Avatar Birgit & John Fox

Birgit & John Fox

Blijf op de hoogte van de reis van nzopdefiets

Blijf op de hoogte van alle blogposts van nzopdefiets door automatisch nieuwe updates per e-mail te ontvangen. Vul hieronder jouw e-mailadres in; we verkopen of misbruiken nooit jouw e-mailadres.

Vul jouw e-mailadres in om op de hoogte te blijven

Momenteel is nzopdefiets bezig met de reis Fietsen door Nieuw Zeeland. Lees hieronder meer!

Mount John

Bericht - 19 januari 2018 om 09:29 uur

Eerst even naar postkantoor gegaan. We willen overbodige spulletjes terugsturen en komen al gauw aan doos vol met gewicht van ongeveer 5 kilo. Sturen we alvast naar Nederland. Vandaag gaan we de berg mount John te voet beklimmen. De hoogte is ruim 1000 meter, dus aardig wat te klimmen vandaag. Pad voert vanaf de camping naar sterrewacht bovenop mount John en verder aan de andere kant omlaag naar het meer en dan langs het meer terug naar de camping. Gezien het weer, blauwe lucht, temperatuur boven 25 graden, goed ingesmeerd en met drinken voor onderweg op pad. De tocht (...)

1 reacties • Plaats een reactie

Fairlie naar Lake Tekapo

Bericht - 19 januari 2018 om 09:08 uur

Vanochtend vroeg een fris regenbuitje. Dus op ons gemak ontbijten en de tent laten drogen. Vandaag rijden we langs een vrij drukke weg en tot onze verbazing onderweg een 10-tal fietsers ontmoet zoals wij met tent en alle bepakking vandien. Met enkelen leuke gesprekken gevoerd en ervaringen uitgewisseld. Vandaag moeten we een bergpas over  Burke Pass, dus constant vals plat met afgewisseld stijgingspercentages tot 10%. Het landschap onderweg is fantastisch mooi. In het dorpje Burkes Pass koffie gedronken bij een soort uitdragerij van spullen die je van dikke bomen kunt maken. Tafels, stoelen bankjes, wc hokjes, paddestoelen etc etc. (...)

Fairlie

Bericht - 17 januari 2018 om 06:27 uur

De wekker gezet, dat is een poosje geleden..... ! We hadden besloten om vroeg op pad te zijn om zo min mogelijk last te hebben de warmte. Na een handdruk van de moteleigenaar stonden we Om 8 uur op de pedalen richting Fairlie. Wat is het toch genieten van de prachtige heuvelachtige omgeving met op de achtergrond Four Peaks, gelijknamig naar het motel waar we de afgelopen dagen hebben vertoefd.
Heerlijk temperatuurtje, geen wind en voorzichtig kwamen er wat meer klimmetjes  maar het ging top!
Rond 11 uur waren we toe aan een energie toevoer. Banaan, ei, dikke plakken bruin brood (...)

4 reacties • Plaats een reactie

Luieren, picknicken en andere vakantie bezigheden

Bericht - 15 januari 2018 om 09:21 uur

15 januari. Het wordt vandaag 31 graden. Dus alles kalm aan. Birgit wilde wel een hoofddeksel hebben omdat hier de UVstraling vrij hoog vanwege de dunne Ozonlaag hier. Ik heb alleen een foto van de hoofdbedekking die ze niet heeft gekocht., zie foto. Jammer hè
Op een terrasje hebben wij natuurlijk weer de Guinness geproefd. Was wel nodig bij deze hitte. Vanmiddag verder lekker in de tuin, schaduw, lekker gelezen en gepicnicked. rt

Star Wars

Bericht - 15 januari 2018 om 09:12 uur

Vandaag, 14 januari,  en de komende 14 dagen is het mooi weer met temperaturen tot boven de 30 graden. Na wandeling langs de rivier kwamen wij in centrum Geraldine. De craft markt , soort huiselijke vlijt-markt, stelde niet veel voor. Veel te warm vandaag, 28 graden. Bij de plaatselijke bioscoop aangekomen bleek er vanmiddag om 14.00u de Starwars film: the last Yedi, te draaien. John had deze film in Nederland gemist dus hij ging hier naar de bioscoop Je waande je 100 jaar terug in de tijd. Links van de hal, na binnenkomst, was een oude bar. De oude (...)

