Avatar Kirsten van Tol

Bericht - 23 december 2018 om 19:22 uur

Week 7 – De laatste.

Goedenavond vanuit.. Den Haag

Dag 43 – 16 december.

Al om 06.45u stapte ik vanochtend in de bus op weg naar Invercargill. Deze busrit was, voor Nieuw-Zeelandse begrippen, kort, en om 10.00u was ik dan al in Invercargill.

Ik begon de dag in Invercargill in Queens Park. Wederom was hier een Rose Garden en een New-Zealand Garden, maar ook een klein dierencentrum. Mijn weg vervolgde ik via de Water Tower naar Otatara, waar ik een korte walk had uitgekozen om te gaan doen. De walk op zich was wel kort, maar de weg er naartoe was vanaf mijn hostel 3uur retour. En ook hier (...)

Week 6 – Gecancelde pancakes, een gesloten galcier, privé-pinguïn en dolfijnen!

Bericht - 15 december 2018 om 10:52 uur

Kia ora vanuit Queenstown!
Ja, Queenstown al.. Het gaat nu wel heel erg opschieten, ik ga komende week nog twee plaatsen in het zuiden bezoeken voordat ik terugkeer naar Queenstown om mijn vlucht hier te pakken. Maar, eerst nog even een ‘samenvatting’ van afgelopen week!

Dag 36 – 9 december.
Er stond voor vandaag een hoop op de planning in Christchurch, en ik begon in de Botanic Gardens. Ik heb al heel wat botanical gardens bezocht de afgelopen 1.5 maand, maar deze steekt echt met kop en schouders er bovenuit! Werkelijk waar prachtig. Hij was opgedeeld in verschillende stukjes, zo had je een Central Rose Garden, een New Zealand (...)

Week 5 - Sinterklaas, Scriptie, Schommelschip en Seals ('zeehonden' past niet in het rijtje met de 'S')

Bericht - 10 december 2018 om 04:50 uur

Goedenavond vanuit Christchurch!

En ja, dat betekent dat ik mij inmiddels op het Zuidereiland bevind!

Afgelopen week heb ik wat afspraken voor mijn scriptie gehad, daar ga ik verder op deze blog niet op in (het was een interessante en rijke week!). Dus mocht je denken ‘goh, wat heeft ze weinig gedaan vandaag’, dan heb ik hoogstwaarschijnlijk wat dagdelen buiten beschouwing gelaten.

Dag 29 – 2 december.

Het was vandaag een van de eerste echte zomerse dagen sinds ik in Nieuw-Zeeland ben! Heerlijk!

Ik ben meerdere marketjes langsgegaan, ik begon bij de Harboursidemarket (als ik had geweten dat dit zoveel lekker eten was, had ik mijn ontbijt geskipt, nu ben (...)

Week 4 – Tongariro Crossing, cultuur en dans!

Bericht - 01 december 2018 om 21:23 uur

Goedemorgen vanuit Wellington!

Blog nummer 4, ik ben al over de helft van mijn reis.. De tijd vliegt hier in Nieuw-Zeeland!

Dag 22 – 25 november

Vanochtend ben ik Tauranga in geweest. Ik ben begonnen in de Art Gallery, deze was mooi maar vrij klein, dus al snel stond ik (in de regen) buiten en ben ik door de stad gewandeld, voor ik de bus naar Mauganui pakte. Hier wilde ik eigenlijk Mt. Mauganui op, maar het regende zo hard dat ik besloot koffie te gaan drinken. En dat was een goed besluit, want hier raakte ik aan de praat met een Duits meisje, met precies dezelfde (...)

Week 3 - Prachtige natuur en puzzelen

Bericht - 24 november 2018 om 10:48 uur

Kia ora vanuit Tauranga!

Nieuw-Zeeland, ik ben hier nu bijna een week (het voelt alsof ik hier al veel langer ben), en wát een land!! Ik zal even beginnen met hoe vriendelijk en open de bevolking hier is, en hoe onwijs mooi de natuur hier is, voordat ik dat bij elke dag ga herhalen.

Het is wel nog even puzzelen hoe, wat en wanneer ik mijn busreizen en hostels wil reserveren, en hoelang ik ergens wil blijven. Maar dat komt vanzelf :)

Dag 15 – 18 november.

Vandaag was eigenlijk vrij kort. Ik landde om 13.25u lokale tijd, na een prima vlucht waarin ik zelfs een paar uur (...)

Week 2 – Struggles in het hostel en een Chinese busreis.

Bericht - 17 november 2018 om 12:18 uur

Goodevening from Hong Kong International Airport!

Allereerst bedankt voor alle lieve en leuke reacties die ik naar aanleiding van mijn vorige blog via meerdere wegen heb mogen ontvangen, ik vond het heel leuk om ze allemaal te lezen! (voel je vrij om na het lezen van deze blog nog een reactie achter te laten, haha).

Dag 8 – zondag 11 november. Vandaag ben ik ‘verhuisd’ vanaf Hong Kong Island naar Kowloon (van hotel naar hostel, hoewel mijn dorm ook gewoon op een hotelkamer lijkt, maar dan een gedeelde). Waar Hong Kong Island eigenlijk heel westers en internationaal georiënteerd is, heeft Kowloon meer een Aziatische uitstraling en er zijn heel veel (...)

Week 1 - geschiedenisles en verdwaald in een shoppingmall

Bericht - 10 november 2018 om 10:37 uur

Ni hao vanuit Hong Kong!

De eerste week is al voorbij! Tijd voor een eerste blog dacht ik. Ik gok dat deze blog iets te lang zal worden, maar tegen blog nummer 8 heb ik daar vast wat meer behendigheid in gekregen. Voel je dan ook vrij om door te scrollen als ik te langdradig ben en verder veel leesplezier :)

Dag 1/2 – zondag 4 + maandag 5 november.

Waar ik vertrok op zondag, kwam ik na een hele rustige vlucht (met dank aan de Chinese vrouw naast me die haar noodles kon eten zonder te smakken, mijn misofonie is je dankbaar mevrouw!) van 11.5u (...)

Welkom op mijn blog!

Bericht - 01 november 2018 om 20:45 uur

Lieve vrienden en familie,

Welkom op mijn reisblog.

Zondag stap ik in het vliegtuig op weg naar 7 weken avontuur. Om jullie een impressie te geven en te updaten van wat ik doe ga ik proberen deze blog zo goed mogelijk bij te houden.

Mocht je up-to-date willen blijven kun je je mailadres invullen voor de mailing list.