Nout weer aardig het mannetje. We weten niet precies wat er aan de hand was, maar de kleine man spuugde al zijn eten en drinken uit. Aan het eind van de dag leek dat gelukkig over, maar midden in de nacht hadden we toch nog wat spontane toiletbezoekjes. Lachend zei hij tijdens en daarna… “Wat ging ik doen????” De twee dagen daarna (...)

30 mei 2018 - Galungan ceremonie Batu Karu tempel

Bericht - 01 juni 2018 om 06:42 uur

Mijn (Yuri’s) bezoek aan de tempel was echt heel bijzonder. Zoals gezegd werd ik door Adi gevraagd om hem te helpen met zijn gemeenschapstaak in de tempel. De gemeenschap bestaat uit zo’n 1000 mannen & vrouwen uit het dorp Wongaya Gede, dat zo’n 4000 inwoners telt. Voor de mannen bestaat het werk uit het opvegen van de bloemenzee tussen de ceremonies door. Daarnaast vervullen de mannen nog een belangrijke taak, namelijk het slechten van de varkens, kippen en eenden (zowel voor de offers als voor het diner). Het kosteloze diner bestaat uit witte rijst, gewokte kool, sambal matah en (...)

1 juni 2018 - Iets met rijst, waterval en een tempel...

Bericht - 01 juni 2018 om 05:14 uur

Ondertussen zitten we in Pemuteran. Dit wordt omschreven als een onopvallend vissersdorpje dat voornamelijk aantrekkelijk is door zijn onderwaterwereld. Het is de bedoeling dat we dit morgen met een tourtje gaan ontdekken. Gisteren zijn we vanuit Wongaya Gede hierheen gereden. Ook al waren we daar maar 2 nachten… Het waren belevenissen voor een hele week (!).

Rond 08:30 uur werden we opgehaald door Amor (de man van Ayu) om richting het noorden te rijden. Daar we Jatiluwih niet hadden kunnen bezoeken, was dit onze eerste stop. Jatiluwih zijn de rijstplateaus die zich uitstrekken over de zuidoostelijke flank van de vulkaan (...)

30 mei 2018 – Galungan (Hindoe Offerfeest)

Bericht - 30 mei 2018 om 16:30 uur

Vandaag is het Galungan en laten we nu ook nog eens op loopafstand van een van de belangrijkste tempels van Bali zitten. Waarschijnlijk hadden we geen betere plek kunnen uit kiezen. We zijn niet ondergedompeld in de Galungan, maar bijna verdronken. De twee belangrijkste feestdagen op het eiland vallen in de twee weken rond Galungan- en Kuningan-dag.

Op Galungan daalt, zo meent men, de Allerhoogste, Sanghyang Widhi Wasa, met andere goden en de zielen van de voorouders uit de hemel af naar de tempels op aarde. Ter ere hiervan worden varkens en kippen geslacht, niet alleen als offergave, maar ook (...)

28-05-2018 - Kedisan en omgeving...wat ben je mooi!

Bericht - 28 mei 2018 om 15:37 uur

Zaterdag hebben we de omgeving van het noordelijke gedeelte rond Ubud met de fiets ontdekt. Om 09:00 uur werden we opgehaald bij ons plekje om met de auto richting beginpunt te rijden. Wie denkt dat wij weer sportief bezig geweest zijn heeft het mis. We hadden een downhill fietstocht geboekt. Voordat de tour ging starten hebben we een koffie & thee proeverij gedaan in een van de vele “Kopi Luwak” koffietentjes.
Koffie Luwak (Civet coffee) is een van de uniekste en meeste dure koffiesoorten van de wereld. De luwak (civet) is een klein beestje dat iets weg heeft van een das (...)

26 mei 2018 – Kedisah: een paradijs op 30min van Ubud

Bericht - 26 mei 2018 om 14:25 uur

Na een paar dagen Bali ben ik al achter….. Dit is zo’n land:  HELP! 1 Dag reizen betekent eigenlijk 3 dagen schrijven. Nu ga ik dat niet doen, wees gerust, want genieten van al dit moois is net iets belangrijker.  Gisteren (vrijdag) arriveerden we rond 14:00 uur bij ons nieuwe plekje midden in de rijstvelden. Ons uitzicht is zeg maar; GROEN met mega hoofdletters. Dit is nog eens wakker worden met een view of wakker liggen van de kwakende kikkers J

Bij aankomst in het hotel keken Yur en ik elkaar wel even aan. Dit was wel heel erg afgelegen zonder eigen vervoer, maar (...)