Avatar Monique van Opijnen

Monique van Opijnen

Hong Kong dag 21

Bericht - 26 juli 2019 om 16:52 uur

Alweer de laatste dag. Vanmorgen rustig opgestart en rugzakken gepakt. Om elf uitgecheckt en spullen in bewaring gegeven bij hotel. Ze houden hier zelfs de deuren voor je open.

Ladies market in Mong Kok
Vandaag willen we nog naar de ladies market in Mongkok. Dit deel licht dichtbij dus hoeven we geen metro meer in.
Helaas zien we geen goldfish of vogeltjesmarkt zoals we wel verwacht hadden maar goed. Dit gedeelte hebben we nu ook gezien. Inmiddels loopt de temperatuur ??weer op en merken we dat we echt wel verzadigd zijn  van indrukken van Hong Kong .

We besluiten dat t mooi is (...)

Status update van 26 July 2019

Status update - 26 juli 2019 om 16:24 uur

Hong kong dag vier laatste dag

Hong Kong: dag 20

Bericht - 26 juli 2019 om 10:13 uur

Old town
Met starferry overgevaren naar Central ( dit is old town Hong Kong) Dus het oorspronkelijke Hong Kong. Een aangenaam boottochtje dit konden we ook met onze octopuskaart. Zo handig. In dit oude deel rijden de oude Engelse dubbeldekkers rond.
Trouwens hier gaat alles gestroomlijnd we lopen veel onder de grond rondom de meyro op en uitstapplaatsen. Hier is t aangenaam koel. Maar alles dus gestroomlijnd op de grond staat aangegeven waar je moet staan om in te stappen of uit te stappen bij de metro (mtr). Zelfs als je rechtdoor loopt rondom de mtr geeft een lijn aan of (...)

Hong Kong

Bericht - 26 juli 2019 om 04:35 uur

Dag 19  Tian Tan buddha
Na ontbijt met de tram richting de Buddha dat is voor vandaag het grootste doel.
Met de tram op naar Lan Tau eiland. Dan omhoog met de kabelbaan opnieuw ook over dit deel van Hong Kong een prachtig uitzicht.
De rit omhoog duurt 35 minuten omhoog. Het is erg hoog. Aangekomen zien we veel Chinese beelden en Shouvenirsshopjes.
Daarna de outlet gehad :de city gate outlet. Uurtje rondgelopen en hier ook geluncht.

Toen tijd om bij het hotel een korte pauze te nemen. Opfrissen en ons opmaken voor
De lichtshow in Victoria Harbour. We pikken ook de “Avenue of Stars” (...)

Hong Kong

Bericht - 25 juli 2019 om 04:00 uur

Dag 18: aankomst, Vicoria”s Peak en Nachtmarkt
s nachts om drie uur ging de wekker een kort nachtje dus. Vandaag vliegen we van Kotakonabalu naar HongKong. Alles verloopt voorspoedig: uitchecken-grap-vlucht. Bij aankomst eten we een hapje “ petit Manger” ;alles op biologische basis mijn youghurtje ziet er indrukwekkend uit). We vragen ons af of de temperatuur hetzelde is denken van wel ( gevoelsmatig). Warm dus.

Vervoer
Na landing regelen we direct voor allevier een Octopus kaart. Dat is een kaart van de overheid die je koopt (borg) en opwaardeert. Vergelijkbaar met een ov-chip maar dan uitgebreider. Je kunt met de octopus overal mee reizen (...)

Dag 17: Tiga eiland of Survivor island

Bericht - 22 juli 2019 om 15:52 uur

Zoals afgesproken waren wij om 7 uur bij Jesselton point vanwaar de boot zou vertrekken. Maliek ( onze vriend waar we geboekt hebben) nergens te bekennen. Tot hij aan komt lopen, zich verontschuldigend op zijn briefje had hij 7.30 genoteerd maar t moest 8 uur zijn. Onze ervaring is dat ze t niet zo nauw nemen met de tijd. De boot is groter dan we dachten, we vertrekken met 30 mensen ( lees Chinezen plus een Engels pratend stel) plus n klein legertje aan mannetjes die onze lunch zullen bereiden op Tiga ( =onbewoond).
Ruim anderhalf uur( bij kalm weer anders (...)

Status update van 21 July 2019

Status update - 21 juli 2019 om 15:50 uur

Dag 17 Tiga Voorproefje: https://youtu.be/y6_cWlphHUA

Dag 16 terug naar Jesselton

Bericht - 21 juli 2019 om 14:24 uur

Vanmorgen half 10 ontbijt genomen. Gisteravond van een afstand de taferelen gevolgd van de “big weddingparty”, waar het personeel al de hele week druk mee was. Ik ga proberen wat foto s bij te voegen. De kwaliteit van de foto s is helaas niet hoog maar de foto ‘ s van de goede camera heb ik niet op mijn telefoon tot mijn beschikking en vele foto ‘ s hebben overschrijden het bestand. Dus ik ben beperkt. We hebben ook geen laptop bij.
Na het ontbijt de rugzakken in gepakt en met de grap naar Kotakinabalu ( De grote stad waar (...)

Dagtrip naar eiland Manutik, dag 15

Bericht - 20 juli 2019 om 13:46 uur

Na het ontbijt, regelt Lard een grap en vertrekken we richting Jesselpoint om met de boot mee te kunnen. Hier aangekomen kijken we of we het bekende en ons vertrouwde gezicht zien maar deze is er niet. Dan gaan we maar met iemand anders in zee; geen keuze. Deze man vinden we een stuk minder sympathiek... We varen uiteindelijk uit en midden op zee, wordt motor stilgezet en druk gebeld. We krijgen te horen dat ze vergeten zijn te tanken (ammehoela er moeten nog meer klanten mee) Ja hoor er komen nog meer mensen aan boord en we varen (...)

Dag 13 en 14 chillen aan het strand en zwembad van het resort

Bericht - 20 juli 2019 om 13:34 uur

Even lekker helemaal niks doen. Dat is ook echt vakantie, los komen van alles. We zijn echt in een totaal andere wereld hier dus dat lukt aardig. Natuurlijk starten we de dag met het ontbijt, daarna doet iedereen waar hij zin in heeft; hangen in ons soort van huisje...; zwembad en later het strand bij ons resort lekker liggen op de bedjes. Zowel bij het zwembad als het strand is er bijna niemand en hoeven we niet bang te zijn dat er geen bedjes meer vrij zin voor ons; heerlijk.
Trouwens is het personeel al de hele week druk met (...)