Geraldine , here we stay

Bericht - 13 januari 2018 om 05:44 uur

Geraldine is leuk plaatsje dat net zo goed ergens in Engeland zou kunnen liggen. De bewoners kleden zich precies hetzelfde. Ook de restaurants , pubs, shops enz enz. Wij blijven hier enkele dagen omdat Birgit een vervelende hoest heeft opgelopen. De geraadpleegde huisarts, praktijk met 3 assistentes en rondlopende kat en afgedekte stoel voor buitenlanders die een mondkapje op moeten, vertelde dat zij zelf ook hetzelfde pas had gehad. Ze schreef antibiotica voor en gebood ons de kuur af te maken en zo lang niet te fietsen. Dus een motel voor deze periode geboekt. De weersvooruitzichten zijn voor de (...)

Methven naar Geraldine

Bericht - 11 januari 2018 om 09:29 uur

Vannacht werd ik opgeschrikt door Birgit. Ze sprong uit bed en rukte de gordijnen open met de kreet: wegwezen. Wat bleek. Ze had gedroomd dat iemand onze fietsen aan het stelen was. Dromen zijn gelukkig bedrog. Toen wij in de keuken aan de yoghurt met cornflakes zaten, zie foto. Kwam de beheerster binnen met de mededeling dat zij weg moest naar haar moeder maar dat als we wilden blijven dit wel kon. Haar man was onderweg om dit te regelen. We gaan echter verder naar Geraldine, 80 km door de regen. Eerst nog onze regenpakken uit het waslokaal halen (...)

Eerste bergetappe

Bericht - 11 januari 2018 om 09:01 uur

Vanmorgen werden wij door schapen gewekt. Het weer was als voorspeld. Regen afgewisseld met slagregen. Na het douchen en een ontbijt met yoghurt en cornflakes op weg naar Medven. De eerste 4 km moesten we over een pad waarop steenslag was gestort. Onze mountainbike ervaring kwam ons goed van pas. Toen draaiden wij de route 77 op. Een toeristische binnenlandse beleving werd op grote borden vermeld. En ja hoor. Prachtige landschappen terwijl we de flanken van de Zuid Alpen op en neer fietsten. Na een spectaculaire afdaling kwamen wij bij Rakaia George. Zie foto. Daarna wachtte echter een klim (...)

Van Christchurch naar Malvern Hill

Bericht - 09 januari 2018 om 07:12 uur

Eindelijk vertrokken. Alles zit mee vandaag. Mooi weer. 26graden. Weinig tot geen wind. Prachtige route. De reacties op onze verslagen,blog zijn geweldig. Dit vinden wij prachtig. Hartelijk bedankt.                      We zijn Christchurch nog niet uit of we krijgen gezelschap van een jonge man, van beroep wereldreiziger. Hij is geboren Fransman en opgegroeid in Mexico. Na zijn studie en enkele jaren te hebben gewerkt vond hij het tijd om de wereld te verkennen. Normaal te voet maar in Auckland, Nieuw Zeeland, had hij op advies van anderen een mountainbike aangeschaft. Deze (...)

Koetelen

Bericht - 08 januari 2018 om 06:37 uur

Na het ontwaken gelijk gekeken of de post ons pakket dat wij 9 december hadden verzonden had afgeleverd bij ons hotel waar wij 3 dagen geleden waren vertrokken. Ja hoor. Afgeleverd. Heeft maar een maand geduurd. Na ons ontbijt per fiets naar het hotel waar het pakket, tot onze schrik behoorlijk beschadigd, klaarstond. Gelukkig bleek de inhoud intact, compleet en in goede condtie.
Terug op de camping even tent etc uitgepakt en opgezet. Was weer een heerlijk gevoel. Wat boodschappen gedaan en de rest van de dag wat koetelen. John ging onze spullen in de wasmachine doen. Gelukkig was er (...)